????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2009

N&J

Lone H. skriver:

jeg ved jeg ikk har taget skade af min mor brugte makeup og sådan ligesom mig og det har ingen af mine søskende heller ikk, og  min kæreste har heller ikk taget skadet, og hans mor røg da under alle graviditeterne med hendes børn  

men Det Er vel så bare forskelligt fra person til person.

Det var heller ikk for at starte en diskussion jeg skrev det, skal bare min holdning, og mine oplevelser med det

Men du er jo ikke 90 år, eller 100 år og død endnu, du ved det jo reelt set ikke.. du kan jo ikke vide hvilken indvikning det har haft på din krop at din mor røg.. min far har røget under hele min opvækst, jeg er selv gammel ryger og jeg ved at det da har påvirket min krop, både den passive og min egen, rygning er sundhedsskadeligt - færdig, det er tjære og nikotin og et par andre stoffer som trænger ind gennem huden, gennem blodet.. altså come on, det er jo ikke sådan at jeg bearbrejder min far at han røg, han vidste ikke bedre, men du vil reelt set ikke kunne sige at jeg ikke har taget skade eller at min søster ikke har, som er den eneste af os tre børn der ikke selv har røget, det kan være hun udvikler noget senere hen, som er røget skyld, hun er tros alt kun 21, så der er masser af tid til at få følgevirkninger på og netop hjernen på det ufødte barn påvirkes hvis man som mor vælger at ryge under graviditeten, idet du nedsætter iltmængden der kommer til dit barn, derfor er der tusindvis af mulige følger af dette, som ikke kan ses på et barn nødvendigvis eller som voksen.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2009

LRJ

NikitasMoar skriver:

Men du er jo ikke 90 år, eller 100 år og død endnu, du ved det jo reelt set ikke.. du kan jo ikke vide hvilken indvikning det har haft på din krop at din mor røg.. min far har røget under hele min opvækst, jeg er selv gammel ryger og jeg ved at det da har påvirket min krop, både den passive og min egen, rygning er sundhedsskadeligt - færdig, det er tjære og nikotin og et par andre stoffer som trænger ind gennem huden, gennem blodet.. altså come on, det er jo ikke sådan at jeg bearbrejder min far at han røg, han vidste ikke bedre, men du vil reelt set ikke kunne sige at jeg ikke har taget skade eller at min søster ikke har, som er den eneste af os tre børn der ikke selv har røget, det kan være hun udvikler noget senere hen, som er røget skyld, hun er tros alt kun 21, så der er masser af tid til at få følgevirkninger på og netop hjernen på det ufødte barn påvirkes hvis man som mor vælger at ryge under graviditeten, idet du nedsætter iltmængden der kommer til dit barn, derfor er der tusindvis af mulige følger af dette, som ikke kan ses på et barn nødvendigvis eller som voksen.. 

nu røg min mor ikk, hun brugte makeup og farvede håret og alt det som jeg gør.

Men nej det selvfølgelig rigtigt alt det du skriver, kan jo ikk vide det endnu, Er jo faktisk yngre end din søster.

Men altså det er jo bare min holdning til det  

Jeg kunne heller ALDRIG finde på at rører en cigaret, min kæreste bliver Sendt Helt ud for at ryge for jeg ikk kan have lugten. 

Anmeld

18. december 2009

N&J

Linda2009 skriver:

Yes, yes, yes For ikke at tale om svækket immumforsvar, og nedsat indlæring osv., som man reelt ikke kan måle direkte.

Jeg brugte kun Neutral produkter under min graviditet og gør det stadig mens jeg ammer. Ingen make-up overhovedet. En god roll-on uden parfume men med en god antiperspirant er bare guld værd, og jeg har også sart lugt.

Forstår slet ikke alle jer der siger, I ikke kan undvære parfume, make-up osv. Det er vel bare et spørgsmål om prioritering.

Hilsen Linda

Det var så lige det jeg manglede.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.