ka-ri-na skriver:
jeg undres ofte, og derfor er jeg nysgerrig efter hvor meget andre går op i deres små børn´s kost...
Nikoline får ikke slik, is, sodavand/saftevand/juice, chips, kage, syltetøj, nutella, chokolade, junk food osv.... og den linie holder vi så længe vi kan. Her til nytår fik hun lov at smage een tsk fuld vanille is og det var hun ikke så vild med....
men hvorfor give de små disse ting? jeg har masser af argumenter for hvorfor de ikke behøver få de ting fra helt små af, men jeg har svært ved at se hvorfor de skal have lov at have det.
hvis der er større søskende som spiser slik osv... kan jeg godt se det kan være svært at undgå.
I starten var jeg meget streng og bestemt med hvad Niklas Emil absolut ikke måtte få. Det var alt det der ikke gør noget godt for kroppen så som; slik, kager, chips, sodavand, juice, kakao mm.
Jeg vil sige at nu er der lidt mere frie tøjler.... Altså han får stadig ingen slik og sodavand og det er meget moderat hvis han smager af det andet!
Han har smagt chips én gang og det var juleaften til maden. Han har 2 gange smagt af vores kage når vi har fået, men det blir altid kun ved smagsprøver. Juice er han vild med og eftersom vi har sådan en saftpresser herhjemme så må han gerne få noget når vi presser frisk frugt (om han får et æble at tykke i eller om han drikker det er vel det samme?) men til alle måltider får han kun mælk at drikke og nogen gange vand.
I julen har han fået småkager (hjemmebag) og det var bare et hit. Vi holdte dog meget igen med dem, men syntes det var ok han smagte en gang i mellem og det er jo kun jul en gang om året.
Vi går meget op i at han spiser noget fornuftigt til måltiderne. Varieret og sund kost er vigtigt - både for børn og voksne!
Jeg er mundlam over det du fortæller om din mødregruppe - Sådan noget fatter jeg simpelthen ikke!!!! Stakkels børn!
Jeg kan godt lide din holdning overfor Nikoline - Det er absolut det bedste at vente med alle de dårlige madvaner!