Sparetips til julebudget!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2009

Kristina V

Her har vi ikke sat et beløb på som bliver brugt..

Men her giver vi kun gaver til vores forældre, og ellers kun til dem som der bliver hold jul med. udover hinanden selvfølgelig.

Jeg er ikke STOR fan af det her gaveræs, og må nok indrømme, jeg synes det er sindsygt når folk kommer op omkring de der 21 gaver.. Det ender jo hurtigt med at det er noget man ikke rigtig kan bruge..

Så vil jeg personligt heller give en ordentlig gave, og så til færre personer. Tænker os at julen ikke drejer sig om kun at give gaver, men om hyggen. Derfor bestemte vi at det kun blev dem vi holder jul med.

Vil dog sige at mig og en veninde også giver hinande gave. Men der finder vi en butik (brugskunst butik er det i år) bliver enige om et lille beløb og køber hinanden en ting.. men det er nu mere som sjov og hygge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2009

Anne85

kan så absolut anbefale en "julesparre"... sådan en dejlig konto har vi og så føles det ikke så slemt i december når vi bare hver måned sætter et beløb ind

Meeen... det løber alligevel altid løbsk  Jeg ELSKER at gi gaver   Nå men i år har vi da fået skåret to gaver væk... og næste år overvejer jeg også at foreslå min mands søster og hendes mand at vi kun giver til børnene. På min side kan vi ikke rigtig gøre det samme for mine to søskende har endnu ikke børn. men vi burde nok sige at de ikke behøvede give os men kun vores søn og til næste jul også lilelbror eller søster

Anmeld

15. december 2009

LMM

mor_sabina skriver:

Hej alle i husmødre.

Ja så nærmer julen sig jo med hastige skridt og hvad siger budgettet? Herhjemme har det været en urimelig dyr fornøjelse og vi er simpelthen blevet enige om at næste år (og de må tage det eller lade være) der bliver der skåret drastisk ned på de julegaver.

Vi har ialt 21 gaver at købe så i kan måske selv regne lidt på hvad det kunne komme til at koste. Mit problem er bare hvordan sparer man på det budget, udover man kan købe lidt i forvejen så det bliver spedt ud over månederne. Hvad er rimeligt pr gave til henholdsvis forældre, søskende, svigersøskende osv? det skal lige siges vi er de eneste med barn og har en søskend på 9 år så helt skære dem væk kan vi nok ikke endnu.

Jeg håber virkelig i kan komme med nogle gode spare tips for ellers bliver vi da snart ruineret.

Sabina

Hej..

Pyhhaa, julen er en slem tid for økonomien! hjemme hos os har vi en regl, 200 kr pr. gave og så er det jo kun et plus hvis man finder dem lidt billigere 

Her i år satte vi os ned og kiggede på vores kontoer og tog alle de penge fra som vi kunne undværre, og så lavede vi en liste med alle navnene på dem der skulle have julegaver... Jeg kiggede så i reklamer og fandt tilbud.. alle de penge vi spare ligger vi i en bøtte, som går til julehygge

Men fik en ide af min mor som vi starter på til januar, det var at lave en konto i banken, som hed jul. man regner man en ca pris ud på det man bruger på julegaver, dividere det med 12 og ligger det beløb ind hver månede i 12 måneder, så "lukker" man kontoen, så den først kan åbnes den 1. dec og så er man sikker på at der er penge til julegaver og hygge..

GGod Jul

Anmeld

15. december 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg har et tip der samtidig er hyggeligt

I julen bruger man jo en frygtelig masse starinlys. Derfor, gem alle rester fra lysene...selv det der er vandret ned på dugen eller ned i lysestagen.

Del i farver og kom det i en konservesdåse i et vandbad og smelt om til nye lys. Hvis man har mange farver kan man lave stribede lys f.eks.

Så er der da lidt sparet 

Anmeld

15. december 2009

karina1980

mor_sabina skriver:

Hej alle i husmødre.

Ja så nærmer julen sig jo med hastige skridt og hvad siger budgettet? Herhjemme har det været en urimelig dyr fornøjelse og vi er simpelthen blevet enige om at næste år (og de må tage det eller lade være) der bliver der skåret drastisk ned på de julegaver.

Vi har ialt 21 gaver at købe så i kan måske selv regne lidt på hvad det kunne komme til at koste. Mit problem er bare hvordan sparer man på det budget, udover man kan købe lidt i forvejen så det bliver spedt ud over månederne. Hvad er rimeligt pr gave til henholdsvis forældre, søskende, svigersøskende osv? det skal lige siges vi er de eneste med barn og har en søskend på 9 år så helt skære dem væk kan vi nok ikke endnu.

Jeg håber virkelig i kan komme med nogle gode spare tips for ellers bliver vi da snart ruineret.

Sabina

i vores familer får alle under 18 år gaver og så giver vi gaver til dem vi holder jul med. vi giver for max 250 kr, men det ligger som regel på 200 kr pr person. og så købes der som regel fælles gaver.

Anmeld

15. december 2009

Lullaby

Vores unger får 500 kr hver. Alle andre max 150. Har købt meget på ebay samt mytoys.de og sparet masser af penge denne vej.

Men alt i alt er der brugt:

Mine søskende: 7*150

Mathias' søskende: 3*150

Svoger: 150

Vores unger: 2*500

Mathias forældre: 250

Så alt i alt er der brugt: 2900

Udover det så får min mor og far hjemmelavede julegaver. Grunden til at Mathias forældre får gaver er at vi har slået os sammen med Mathias ældste søster om en fælles gave

Anmeld

15. december 2009

frk Jensen

mor_sabina skriver:

ARRGHH slap af der skulle selvølgelig stå 10

Det er sku lige før jeg pakker en appelsin ind til dig!!

2.50 og ikke mere... slut prut nale....

Ej hvis du ska have nelliker og bånd omkring så har jeg også flottet mig.. Muhahahaha...

Anmeld

15. december 2009

Vingummien

Fælles gaver til par, der kan man spare lidt, ellers gå efter de gode tilbud. Hvis  en ønsker strømper så køb dem i f.eks kvickly eller føtex, det gør vi og de er gode. Og en af de gode ting som jeg gør, lad være med altid at køb noget folk ønsker sig for så kan det godt nok blive dyrt.

Giv kun til de nærmeste næste år og vi stopper ved 15 år og ikke 18 år regner vi med, f.eks franks søster på 14 år, vi aner ikke noget om hende da vi næsten aldrig ser dem, så det er kun gætte gave hun kan få og så stopper vi når hun er 15 så må hun bare få en fin fødselsdags gave.

Frank og hans søskende giver f.eks ikke til hinanden efter de er fyldt 18.

Dem jeg giver gave til er mine forældre, mine brødre, frank og Emil. Og så får oldeforældrene en lille ting fra Emil f.eks et billed af Emil.

Anmeld

15. december 2009

oo

jeg giver KUN gave til min mand og til min niece. vi giver slet ikke gaver til hinanden mere, os voksne imellem. Julen handler jo ikke om gaver, men om at være sammen - og det har højeste prioritet i vores familie. vi har aldrig givet en eneste julegave i sørens familie, idet vi aldrig har holdt sammen med dem, og selv hvis vi gjorde er børnene så store der, at de ikke ville få julegaver. Så herhjemme bliver der ikke brugt for mange penge på gaver, heldigvis det er forresten heller ikke en fast regel, at Søren og jeg giver hinanden julegaver, sidste år gav vi fx ingenting når vi gør er det på et relativt lavt bugdet, en 300 kr til hver, som maksimum

Anmeld

15. december 2009

mor_sabina

Kristina V skriver:

Her har vi ikke sat et beløb på som bliver brugt..

Men her giver vi kun gaver til vores forældre, og ellers kun til dem som der bliver hold jul med. udover hinanden selvfølgelig.

Jeg er ikke STOR fan af det her gaveræs, og må nok indrømme, jeg synes det er sindsygt når folk kommer op omkring de der 21 gaver.. Det ender jo hurtigt med at det er noget man ikke rigtig kan bruge..

Så vil jeg personligt heller give en ordentlig gave, og så til færre personer. Tænker os at julen ikke drejer sig om kun at give gaver, men om hyggen. Derfor bestemte vi at det kun blev dem vi holder jul med.

Vil dog sige at mig og en veninde også giver hinande gave. Men der finder vi en butik (brugskunst butik er det i år) bliver enige om et lille beløb og køber hinanden en ting.. men det er nu mere som sjov og hygge...

Jeg er fuldstændig enig med dig det er ALT for meget, men så længe vi er de første med børn og ovenikøbet er skilsmissebørn begge to så er der virkelig mange gaver at give, og derfor er det endnu dyrer når nogen mener det skal være 500 pr mand

Men det er slut næste år, er bare ikke helt sikker på hvilken løsning vi finder her hos os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.