Sparetips til julebudget!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.985 visninger
54 svar
0 synes godt om
15. december 2009

mor_sabina

Hej alle i husmødre.

Ja så nærmer julen sig jo med hastige skridt og hvad siger budgettet? Herhjemme har det været en urimelig dyr fornøjelse og vi er simpelthen blevet enige om at næste år (og de må tage det eller lade være) der bliver der skåret drastisk ned på de julegaver.

Vi har ialt 21 gaver at købe så i kan måske selv regne lidt på hvad det kunne komme til at koste. Mit problem er bare hvordan sparer man på det budget, udover man kan købe lidt i forvejen så det bliver spedt ud over månederne. Hvad er rimeligt pr gave til henholdsvis forældre, søskende, svigersøskende osv? det skal lige siges vi er de eneste med barn og har en søskend på 9 år så helt skære dem væk kan vi nok ikke endnu.

Jeg håber virkelig i kan komme med nogle gode spare tips for ellers bliver vi da snart ruineret.

Sabina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2009

vatten

Jeg synes at gaverne, specielt til jul, er alt alt for dyre, og at det hele ender med, man bare skal sidde og kradse alt fra ønskelisten ind. Det er så ærgerligt. Jeg giver gaver til bedsteforælre, forældre og børn under 18år. Dertil kommer så Mathias, min kæreste, min guddatter, min søster og evt. veninder, men dem aftaler jeg med år for år, om vi har råd til at være på julegave det år eller ej.

Prislejet ser således ud i år:

Mathias 300kr (og jeg vil allermax give for 500kr)

Guddatter: 150kr (max for 200kr)

Min søster 200kr (maxpris)

Mine kusiner 100kr hver (maxpris)

Alle andre får for 66kr pr. par. (jeg vil max give for 200kr pr par, men det havde jeg ikke råd til i år)

Anmeld

15. december 2009

qp

mor_sabina skriver:

Hej alle i husmødre.

Ja så nærmer julen sig jo med hastige skridt og hvad siger budgettet? Herhjemme har det været en urimelig dyr fornøjelse og vi er simpelthen blevet enige om at næste år (og de må tage det eller lade være) der bliver der skåret drastisk ned på de julegaver.

Vi har ialt 21 gaver at købe så i kan måske selv regne lidt på hvad det kunne komme til at koste. Mit problem er bare hvordan sparer man på det budget, udover man kan købe lidt i forvejen så det bliver spedt ud over månederne. Hvad er rimeligt pr gave til henholdsvis forældre, søskende, svigersøskende osv? det skal lige siges vi er de eneste med barn og har en søskend på 9 år så helt skære dem væk kan vi nok ikke endnu.

Jeg håber virkelig i kan komme med nogle gode spare tips for ellers bliver vi da snart ruineret.

Sabina

Giv jeres forældre en fælles gave som de begge kan bruge - evt noget til husholdningen el lignende... Man kan sagtens få en fin gave til 200 -250 kr.

Køb en masse tørklæder el evt lækre cremer på tilbud til damerne og sokker el showergel  til mændene i familien.

Synes det er vigtigst, at ens forældre og søskende får noget ordentligt - resten er jo blot en tanke og noget praktisk de kan bruge til noget

Anmeld

15. december 2009

vatten

I øvrigt synes jeg slet ikke det er svært at finde billige og gode gaver.

Børn er det altid ment at finde til synes jeg. Der kan man jo bare gå i BR og købe noget fra kurven "adventsgaver" som ofte koster 50-100kr.

Voksne har jeg det rimeligt nemt ved også. Der er altid tilbud på noget designer lysestager eller noget her op til jul, og det kan man jo bruge til nøds, hvis man ikke finder andet.

Anmeld

15. december 2009

Louise mortil4

i kan måske skære lidt i hvor meget i gir per person, vi har lavet den aftale med de andre voksne dvs mine forældre at vi giver hinanden små gaver til max 100 kr per person, min lille bror og lillesøster får for ca 150 kr hver, mig og manden giver hinanden de større gaver i løbet af året også kun en lille ting til jul. Iår har jeg fået en ny køkkenmaskine da jeg bager rigtig meget så den skal kunne holde til noget. Manden fik en digital modtager som han gerne ville ha. Ungernes gaver køber vi løbende i løbet af september, oktober og November så vi kan nøjes med at bruge vores løn i December til at købe mad og den slags for, det er jo en del der skal købes ekstra på det område. Ungernes vintertøj køber vi gerne på tilbud i August så det ikke løber ind i julegave månederne. Noget af jule og nytårs maden kan jo også købes lidt i forvejen når der er tilbud på det, hvis man har fryser plads til det i hvertfald.

Anmeld

15. december 2009

Bamseboet :D

hej

her i familien får:

Min mor: 300,-

min far:300,-

min mands mor og far til sammen:600,-

Min søster og hendes kæreste: 400,-

min 2. søster og hendes kæreste: 400,-

min tredje søster:200

min lille bror ( inlc. hans fødselsdagsgave): 400,-

min mands bror og hans kone: 400,-

og min mormor 200

Dagplejen ( incl afskedsgave) 370,-

Bjørn en bærbar med diverse spil ( bærbaren har min mand fået på jobbet)

mille: diverse flotte dukke ting, som vi har købt i genbrugen

-----------------------------------------------------------------------

men når søskendene begynder at få børn, så ryger beløbne lidt ned... i år har os og min moar ønsket os gode, men gratis ting... så som:

Gravning af urtehaven, diverse kørsel til byggemarkeder, udflugter osv børnepasning... alle så nogle gode ting, som ikke koster andet end tid måske det var en løsning??

Anmeld

15. december 2009

netdaddy

Hos os har vi følgende regler:

1. Forældre/svigerforældre/oldeforældre/svigerinde: max 300,- kr./person
  2. Fætre/kusiner: max 150,- kr./person
  3. Gaver til hinanden: max 500,- kr./person
  4. Gave til sønnen: max 500,- kr./person
  5. Gaver til andre: max 100,- kr./person

Mine søskende får ikke gaver ligesom jeg ikke får af dem, da der er børn inde i billedet. Reglen er nemlig at har man børn, så er det børnene der får og ikke de voksne (i mange år har jeg faktisk slet ikke fået af mine søskende, selv om jeg ikke havde børn).

I år har det givet et budget på ca. 3500,- kr. ialt til andre end os selv, så vi ender i et leje der hedder ca. 5.000,- kr. ialt for julegaver.

Det er egentligt også alt for meget, men heldigvis så har vi ikke vildt store problemer med at finde økonomien til det.

Vi har snakket om at vi dropper alt hvad der hedder julegaver til nogen (undtagen vores søn), og så skal andre naturligvis ikke give gaver til os, for det er naturligvis en voldsom belastning ift. budgettet og økonomien - vi kunne sagtens bruge de 5.000 kr. på andre ting.

For os handler julen mere om at være sammen med familien og hygge, end det evindelige gaveræs.

Anmeld

15. december 2009

mor_sabina

qp skriver:

Giv jeres forældre en fælles gave som de begge kan bruge - evt noget til husholdningen el lignende... Man kan sagtens få en fin gave til 200 -250 kr.

Køb en masse tørklæder el evt lækre cremer på tilbud til damerne og sokker el showergel  til mændene i familien.

Synes det er vigtigst, at ens forældre og søskende får noget ordentligt - resten er jo blot en tanke og noget praktisk de kan bruge til noget

Ideen med fællesgave var faktisk god. Det er bare det at vi begge er skilsmisse børn så der er jo pludeselig 8 forældre og 4 bedsteforældre 3 søskende + 2 påhæng. Der er bare så mange at give aver og nogen har lidt større frventninger end andre og det er de forventninger jeg gerne vil til livs, jeg vil gerne at Phillip skal have andre værdier end KUN de materielle.

Anmeld

15. december 2009

frk Jensen

Jeg har lavet en fælles gave til mine forældre..

Jeg har fået tegnet et billed af marcus, så sødt så sødt og får 5 kopier af det.. Et til oldemor, et til mormor og bedstefar, et til moster og onkel, og et til morfar.. Har også nappet et selv

Jeg har givet 1000 kr for billederne, og har købt rammer på tilbud til 240 kr i alt.

Syns at gaveræset er blevet for vildt.. En personlig gave siger mere end et par designer lysestager eller hvad man nu finder på..

Det kan blive vildt dyrt i gaver, hvis man f.eks skal give hver enkel for 200 og man har 21 der skal have.. 4400 kr det er da en pænt sjat penge! Jeg har max brugt for 2000 kr i alt (undtagen marcus der kun har fået "kedelige" bløde pakker i form af ny dyne og tøj,men knægten manglede det og slog to fluger med et smæk.)

Hvad med evt at være kreativ og "kun" give for en 50ér per snude næste år? Det handler ikke om gaverne, men om dem man holder julen med

Knusser fra Søndergade

Anmeld

15. december 2009

Stumpen

Her hedder det 150 pr voksen.. Altså min far får for 150 af os, hans kone får for 150 osv... Mine søstre og jeg bytter ikke gaver længere.. Alle unger får for 200.. Næste år i min familie får de for 150 (lige lavt nok synes jeg, men flertallet bestemte)

Mine piger får for 400, det samme gør kæresten..

Mine piger giver så yderlig gaver til bedsteforældre og oldere og de ligger på ca 100 kr pr par/singel

Qnus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.