Sparetips til julebudget!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2009

ekzunz

Jeg har ingen gode råd - men skal lige af med noget galde....hvis det er ok..

Nogle i min familie synes at de brugte for mange penge på gaver og eftersom der er en del delebørn efterhånden, ville de gerne lave den aftale at det kun er de børn som er der juleaften der får gaver. Det synes jeg er en helt fin ide (har ikke delebørn ha ha)

MEN MEN - på en eller anden kringlet måde har de så fået arrangeret at vi istedet skal holde pakkeleg 2. juledag - og alle skal have 3 pakker med hver til ca. 20-30 kr.

Hvor er det så lige at jeg sparer penge når vi kommer 8 og skal bruge 500-750 kr. på pakkelegsgaver......

Jeg har brokket mig højlydt - og købt de første 9 - så nu mangler jeg kun 15 (og alle de andre julegaver....)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2009

Guldet

BetinaMørk skriver:

Jeg har lavet en fælles gave til mine forældre..

Jeg har fået tegnet et billed af marcus, så sødt så sødt og får 5 kopier af det.. Et til oldemor, et til mormor og bedstefar, et til moster og onkel, og et til morfar.. Har også nappet et selv

Jeg har givet 1000 kr for billederne, og har købt rammer på tilbud til 240 kr i alt.

Syns at gaveræset er blevet for vildt.. En personlig gave siger mere end et par designer lysestager eller hvad man nu finder på..

Det kan blive vildt dyrt i gaver, hvis man f.eks skal give hver enkel for 200 og man har 21 der skal have.. 4400 kr det er da en pænt sjat penge! Jeg har max brugt for 2000 kr i alt (undtagen marcus der kun har fået "kedelige" bløde pakker i form af ny dyne og tøj,men knægten manglede det og slog to fluger med et smæk.)

Hvad med evt at være kreativ og "kun" give for en 50ér per snude næste år? Det handler ikke om gaverne, men om dem man holder julen med

Knusser fra Søndergade

hvor har du bestilt dine protrætter henne? og pris? rigtig god personlig gave.

Anmeld

15. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
mor_sabina skriver:

Åh det hormonræs, får helt tårer i øjneneFor det er jo netop DET julen handler om at hygge sig og vise dem man holder af at de betyder noget og ikke gaverne. Men der er bare en anden opfattelse i en hvis del af familie så der bliver det svært at fremlægge. Det er nemlig MEGET gængs at låne penge til julegaver og få BÅDE wii, tøj, sko og alt muligt andet!!!!! Men det kan man jo gøre til fødselsdag så men for mig går det hyggelige altså også af juklen hvis det kun skal handle om gaver.

Tusind tak for råd og glædestårer søde Zafir

LIGE PRÆCIS!!!

Min mor har også i mange år, gjort det med kontokort til jul. Jeg sad bare og havde kvalme af skam, når jeg åbnede gaverne, fordi jeg vidste at hun skulle betale renter og shite i hendes evige gælds-helvede!!! SUK!!!

Nu har hun for et års tid siden taget en endelig beslutning om at blive gældsfri (så håber vi hun stopper med at ryge en dag), hvor hun betaler ALT hvad hun kan ind på sine lån, kontokort osv og har lukket alt. Hun sagde meget undskyldende, at det jo så ikke blev særlig store julegaver mere. Og jeg JUBLEDE og sagde, jeg vil heller ikke HAVE store julegaver, når det er på den måde. Jeg vil have at du har tænkt på mig Om det så er et par ben-varmere til 70 kr på tilbud, eller hvad fanden det er. Det er HELT klart tanken for mig

Jeg var RØRT, da jeg snakkede med Svigermor igår, fordi hun selv havde fundet på en gave til Tom og jeg ikke måtte få atvide, hvad det var... hun er altid sådan en der ringer og spørger efter en 'bestillingsseddel' og dem er jeg bare ikke vild med. Så er det sådan.. Jeg vil HA agtigt. - det kan jeg ikke lide. Så jeg tror at julen  efterhånden er hjerternes fest hos os   (med lidt opdragelse af de gamle hehe)

Anmeld

15. december 2009

Guldet

15. december 2009

mor_sabina

Zafir skriver:

LIGE PRÆCIS!!!

Min mor har også i mange år, gjort det med kontokort til jul. Jeg sad bare og havde kvalme af skam, når jeg åbnede gaverne, fordi jeg vidste at hun skulle betale renter og shite i hendes evige gælds-helvede!!! SUK!!!

Nu har hun for et års tid siden taget en endelig beslutning om at blive gældsfri (så håber vi hun stopper med at ryge en dag), hvor hun betaler ALT hvad hun kan ind på sine lån, kontokort osv og har lukket alt. Hun sagde meget undskyldende, at det jo så ikke blev særlig store julegaver mere. Og jeg JUBLEDE og sagde, jeg vil heller ikke HAVE store julegaver, når det er på den måde. Jeg vil have at du har tænkt på mig Om det så er et par ben-varmere til 70 kr på tilbud, eller hvad fanden det er. Det er HELT klart tanken for mig

Jeg var RØRT, da jeg snakkede med Svigermor igår, fordi hun selv havde fundet på en gave til Tom og jeg ikke måtte få atvide, hvad det var... hun er altid sådan en der ringer og spørger efter en 'bestillingsseddel' og dem er jeg bare ikke vild med. Så er det sådan.. Jeg vil HA agtigt. - det kan jeg ikke lide. Så jeg tror at julen  efterhånden er hjerternes fest hos os   (med lidt opdragelse af de gamle hehe)

Hvor er det fantastisk. Det letter også bare sådan når ikke økonomien hænger over hovedet.

Hvad siger Idun til at det ikke er gaveregn? Eller hvor gammel er det nu hun er?

Anmeld

15. december 2009

mor_sabina

Znuzke skriver:

Jeg har ingen gode råd - men skal lige af med noget galde....hvis det er ok..

Nogle i min familie synes at de brugte for mange penge på gaver og eftersom der er en del delebørn efterhånden, ville de gerne lave den aftale at det kun er de børn som er der juleaften der får gaver. Det synes jeg er en helt fin ide (har ikke delebørn ha ha)

MEN MEN - på en eller anden kringlet måde har de så fået arrangeret at vi istedet skal holde pakkeleg 2. juledag - og alle skal have 3 pakker med hver til ca. 20-30 kr.

Hvor er det så lige at jeg sparer penge når vi kommer 8 og skal bruge 500-750 kr. på pakkelegsgaver......

Jeg har brokket mig højlydt - og købt de første 9 - så nu mangler jeg kun 15 (og alle de andre julegaver....)

Hmm.. er det istedet for julegaver?

Anmeld

15. december 2009

Anita80

Her giver vi kun gaver til børn (og det kan også rende op). Vi giver ca. for 100kr.

Og det er fuldt accepteret i familien... Forældre og bedsteforældre får selvfølgelig lidt mere, gerne noget de mangler...

Men nevøers osv forældre får ikke.. det skal jo stoppe et sted...

Men min mand og jeg giver hinanden julegaver..

Og det er gerne dyrere ting som vi ikke ellers køber..

Manden får billetter til Mick Øgendahl og et gavekort til 12 oplevelser næste år.. og jeg får mig vist en ny vaskemaskine

men ja gaveræset kan blive for meget...

Den store af vores får en Nintendo DS Lite og spil til (1500kr). Han bliver 7 næste år og pigen får et køkken og en My little pony...

De får hvad de "mangler"...

Anmeld

15. december 2009

ekzunz

mor_sabina skriver:

Hmm.. er det istedet for julegaver?

Nej - det er en helt ny opfindelse i vores familie. Vi holder juleaften som vi plejer med gaver osv og så 2. juledag er vi sammen med de samme mennesker - nu skal vi så bare til at have gaver igen....

Tanken er jo egentlig fin nok. Min søsters børn er blevet delebørn og vil derfor kun få gaver af fx. min faster de år de er hos deres mor og så for at råde bod på det skal vi nu holde pakkeleg. Men i år er de hos os juleaften - så der er det kun ekstraudgifter - og det vil det altid være da jeg giver mine niecer gaver uanset om de kommer juleaften eller ej.....

Vores julebudget er også løbet helt af sporet....

Anmeld

15. december 2009

Louise mortil4

Znuzke skriver:

Nej - det er en helt ny opfindelse i vores familie. Vi holder juleaften som vi plejer med gaver osv og så 2. juledag er vi sammen med de samme mennesker - nu skal vi så bare til at have gaver igen....

Tanken er jo egentlig fin nok. Min søsters børn er blevet delebørn og vil derfor kun få gaver af fx. min faster de år de er hos deres mor og så for at råde bod på det skal vi nu holde pakkeleg. Men i år er de hos os juleaften - så der er det kun ekstraudgifter - og det vil det altid være da jeg giver mine niecer gaver uanset om de kommer juleaften eller ej.....

hvorfor så mange gaver per person?? Vi har også pakkespil bare første juledag og vi skal bare købe gaver for ca 20 - 30 kr per person, så bestemmer vi selv om det er 1,2,3 eller 10 pakker bare de ligger inden for 20-30 kr i alt. Sys da det er voldsomt med 3 gaver hver til 30 kr stk, det er jo 90 kr pr person, det er da meningen det skal være sjovt, ikke et penge helvede til.

Anmeld

15. december 2009

mor_sabina

Znuzke skriver:

Jeg elsker sådan at købe gaver og glæde andre, men når jeg ser kontoudtoget skammer jeg mig bare sådan over at det er det julen er blevet til. Hvad er der blevet af den smukke tanke ed at være sammen i hjerternes højtid og hygge sig sammen nyde det smukke syn af en pyntet træ og glæde sig over den dejlige mad på bordet? Hvorfor får man ikke bare en appelsin som i gamle dage?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.