Hvornår købte/køber i ind til den bette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2010

Liljesilas

Risen skriver:

Heej.. .. Jeg har faktisk allerede været ude og bestille en barnevogn idag.. Kunne ikke styre mig  .  Men venter med at tage den hjem til jeg har født.. Er ikke overtroisk overhovedet, men det er min kæreste til gengæld.. Så den bliver i butikken indtil da .. hehe.. Men venter med at købe tøj, møbler osv til jeg kender kønnet i uge 20 ..

Knus maria 16+1

Jeg er vist den eneste der ikke har købt noget - jo jeg købte en bog på tilbud i Netto idag hehe.

Hvad kiggede du efter da du købte barnevogn? Jeg kan nemlig ikke finde ud af, om jeg skal købe en der passer til bilen, eller sådan en fin Silver Cross barnevogn hmmmm 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2010

baby2010

mayapigen skriver:

Jeg har det stort set på samme måde som dig.

Jeg synes det var mærligt sagt! Det er det sidste man har behov for at høre, og andre skal holde sådanne meninger for dem selv, hvis der ikke bliver spurgt efter den!

Som gravid kan man da ikke lade være med at købe ind, og desuden er 3 måneder inden i skal føde, et perfekt tidspunkt. Jeg har læst i bogen "mor på høje hæle" at hun først købte alt en måned før, og det ville hun fraråde, da det var hårdt, plus der var ventetid på mange af tingene...

Jeg har selv en svigermor der forleden sagde "når babyen kommer, foder jeg den med så meget mad og slik, at den bliver stor og tyk" - Jeg ved godt det var i en sød mening, men sådan er hun ved vores hund nu hehe, og derfor er jeg forberedt på, hvad hun skal vide, første gang hun begynder på det...

Men du taber ÍKKE din lille baby nu, så kom du bare op med humøret 

Hvor er du sød  

Ej, en ufed kommentar at få - mht. at gøre jeres barn stort og tykt!!!

Jeg har også en mor som stopfodrer min søsters hund, på trods af at den bliver syg og kaster op og min søster konstant beder hende om at lade være... Det giver også visse bekymringer i forhold til vores søn!

Jeg kan heller ikke se problemet i, at købe ind tre måneder for tidligt - man taber jo ikke noget på det! Alternativet er, at vente til sidste øjeblik - og der er jo flere åbenlyse mulige problemer ved denne løsning:

1. man bliver stresset

2. det er hårdt økonomisk

3. i det fald man føder tidligere, så har man intet klar!

Jeg er SÅ træt at, at folk fortæller mig, at butikkerne også har åbent, når babyen er født - som om jeg er idiot!  Fat nu bare, at jeg gerne vil bruge min tid sammen med min mand og vores nyfødte barn, og at jeg ikke gider gå i butikker - derfor vil jeg gerne have alt klart!

I weekenden (8 uger før vores søn kommer til verden) gav min svigermor alle børnebørnene nyt lækkert tøj - men intet til vores søn! Det er som om hun ikke vil give os noget, før han er her - HVIS nu han ikke bliver til noget... Fuck jeg bliver så gal... 

Anmeld

12. januar 2010

Risen

mayapigen skriver:

Jeg er vist den eneste der ikke har købt noget - jo jeg købte en bog på tilbud i Netto idag hehe.

Hvad kiggede du efter da du købte barnevogn? Jeg kan nemlig ikke finde ud af, om jeg skal købe en der passer til bilen, eller sådan en fin Silver Cross barnevogn hmmmm 

Hehe.. En bog er da en start ..

Faktisk købte jeg en COMBI vogn , synes det er vigtigt for mig fordi jeg bor i lejlighed .. Og så sparer man vel også nogle penge fordi det kan bruges op til 3 år.. Meen billig var den ikke ..

her er et billede:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. januar 2010

baby2010

siw84 skriver:

gir dig helt ret.. har os selv fået den kommentar.. og mener at det skal man bare ikke sige.. er bare en skod bemærkning at give..

min kæreste og mig har det præcis som jer med vores søn.. han er her men ligger bare lige i maven lidt endnu...

knus siw 33+3

Det er godt at høre jeg ikke er den eneste som allerede er blevet mor! 

Vi gravide kvinder går jo rundt med den lille og kan mærke liv og bevægelser. Og vi har taget hensyn til babyen fra en meget tidlig alder i form af at passe på med alkohol, spise sundt osv. osv.

Vores søn er tæt på at være så virkelig som han kan blive! Nu skal han jo bare bages færdig i 7 uger mere ved 37 grader 

Anmeld

12. januar 2010

Liljesilas

baby2010 skriver:

Hvor er du sød  

Ej, en ufed kommentar at få - mht. at gøre jeres barn stort og tykt!!!

Jeg har også en mor som stopfodrer min søsters hund, på trods af at den bliver syg og kaster op og min søster konstant beder hende om at lade være... Det giver også visse bekymringer i forhold til vores søn!

Jeg kan heller ikke se problemet i, at købe ind tre måneder for tidligt - man taber jo ikke noget på det! Alternativet er, at vente til sidste øjeblik - og der er jo flere åbenlyse mulige problemer ved denne løsning:

1. man bliver stresset

2. det er hårdt økonomisk

3. i det fald man føder tidligere, så har man intet klar!

Jeg er SÅ træt at, at folk fortæller mig, at butikkerne også har åbent, når babyen er født - som om jeg er idiot!  Fat nu bare, at jeg gerne vil bruge min tid sammen med min mand og vores nyfødte barn, og at jeg ikke gider gå i butikker - derfor vil jeg gerne have alt klart!

I weekenden (8 uger før vores søn kommer til verden) gav min svigermor alle børnebørnene nyt lækkert tøj - men intet til vores søn! Det er som om hun ikke vil give os noget, før han er her - HVIS nu han ikke bliver til noget... Fuck jeg bliver så gal... 

Ja netop, når babyen kommer så vil man da helt sikkert bruge den første tid på at hygge, lære hinanden at kende mm. Det første man gør, er da ikke at rende ud og handle ind! Man ved netop heller aldrig hvornår man føder, derfor kan jeg kun give dig ret...

Jeg hader også den dere kommentar: "du er jo gravid - ikke syg" Nej det ved jeg sgu godt, men derfor må jeg gerne brokke mig, når der gør ondt, eller jeg har mine humørsvingninger mm. Folk har mange meninger, og for mit vedkommende er de værste, dem som ikke husker det, fordi det er over 20 år siden de fødte!

Anmeld

12. januar 2010

Liljesilas

Risen skriver:

Hehe.. En bog er da en start ..

Faktisk købte jeg en COMBI vogn , synes det er vigtigt for mig fordi jeg bor i lejlighed .. Og så sparer man vel også nogle penge fordi det kan bruges op til 3 år.. Meen billig var den ikke ..

her er et billede:

Jeg har hele tiden sagt at enten skal jeg have den Silver Cross, eller så skal jeg have en i hvid læder... - Den er spuer flot!

Hvad måtte du give for den? Og hvor har du købt den hvis jeg må spørge?

Anmeld

12. januar 2010

baby2010

mayapigen skriver:

Ja netop, når babyen kommer så vil man da helt sikkert bruge den første tid på at hygge, lære hinanden at kende mm. Det første man gør, er da ikke at rende ud og handle ind! Man ved netop heller aldrig hvornår man føder, derfor kan jeg kun give dig ret...

Jeg hader også den dere kommentar: "du er jo gravid - ikke syg" Nej det ved jeg sgu godt, men derfor må jeg gerne brokke mig, når der gør ondt, eller jeg har mine humørsvingninger mm. Folk har mange meninger, og for mit vedkommende er de værste, dem som ikke husker det, fordi det er over 20 år siden de fødte!

JA! Det er som om de eneste som forstår hvad det vil sige at være gravid er gravide kvinder!

Mine veninder som ikke har fået børn endnu kan slet ikke forstå, at jeg bare ikke kan så meget mere, og at jeg bliver rigtig hurtigt træt.

Jeg har haft decideret skænderier med min uforstående søster, fordi jeg ikke kunne holde til 3 timers shoppingture, men måtte sidde ned og få noget at spise mv. Selv min mor fatter det ikke! Hun har fuldstændig glemt hvordan det var, og hvordan man har det - sådan som hun behandler mig lige nu, er der ihvertfald ingen hensyntagen til min "tilstand" 

Anmeld

12. januar 2010

Risen

mayapigen skriver:

Jeg har hele tiden sagt at enten skal jeg have den Silver Cross, eller så skal jeg have en i hvid læder... - Den er spuer flot!

Hvad måtte du give for den? Og hvor har du købt den hvis jeg må spørge?

Ja den er bare så lækker.. Vi købte den i babysam og gav 6199 for den så fik vi en madras med gratis til 400 kroner.. Men synes den er alle pengene værd

Anmeld

12. januar 2010

Liljesilas

baby2010 skriver:

JA! Det er som om de eneste som forstår hvad det vil sige at være gravid er gravide kvinder!

Mine veninder som ikke har fået børn endnu kan slet ikke forstå, at jeg bare ikke kan så meget mere, og at jeg bliver rigtig hurtigt træt.

Jeg har haft decideret skænderier med min uforstående søster, fordi jeg ikke kunne holde til 3 timers shoppingture, men måtte sidde ned og få noget at spise mv. Selv min mor fatter det ikke! Hun har fuldstændig glemt hvordan det var, og hvordan man har det - sådan som hun behandler mig lige nu, er der ihvertfald ingen hensyntagen til min "tilstand" 

Vildt nok de slet ikke er forstående! Familien er dem der burde være mest forstående... Bare bed dem blande sig udenom så. Selvfølgelig kan du ikke holde til det samme, man kan da ikke bære rundt på sådan en mave, uden at blive træt.

Jeg har opgivet at fortælle venner/veninder der ikke er gravide eller har børn, om min graviditet. Jeg tror ikke det intressere dem så meget, når de ikke selv er det... Derfor synes jeg bland andet det er dejligt ind imellem at snakke med folk her inde.

Jamen jeg oplever det også selv, men mest af dem der er noget ældre. Altså får også de dere kommentarer - "du skal ikke spise for 2" hehe. Ikke fordi jeg gør det, men før spiste jeg næsten ingen ting, nu synes folk jeg spiser for meget hehe. Men det må være deres problem, jeg skal nok komme af med fedet bagefter!

Anmeld

12. januar 2010

Valle81

Åhh Silvercross:0)

De er fantastiske:0)

Har en bordaux som jeg har brugt til min datter og da vi venter en dreng denne gang, har vi investeret i en grøn:0)

Har valgt ud fra at jeg bare elsker den vogn, død besværligt i bil men skøn skøn vogn:0)

Den Bordaux ( farven snyder meget på billedet ) gav vi 1000 kr for og den grønne 800.... købt brugt:0)

Christina

31+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.