Sparetips til julebudget!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
mor_sabina skriver:

Hvor er det fantastisk. Det letter også bare sådan når ikke økonomien hænger over hovedet.

Hvad siger Idun til at det ikke er gaveregn? Eller hvor gammel er det nu hun er?

Altså - jeg vil så sige at der er RIGELIG gaveregn. Bare det hun får. Jeg syntes det er helt ude af proportioner og man bliver slet ikke glad for det man får, hvis det er sygt meget overflod.

Så hun tager det altså godt syntes jeg. Hun har aldrig brokket sig, men er glad for det hun får

Tit har det været noget jeg selv har lavet eller noget brugt

I år har vi så valgt at støtte hende i det med hendes DSI, når hun har sparet og sparet sammen Alt hvad hun har fået fra oldemor osv. Og hendes krydser, når hun hjælper til... (1x=2 kr)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2009

mor_sabina

Zafir skriver:

Altså - jeg vil så sige at der er RIGELIG gaveregn. Bare det hun får. Jeg syntes det er helt ude af proportioner og man bliver slet ikke glad for det man får, hvis det er sygt meget overflod.

Så hun tager det altså godt syntes jeg. Hun har aldrig brokket sig, men er glad for det hun får

Tit har det været noget jeg selv har lavet eller noget brugt

I år har vi så valgt at støtte hende i det med hendes DSI, når hun har sparet og sparet sammen Alt hvad hun har fået fra oldemor osv. Og hendes krydser, når hun hjælper til... (1x=2 kr)

Hold op hvor er hun dygtig. Hun har en fantastisk mor og far

Rigtig dejlig jul til jer

Anmeld

15. december 2009

TbCp

Vi har også skåret kraftigt ned på ulegaverne.
Vi giver vores forældre og min lillebror, fordi han kun er 15 år.
Gaver til vores søskende og svigersøskende er droppet og på min mands side giver vi heller ikke til nevøer/niecer. Mine to nevøer... på min side, får gaver da vores familie er så lille. Og så får min moster også altid en lille ting da hun plejer at give Liva.
Så vi er faktisk nede på omkring 10 gaver med dem vi giver hinanden.

Når vi holder jul med min mors familie splejser vi om al julemaden, så er der en der har ris ala mande og mandelgave med f.eks. og nogle andre medbringer noget andet, det er sådan set helt rart

Anmeld

15. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
mor_sabina skriver:

Hold op hvor er hun dygtig. Hun har en fantastisk mor og far

Rigtig dejlig jul til jer

TAK!! Og i lige måde!! Jeg håber I finder ud af det, så I får en rigtig dejlig jul, uden ballade over gavebudgetter og uden ondt i maven af at tænke på, hvor pengene skal komme fra.

Det skal bare være sjovt og hyggeligt og dejligt. Og en masse julekærlighed til alle jer derude

Anmeld

15. december 2009

Corn

Vi giver lidt til mine forældre, og så alt for meget til mine svigerforældre, men den snak hører ikke denne tråd til...

Faster1 får ingen gave, hun har barn og kun ungerne giver, så vi har aftalt at hendes dreng giver for 150 til hver af vores og hver af vores giver for 150 til hendes dreng.

Samme beløb gælder til faster2, som ikke har børn, så mine unger giver hende en gave til 300 kr og så giver hun for 150 til hver.

Mand og jeg giver ikke til hinanden men køber gerne en stor gave til hver af ungerne. Ofte sammen med begge hold bedsteforældre.

Og i år er min søster hjemme til jul (bor i udlandet) så hver af hendes unger får også for 150 kr.

Anmeld

15. december 2009

mor_sabina

Macaab skriver:

Vi giver lidt til mine forældre, og så alt for meget til mine svigerforældre, men den snak hører ikke denne tråd til...

Faster1 får ingen gave, hun har barn og kun ungerne giver, så vi har aftalt at hendes dreng giver for 150 til hver af vores og hver af vores giver for 150 til hendes dreng.

Samme beløb gælder til faster2, som ikke har børn, så mine unger giver hende en gave til 300 kr og så giver hun for 150 til hver.

Mand og jeg giver ikke til hinanden men køber gerne en stor gave til hver af ungerne. Ofte sammen med begge hold bedsteforældre.

Og i år er min søster hjemme til jul (bor i udlandet) så hver af hendes unger får også for 150 kr.

Åh det er også sådan at herhjemme er det hans forældre der har et sygt julebudget så jeg tror virkelig ikke den falder i god jord med at skære ned hvor imod det ikke betyder noget i min familie. Synes bare det er lidt æv at skulle holde budgettet hos hans familie og så skære ved min for jeg vil selvfølgelig helst forkæle "mine egne"

Men tak for svar, kan godt se at de dr 500 pr mand ikke rigtig holder, så næste år skærer vi altså til omkring 200 tror jeg. 

Anmeld

15. december 2009

MORJESPERSEN

MoarJ skriver:

En julegave opsparings konto, er et hit her... Det kunne være noget...

Vi indsætter penge på den sådan hist og her...

Det gør vi også, det er bare et fast beløb hver md, 500kr.  i år skal vi kun give til dem vi holder jul med og så min mands bror´s børn, så alt i alt løber det op på omkring 2000kr og så vores egen piger men dem har jeg købt til i sommers for der var det på tilbud det de skulle have så har sparet en masse penge der men de får nok for omkring 1000kr til sammen..

Anmeld

15. december 2009

mor_sabina

MORJESPERSEN skriver:

Det gør vi også, det er bare et fast beløb hver md, 500kr.  i år skal vi kun give til dem vi holder jul med og så min mands bror´s børn, så alt i alt løber det op på omkring 2000kr og så vores egen piger men dem har jeg købt til i sommers for der var det på tilbud det de skulle have så har sparet en masse penge der men de får nok for omkring 1000kr til sammen..

Det er altså bare en fin ide med sådan en opsparing og så lyder det som et rigtig fornuftigt budget, det burde virkelig heller ikke koste mere at holde jul

Anmeld

15. december 2009

Miss BananaHammock

Puhh... jeg falder vist helt udenfor kategori. I min familie giver vi "forholdsvis" dyre gaver. Det er ikke bevidst, men vi vil gerne give noget som man måske ikke selv lige går ud og køber. Jeg er ene barn, så gaven til mor skal jeg selv dække og den løber gerne op i en 600 - 800 kr. I mandens familie er de 3 søskende også får forældrene for ca. det samme, men der er de jo 3 til at dele beløbet. Men tilgengæld er de også 3 der skal give gaver til hinanden, hvor jeg jo kun er mig Men en oversigt over mine beløb iår:
Mor: 600 - 800kr
Manden: 1000kr
Farmor: 300kr
Stedfar: 300 - 400kr
Mors kæreste: 300kr
Veninde: 100kr
Veninde: 200kr

Så har ikke så mange at give til. Heldigvis er manden og jeg (da vi ikke har fælles økonomi), valgt at jeg betaler for gaverne til min familie og han betaler til hans.

Men jeg kan godt forstå fustrationerne over den materialisering som sker overalt. Jeg ville ønske jeg kunne lave alle mine gaver selv, men jeg er på ingen måde kreativ, og har heller ikke tiden til det! Så mens vi stadig bare er os, og bor billigt til leje, så bliver det købe gaver. Men der er ingen tvivl om at vi aldrig køber for mere end vi har. Så når vi køber hus og får meget mindre til os selv så bliver beløbene også mindre.!

Anmeld

15. december 2009

mor_sabina

BetinaMørk skriver:

Jeg har lavet en fælles gave til mine forældre..

Jeg har fået tegnet et billed af marcus, så sødt så sødt og får 5 kopier af det.. Et til oldemor, et til mormor og bedstefar, et til moster og onkel, og et til morfar.. Har også nappet et selv

Jeg har givet 1000 kr for billederne, og har købt rammer på tilbud til 240 kr i alt.

Syns at gaveræset er blevet for vildt.. En personlig gave siger mere end et par designer lysestager eller hvad man nu finder på..

Det kan blive vildt dyrt i gaver, hvis man f.eks skal give hver enkel for 200 og man har 21 der skal have.. 4400 kr det er da en pænt sjat penge! Jeg har max brugt for 2000 kr i alt (undtagen marcus der kun har fået "kedelige" bløde pakker i form af ny dyne og tøj,men knægten manglede det og slog to fluger med et smæk.)

Hvad med evt at være kreativ og "kun" give for en 50ér per snude næste år? Det handler ikke om gaverne, men om dem man holder julen med

Knusser fra Søndergade

ARRGHH slap af der skulle selvølgelig stå 10

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.