Sparetips til julebudget!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2009

Mie A

Hos os trækker vi lod, sådan at vi kun skal give én gave og får ligeledes kun én. Vi giver heller ikke vores forældre (Jeg giver dog min far, da jeg aldrig holder jul med ham) og søskende gaver mere. De får noget fra ungerne, som stort set altid er hjemmelavet.

Ja og for at det ikke skal være løgn, så giver manden og mig heller ikke hinanden gave

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2009

Mira0911

mor_sabina skriver:

Hej alle i husmødre.

Ja så nærmer julen sig jo med hastige skridt og hvad siger budgettet? Herhjemme har det været en urimelig dyr fornøjelse og vi er simpelthen blevet enige om at næste år (og de må tage det eller lade være) der bliver der skåret drastisk ned på de julegaver.

Vi har ialt 21 gaver at købe så i kan måske selv regne lidt på hvad det kunne komme til at koste. Mit problem er bare hvordan sparer man på det budget, udover man kan købe lidt i forvejen så det bliver spedt ud over månederne. Hvad er rimeligt pr gave til henholdsvis forældre, søskende, svigersøskende osv? det skal lige siges vi er de eneste med barn og har en søskend på 9 år så helt skære dem væk kan vi nok ikke endnu.

Jeg håber virkelig i kan komme med nogle gode spare tips for ellers bliver vi da snart ruineret.

Sabina

En julegave opsparings konto, er et hit her... Det kunne være noget...

Vi indsætter penge på den sådan hist og her...

Anmeld

15. december 2009

vatten

mor_sabina skriver:

Ideen med fællesgave var faktisk god. Det er bare det at vi begge er skilsmisse børn så der er jo pludeselig 8 forældre og 4 bedsteforældre 3 søskende + 2 påhæng. Der er bare så mange at give aver og nogen har lidt større frventninger end andre og det er de forventninger jeg gerne vil til livs, jeg vil gerne at Phillip skal have andre værdier end KUN de materielle.

Det er faktisk ret nemt at komme forventningerne til livs. Du siger sådan lidt tilfældigt, næste gang i ses, at i ikke har så mange penge, så folk må nøjes med en lille gave i år. Næste år (og alle andre år) holder i så bare samme niveau, for så er folk vant til, at de kun får små gaver fra jer, og har derfor ikke forventninger om noget vildt.

Da min far blev gift igen, gav jeg også alle mine 3 papsøskende + ægtefæller+ børn gaver, og jeg var 12år og gik med aviser med skodløn, og det ødelagde bare det hele, at jeg ingen penge havde til mig selv. Så lod jeg være med at købe gaver til dem et år, og så gik det helt af sig selv, at nu er det kun de små børn, der får gaver.

Anmeld

15. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså - jeg gør det at jeg laver det meste selv - Dvs jeg 'kun' skal købe materialer, som selvfølgelig også koster penge, men det bliver nogen rigtig gode personlige gaver, når man sidder og tænker over hver enkelt ting til folk man elsker og holder af.

Ellers er det en god idé at købe ting brugt.

Jeg er MEGET imod, at købe dyre gaver. Fx ønsker Idun sig brændende en Nintendo DSI, som hun har sparet op til længe. Vi har derfor besluttet at give hende resten, i forhold til hvad den koster. Det er ikke fordi vi er på røven lige pt, men jeg er bare ikke for at give gaver til børn (eller nogen) for 12-1500. - Hvad så når man har flere børn, så skal man jo også give dem gaver og det skal stadig være hyggen og kærligheden der er i centrum. - FOr mig.

Jeg holder IKKE af gaveracet og er derfor stået lidt af de sidste par år.

Jeg elsker gaver. Rigtig meget, men ikke dyre gaver. Så du kan sagtens finde på noget! Også endnu billigere.

Andre spareting i julen, vi altid har gjort, er at vi splejser til julemaden. Vi kommer fx med juletræet og sodavand, svigermor betaler flæskestegen og kartofler og grønt, min far og vivi køber kalkunen og fyldet, min mor kommer med ris a la manden og mandelgaven og så ved jeg faktisk ikke hvad svoger kommer med Hmmm... Svigermor overbeskytter ham stadig ret meget, selvom han er 28 år...mmm...

Men det er en dejlig måde, at gøre det på.

Anmeld

15. december 2009

charlottekri

på min side af familien er vi også nogle stykker. Her gør vi bare det at vi går sammen om gaver til hinanden, hvor vi gover 75 kr. pr. snude og det bliver så tilsammen til ca. 400 kr. til hver at købe gave for.

og søskendebørn får gave til de når konfirmationsalder for ca. 20 - 30 kr. pr. snude

vi går også sammen om gaver til vores forældre, for det samme beløb

på den måde ruinerer vi ikke os selv, og det bliver fair for alle!

Anmeld

15. december 2009

mor_sabina

Zafir skriver:

Altså - jeg gør det at jeg laver det meste selv - Dvs jeg 'kun' skal købe materialer, som selvfølgelig også koster penge, men det bliver nogen rigtig gode personlige gaver, når man sidder og tænker over hver enkelt ting til folk man elsker og holder af.

Ellers er det en god idé at købe ting brugt.

Jeg er MEGET imod, at købe dyre gaver. Fx ønsker Idun sig brændende en Nintendo DSI, som hun har sparet op til længe. Vi har derfor besluttet at give hende resten, i forhold til hvad den koster. Det er ikke fordi vi er på røven lige pt, men jeg er bare ikke for at give gaver til børn (eller nogen) for 12-1500. - Hvad så når man har flere børn, så skal man jo også give dem gaver og det skal stadig være hyggen og kærligheden der er i centrum. - FOr mig.

Jeg holder IKKE af gaveracet og er derfor stået lidt af de sidste par år.

Jeg elsker gaver. Rigtig meget, men ikke dyre gaver. Så du kan sagtens finde på noget! Også endnu billigere.

Andre spareting i julen, vi altid har gjort, er at vi splejser til julemaden. Vi kommer fx med juletræet og sodavand, svigermor betaler flæskestegen og kartofler og grønt, min far og vivi køber kalkunen og fyldet, min mor kommer med ris a la manden og mandelgaven og så ved jeg faktisk ikke hvad svoger kommer med Hmmm... Svigermor overbeskytter ham stadig ret meget, selvom han er 28 år...mmm...

Men det er en dejlig måde, at gøre det på.

Åh det hormonræs, får helt tårer i øjneneFor det er jo netop DET julen handler om at hygge sig og vise dem man holder af at de betyder noget og ikke gaverne. Men der er bare en anden opfattelse i en hvis del af familie så der bliver det svært at fremlægge. Det er nemlig MEGET gængs at låne penge til julegaver og få BÅDE wii, tøj, sko og alt muligt andet!!!!! Men det kan man jo gøre til fødselsdag så men for mig går det hyggelige altså også af juklen hvis det kun skal handle om gaver.

Tusind tak for råd og glædestårer søde Zafir

Anmeld

15. december 2009

mor_sabina

MoarJ skriver:

En julegave opsparings konto, er et hit her... Det kunne være noget...

Vi indsætter penge på den sådan hist og her...

Åh ja det var da en rigtig god ide.

Tak DUTTE

Anmeld

15. december 2009

mor_sabina

BetinaMørk skriver:

Jeg har lavet en fælles gave til mine forældre..

Jeg har fået tegnet et billed af marcus, så sødt så sødt og får 5 kopier af det.. Et til oldemor, et til mormor og bedstefar, et til moster og onkel, og et til morfar.. Har også nappet et selv

Jeg har givet 1000 kr for billederne, og har købt rammer på tilbud til 240 kr i alt.

Syns at gaveræset er blevet for vildt.. En personlig gave siger mere end et par designer lysestager eller hvad man nu finder på..

Det kan blive vildt dyrt i gaver, hvis man f.eks skal give hver enkel for 200 og man har 21 der skal have.. 4400 kr det er da en pænt sjat penge! Jeg har max brugt for 2000 kr i alt (undtagen marcus der kun har fået "kedelige" bløde pakker i form af ny dyne og tøj,men knægten manglede det og slog to fluger med et smæk.)

Hvad med evt at være kreativ og "kun" give for en 50ér per snude næste år? Det handler ikke om gaverne, men om dem man holder julen med

Knusser fra Søndergade

Psst det nærmer sig måske nærmere de 20 k!

Det er sgu slut næste år, det er fandme ikke hyggeligt.

Anmeld

15. december 2009

mor_sabina

Tak for alle jeres gode inputs, jeg er nu endnu mere styrket i min tro på at det simpelthen er for meget som det har været i år.

Så jeg frewmlægger sagen og så må det briste eller bære

Det skal da også være hyggeligt at holde jul og ikke bare være et gaveræs.

Anmeld

15. december 2009

Mira0911

mor_sabina skriver:

Åh ja det var da en rigtig god ide.

Tak DUTTE

hehe var så lidt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.