Vi startede med at have vores datter i dagpleje.
Og det virkede lovende, da hun startede.... men i guuuder....
Der var så mange kedelige episoder!! Så mange ting jeg bare tænkte "nå...ja okay" hvor jeg ikke ville have fundet mig i nær det samme idag.
Vi fik tilbudt en plads i vuggestue, og jeg var lidt skeptisk over det store skifte det ville blive for hende. Men jeg kunne sluge min tvivl i mig. Og jeg glædes hver eneste dag over, at vi valgte at lade hende blive flyttet.
Det har udviklet hende så meget mere, og jeg er slet ikke i tvivl om, at det FOR HENDE var det helt rigtige.
I DP var hun meget passiv og sad mest bare og så på i barnevognen.
I VS kom hun ENDELIG hjem med beskidt overtøj ...og jeg vasker det gerne med den viden, at min datter har været aktiv og igang.
I DP fik hun ingen mellem-måltider. På de 6 timer hun var afsted (9-15) havde hun kun spist en kvart rugbrød ....og kom altid hunde-sulten hjem (her var der flere ting, såsom at DP ikke tilbød frugt (nok) og heller ikke ville give flaske da hun var helt lille)
I VS får de varieret mad hver eneste dag, og tilbudt mad flere gange om dagen. Min datter har haft en del problemer med sin aff. Men aldrig har hendes mave fungeret bedre efter hun skiftede fra DP til VS, og fik mere mad og flere forskellige ting i løbet af en dag.
DPen vi havde gik MEGET OP I at hun SKULLE sove på de rette tidspunkter, og var MEGET træt af, når det ikke skete - for så fik hun jo ingen pauser...
I VS sover hun når hun kan ....men de fleste dage sover hun ikke til middag mere.
DP var på ture HVER ENESTE DAG!!!! ....Hvor hun mødtes med andre DPere og sludrede over kaffe. Uanset om hun havde små nye i indkøring, så drog hun afsted HVER ENESTE DAG for at mødes med andre.
Og hun var ikke sen til at ringe efter os, hvis der var det mindste.
I VS er der altid nogle personaler hos børnene mens de andre holder pause. Og de kimer ikke efter forældrene bare fordi et barn har en løbende snotnæse.
Jeg tror jeg kunne blive ved....
Og ja, så er der den lille forskel med uddannelsen!
For OS har det 100% været det bedste valg at have vores i vuggestue.
Og det skal den næste også, når hun skal ud og passes til foråret!
Anmeld