Altså - jeg gør det at jeg laver det meste selv
- Dvs jeg 'kun' skal købe materialer, som selvfølgelig også koster penge, men det bliver nogen rigtig gode personlige gaver, når man sidder og tænker over hver enkelt ting til folk man elsker og holder af.
Ellers er det en god idé at købe ting brugt. 
Jeg er MEGET imod, at købe dyre gaver. Fx ønsker Idun sig brændende en Nintendo DSI, som hun har sparet op til længe. Vi har derfor besluttet at give hende resten, i forhold til hvad den koster. Det er ikke fordi vi er på røven lige pt, men jeg er bare ikke for at give gaver til børn (eller nogen) for 12-1500. - Hvad så når man har flere børn, så skal man jo også give dem gaver og det skal stadig være hyggen og kærligheden der er i centrum. - FOr mig.
Jeg holder IKKE af gaveracet og er derfor stået lidt af de sidste par år.
Jeg elsker gaver. Rigtig meget, men ikke dyre gaver.
Så du kan sagtens finde på noget! Også endnu billigere.
Andre spareting i julen, vi altid har gjort, er at vi splejser til julemaden. Vi kommer fx med juletræet og sodavand, svigermor betaler flæskestegen og kartofler og grønt, min far og vivi køber kalkunen og fyldet, min mor kommer med ris a la manden og mandelgaven og så ved jeg faktisk ikke hvad svoger kommer med Hmmm... Svigermor overbeskytter ham stadig ret meget, selvom han er 28 år...mmm... 
Men det er en dejlig måde, at gøre det på.
Anmeld