Jeg blev pludselig overvægtig da jeg ramte puperteten.. Eller retter da jeg fik min menustration som 11 årige..
Min mor begyndte så og nægtet mig alt sødt/usundt med det resultat at så snart jeg fik noget af dte overåd jeg..
Så jeg prøver og skabe et fornuftigt forhold for mine børn til sukker, søde sager osv...
Jeg er ikke super hys med at Louise der nu er 7 mdr ikke får sukker i sin grød osv.. forstået på den måde at hun gerne må fådet færdig lavet babygrød, mos osv..
Hun smagte da også lidt vanilje is nytårs aften..
Lærke var 7-8 mdr (hun er nu 4 år) da hun første gang smagte is.. Vi var i Italien og der var mega varmt, så vi afkølede hende med is..
Tror hun var godt 11 mdr da vi gav "slip" og lod hende smage alt..
Hun får lov til og smage på de ting vi andre får, men hun har aldrig været den der kun vil have de søde sager.. hun ber lige så ofte om vand og mælk som hun ber om et glas saft.. Og er vi ude ved folk må hun få de ting der blir serveret..
og jeg regner med og gøre på præcis samme måde med Louise..
Håber mine børn kan få et ganske alm fornuftigt forhold til slik, chips og sodavand osv..
det vil jo altid være noget man vil blive tilbudt rundt omkring og det er fint med mig...
Alt med måde og sund fornuft...
Anmeld