Hvornår købte/køber i ind til den bette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2010

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
mayapigen skriver:

Hej piger.

Jeg går og tænker på, hvornår man kan begynde at købe tøj, barnevogn, vugge mm til den bette? Hvornår køber/købte i jeres første ting?

Jeg glæder mig til at købe første sæt tøj

første gang jeg var gravid havde jeg en spontan abort, men da jeg var over de 12 uger med Victor lagde vi 500 i depositum til en startpakke med barnevogn, tremmeseng, vaskefad og puslehynde...

Tøj o.lign. blev købt i løbet af den sidste halvdel af graviditeten...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2010

Liljesilas

Grunden til jeg spørger, er fordi jeg er lidt overtroisk, og altid har hørt den der, med at det gælder ulykke at købe ind til babyen, før han/hun er født. Men ved godt det næsten er umuligt, og har med vilje ville vente til jeg mindst er 20 uger henne, så kan der da næsten umuligt gå noget galt

Anmeld

12. januar 2010

siw84

mayapigen skriver:

Grunden til jeg spørger, er fordi jeg er lidt overtroisk, og altid har hørt den der, med at det gælder ulykke at købe ind til babyen, før han/hun er født. Men ved godt det næsten er umuligt, og har med vilje ville vente til jeg mindst er 20 uger henne, så kan der da næsten umuligt gå noget galt

ja giver dig ret i at der er utorlig meget overtro forbundet med at være gravid og købe ind til baby før den er født... men ærligt så tror jeg ikke selv så meget på det hele...  den eneste jeg har overholdt er den med barnevognen.. den er købt men der står et andet sted til opbevaring.. den kommer først hjem når han er født..

og har os hørt mig en del omkring med al det overtro og det er kun den med barnevognen som virkelig går igen.. så den har jeg så valgt at "leve" efter..

men igen er det jo ens eget valg om hvor lille eller stor grad man vil holde sig til overtro.. hvad man har det bedst med..

held og lykke med det hele

knus siw 33+3

Anmeld

12. januar 2010

Liljesilas

siw84 skriver:

ja giver dig ret i at der er utorlig meget overtro forbundet med at være gravid og købe ind til baby før den er født... men ærligt så tror jeg ikke selv så meget på det hele...  den eneste jeg har overholdt er den med barnevognen.. den er købt men der står et andet sted til opbevaring.. den kommer først hjem når han er født..

og har os hørt mig en del omkring med al det overtro og det er kun den med barnevognen som virkelig går igen.. så den har jeg så valgt at "leve" efter..

men igen er det jo ens eget valg om hvor lille eller stor grad man vil holde sig til overtro.. hvad man har det bedst med..

held og lykke med det hele

knus siw 33+3

Jeg tror du har ret

Er også mere tryg, når i er så mange der siger, at í har købt flere ting tidligt.

Har lige aftalt med manden, at vi køber lidt tøj om 17 dage, når vi lige har været til kønsscanning, og set at alt er som det skal være, plus vi ved kønnet på den dejlige dreng/pige 

Men 17 dage går alt for langsomt... Tæller dagene ned - men gør det heller ikke nemmer, at jeg har ferie i januar.

Anmeld

12. januar 2010

baby2010

I skal bare købe, når I har lyst - folk har SÅ mange meninger hele tiden om hvornår man skal gå i gang. Enten får man høvl over, at man er for tidligt ude (overtro) - ellers er man for sent ude (dårlig, uengageret mor).

Vi begyndte at købe ting efter MD scanningen og er rigtig gået i gang her 3 måneder før fødslen. Min svigermor sagde for nylig: "EJ, ER I ALLEREDE GÅET I GANG?? Hvad nu hvis der ikke kommer en baby ud af det?" - Super lækker kommentar  Her går man som 1. gangsgravid og er bekymret for det hele, og er ekstra påvirkelig. Det var slet ikke faldet mig ind, at der måske "ikke kom en baby ud af det" - for mig og min mand ER vores søn her allerede, han ligger bare i maven lidt endnu... Skod!

Held og lykke med babyshopping - det er SÅ hyggeligt!

Anmeld

12. januar 2010

RikkeR

Jeg har lige købt barnevogn - i sidste øjeblik da der er 6-8 ugers leveringstid på den jeg gerne ville have. I sidste uge var jeg hos venner og bekendte som havde en masse brugte ting de gerne ville sælge, så der har jeg også købt lidt.

Jeg har gået og ventet på at mit hus skulle blive klar til indflytning og har derfor ikke haft plads til alle tingene, så der er ikke noget jeg har fået hjem endnu. Men føler mig en smule presset rent tidsmæssigt efterhånden, så tror snart mit dankort og jeg skal en tur i byen .

Jeg synes du skal starte når det passer DIG og ingen andre, som en tidligere skrev, så er der altid folk der dømmer hvad enten du gør det ene eller det andet.

Mht. børneværelset, så ville jeg da bare gå igang.

God fornøjelse med det hele

Kram fra Rikke 32+5

Anmeld

12. januar 2010

siw84

baby2010 skriver:

I skal bare købe, når I har lyst - folk har SÅ mange meninger hele tiden om hvornår man skal gå i gang. Enten får man høvl over, at man er for tidligt ude (overtro) - ellers er man for sent ude (dårlig, uengageret mor).

Vi begyndte at købe ting efter MD scanningen og er rigtig gået i gang her 3 måneder før fødslen. Min svigermor sagde for nylig: "EJ, ER I ALLEREDE GÅET I GANG?? Hvad nu hvis der ikke kommer en baby ud af det?" - Super lækker kommentar  Her går man som 1. gangsgravid og er bekymret for det hele, og er ekstra påvirkelig. Det var slet ikke faldet mig ind, at der måske "ikke kom en baby ud af det" - for mig og min mand ER vores søn her allerede, han ligger bare i maven lidt endnu... Skod!

gir dig helt ret.. har os selv fået den kommentar.. og mener at det skal man bare ikke sige.. er bare en skod bemærkning at give..

min kæreste og mig har det præcis som jer med vores søn.. han er her men ligger bare lige i maven lidt endnu...

knus siw 33+3

Anmeld

12. januar 2010

Risen

mayapigen skriver:

Hej piger.

Jeg går og tænker på, hvornår man kan begynde at købe tøj, barnevogn, vugge mm til den bette? Hvornår køber/købte i jeres første ting?

Jeg glæder mig til at købe første sæt tøj

Heej.. .. Jeg har faktisk allerede været ude og bestille en barnevogn idag.. Kunne ikke styre mig  .  Men venter med at tage den hjem til jeg har født.. Er ikke overtroisk overhovedet, men det er min kæreste til gengæld.. Så den bliver i butikken indtil da .. hehe.. Men venter med at købe tøj, møbler osv til jeg kender kønnet i uge 20 ..

Knus maria 16+1

Anmeld

12. januar 2010

Liljesilas

baby2010 skriver:

Jeg har det stort set på samme måde som dig.

Jeg synes det var mærligt sagt! Det er det sidste man har behov for at høre, og andre skal holde sådanne meninger for dem selv, hvis der ikke bliver spurgt efter den!

Som gravid kan man da ikke lade være med at købe ind, og desuden er 3 måneder inden i skal føde, et perfekt tidspunkt. Jeg har læst i bogen "mor på høje hæle" at hun først købte alt en måned før, og det ville hun fraråde, da det var hårdt, plus der var ventetid på mange af tingene...

Jeg har selv en svigermor der forleden sagde "når babyen kommer, foder jeg den med så meget mad og slik, at den bliver stor og tyk" - Jeg ved godt det var i en sød mening, men sådan er hun ved vores hund nu hehe, og derfor er jeg forberedt på, hvad hun skal vide, første gang hun begynder på det...

Men du taber ÍKKE din lille baby nu, så kom du bare op med humøret 

Anmeld

12. januar 2010

CarinaSB

jeg begyndte så småt da jeg var 35 uger henne .. Jeg havde godt nok fået afvide i uge 16 hva det blev .. men jeg ture ikk begynde at købe noget .. da jeg havde 7 uger tilbage til termin købte vi vores barnevogn .. og ham der solgte vores barnevogn lavede store øjne da vi kom og købte den .. for han oplevede tit at folk kom og købte lige når de havde fundet ud af at de var gravide ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.