????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2009

Christinahr

Men overvej lige når du smører på eller sprøjter dig, at alle de stoffer reelt er til skade for dit barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2009

MorTilSnartFire <3

Risen skriver:

Hej piger..

Så var jeg til "jordmodergruppe" idag og det var meget lærerigt men alligevel også forvirrende.. En af pigerne spurgte om vi tog sol, og alle svarede nej. Så spurgte jeg så om selvbruner ikke var okay at bruge ? (synes jo man ser så bleg ud her om vinteren ) Selvfølgelig kun hvis man bruger en uden for mange skadelige stoffer.. Det skulle jeg ikke havde spurgt om fordi de mente at man slet ikke skal bruge det eller parfume , make up osv.. Hmm.. Jeg synes altså det er en smule hysterisk ? Eller hvad ?

Da i var gravide/er gravide stoppede i så med neglelak, make up osv?

Hej Der er forskellige meninger om hvorvidt man skal stoppe med alt eller bare lægge noget af det på hylden. Jeg er i 30 uge og jeg har ikke farvet hår siden jeg blev gravid, men jeg bruger stadig make-up og alm. shampoo.. Jeg bruger dog ikke parfume, men jeg bruger en creme med parfume i.. Jeg bruger ikke neglelak, da jeg er negleteknikker og ved hvad der er i det. Ligesom når jeg arbejder, så bruger jeg maske, da der er mange kemikalier i luften

Men tror man selv kan/skal bedømme hvorvidt man vil stoppe... Der er så meget der er usundt for barnet, men man skal også tænke lidt på sig selv Jeg synes man skal stoppe med nogle ting, men ikke alle ting.. Man skal bare skære ned Men som sagt, der er forskellige meninger..

Knus Sabrina, som ikke kunne undvære sin mascara

Anmeld

18. december 2009

H+S Skjolgborg.

Risen skriver:

Hej piger..

Så var jeg til "jordmodergruppe" idag og det var meget lærerigt men alligevel også forvirrende.. En af pigerne spurgte om vi tog sol, og alle svarede nej. Så spurgte jeg så om selvbruner ikke var okay at bruge ? (synes jo man ser så bleg ud her om vinteren ) Selvfølgelig kun hvis man bruger en uden for mange skadelige stoffer.. Det skulle jeg ikke havde spurgt om fordi de mente at man slet ikke skal bruge det eller parfume , make up osv.. Hmm.. Jeg synes altså det er en smule hysterisk ? Eller hvad ?

Da i var gravide/er gravide stoppede i så med neglelak, make up osv?

skær lidt ned på alt ting.

Jeg afblader dog ikke mit hår.Men tager og bruger da tinge af og til de siger man ikke må..

dog holder jeg mig for næsen hved parfume under arme og halsen og hårlak i håret bruger jeg så kun sjælden.

Men ellers ikke.

Mvh Henriette  39+4

Anmeld

18. december 2009

Dansker i England

Da jeg er allergisk mod parfume,, var det ikke et problem ikke at bruge det under graviditeten - har nemlig aldrig brugt det. Jeg farvede dog ikke mine øjenbryn, da jeg tror, det kunne være skadeligt. Jeg brugte make-up som altid, men det jeg bruger, er uden parfume og andre tilsætningsstoffer, da jeg i forvejen ikke kan tåle det. Jeg synes selvfølgelig, man skal tænke over, hvad man udsætter sit ufødte barn for, men man skal heller ikke overdrive. Så mit råd til dig er; gør hvad du selv synes er ok, og hvad du selv kan leve med at gøre.

Anmeld

18. december 2009

Mor til L&S

Hej

Jeg er gravid og bruger KUN shampoo, creme og deo uden parabener og parfume. Af sminke bruger jeg kun mascara fra origins som også er uden mascara... Hvis jeg endelig bruger parfume er det et lille sprøjt på tøjet og ikke huden.

Sundhedsstyrelsen anbefaler at du ikke bruger produkter med parfume mm i mens du er gravid og ammer, da det ikke er sundt for bebs samt det går i mælken.

Men det er vel noget man selv bedømmer...

Knus Rollo 25+3 som godt vil undvære det under graviditeten..

Anmeld

18. december 2009

Mussen2

Jeg gik på kompromis:

Dvs. udskiftede min

-roll on med en fra matas natur-serie

-neddroslede parfume eller kun sprøjtede på tøjet

-udskiftede mine bodylotion og shampoo, balsam til matas natur serie

-droppede striber i håret og neglelak

Generelt læste jeg på deklaratiopnerne. det som jeggjorde mest for at undgå var parabener af en hver art, da de direkte er hormonforstyrende (og jeg mener også at nogen er besvieligt kræftframkaldende) for din baby.

Mange steder er de nu begyndt at gå væk fra parabener, men det tager jo tid.

Mht make-up. så brugte jeg pudder fra Clinique og det er en af de mindst skadelige (læste jeg på et tidspunkt) så den blev jeg ved med at bruge. Jeg brugte også mascara og hårlak, men tænkte over det...

Anmeld

18. december 2009

Tvilling

jo men lige netop. Mange meninger og holdninger er der. Jeg har efterhånden prøvet ALLE ani deo roll on, uden parabener og parfume. Men jeg lugter i løbet af en halv time og stinker i løbet af en. Og det er blevet HELT slemt efter jeg er blevet gravid. Så jeg har HELT klart skåret ned. Men er NØD til at bruge lidt.

Tænker det er vel det samme som. En kop kaffe, en cola, en smøg, et glas vin osv i ny og næ.

Men klart forskellige meninger. Vil der ALTID være.

Anmeld

18. december 2009

lululupo

Må indrømme at jeg gør som jeg plejer, har også lige fået håret farvet, så længe det er en skyllefarve gør det intet sagde frisøren min.......

Anmeld

18. december 2009

Ranarupta

Ej, jeg bruger altså også deo...

Og mht. vin, cola osv. så mener jeg heller ikke, at fx. et glas vin en sjælden gang imellem skader.

Mht. smøger, så ved jeg det virkelig ikke. Altså jeg er ikke i tvivl om, at rygning skader. Men om barnet bliver skadet af en smøg hver 14. dag, kan jeg ikke udtale mig om... 
Jeg har været festryger, men har fuldstændigt lagt det på hylden nu. Jeg har stadig lyst indimellem, men så får jeg lige strejfet en ryger i supermarkedet, og så er jeg ved at knække mig... 

Anmeld

18. december 2009

LRJ

Altså nu har jeg både fået mit hår både afbleget og farvet med alm farve ved frisøren og fået det farvet igen med øko farve ved frisøren, Går os med samme mængde makeup, og parfume som før, har bare nogle dage hvor jeg ikk har noget på.

Men der er intet i vejen med min lille pige inde i maven, Overhovedet. Så tror faktisk bare det er noget være opreklamerede noget som lægerne og JM lige pludselig er kommet på, ligesom det med at ryge mens man er gravid, gør jeg nu ikk, men kender mange der har gjort og deres barn fejler intet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.