dagpleje vs. vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.137 visninger
43 svar
0 synes godt om
14. december 2009

Vidunderligeunger

Det kan godt være der allerede er sådan en tråd, men ku ik finde den

Men... Hvad har I valgt til Jeres børn/barn og hvorfor??

min mor ringede i går, gør hun hver gang hun liiiige kómmer i tanker om noget hun lige vil berette fra pædagogikkens verden, (ja hun er pædadog og familebehandler)... hun ville bare lige høre om vi havde valg om det skulle være dagpleje eller vuggestue og promte svarede jeg dagpleje for det synes jeg er så hyggeligt MEN det skulle jeg da aldrig ha sagt (hehe), hun mente at det kunne skade barnet hvis det kom til en dagplejer som ikke havde forstand på børn, og det kunne være en psykopat som passede den lille, og i en vuggestue var det UDDANNET personale ( tænkte jeg bare)

ohh myy good var den første tanke at nu rabler det da for den kommende mormor.. men ak, jeg sagde til hende at jeg skulle nok tænke over det.. men egentlig synes jeg bare hun sku smide familie bahendler kappen og slap lidt af

da jeg så havde snakket med manden om det kunne jeg alligevel ikk lade være md at tænke - har hun ret?? og det er så der kære quinder I kommer ind i billedet. hvad har i valgt og hvorfor??

knus Mitzie 16+0

(indlægget var oprindeligt lidt længere, men der blev slettet en del så skulle skýnde mig at skrive det om) øv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

Diana...

Ha ha ha  

Vi har valgt DP fordi vi ikke har nogen vuggestue i min lille by og han har en skøn DP og hun er bare kanon og det tydeligt at de børn hun har er vilde med hende. 

Hvis vi havet en vuggestue tror jeg at jeg havet valgt den før men hvis jeg ville få valget igen så var det DP det er så hyggeligt synes jeg.

Knus Diana 

Anmeld

14. december 2009

Valle81

Griner:0)

Jeg synes bestemt ikke din mor har ret, tror ikke der findes psykopat dagplejemødre, hvis der gør så vil jeg også sige, at der også findes psykopat pædagoger.

Jeg har ikke selv haft barn i vuggestue, men har haft barn i dagpleje hvilket hun elskede og har selv været dagplejer:0)

Vil bestemt sige at der er stor forskel på dagplejere, og alle lægger vægt på noget forskelligt. Men synes bestemt at dagplejen er et fatastisk tilbud. Jeg elskede mit job som dagplejer, og jeg elskede de børn jeg passede som var de mine egne. Det var hårsdt at stoppe, og idag når jeg møder foældrene, siger det: Det bliver aldrig det samme som da XXX blev passet hos dig:0)

Men man skal gøre op med hvad man lægger vægt på, og så skal man være vågen og opmærksom, men dette gælder både dagpleje og vuggestue.

Der er fordele og ulemper ved begge dele.

Mvh

Christina, som synes din mor burde klappe hesten:0)

Anmeld

14. december 2009

MissSophie

Min kærete og jeg har ikke barn endnu, men jeg er 100 % sikker på vi vælger vuggestue. Også selvom det er dyrere end dagpleje. Det gør vi fordi det er uddannet personale, der har forstand på børns udvikling osv. En par andre grunde er, at der er gode faciliteter (legeplads, massere legetøj osv.) samt der er udflugter med børnene. Der stilles også flere krav til pædagogerne om dokumentation, samt pædagogerne er forskellige og de har hinanden som sparringspartnere. Er der problemer med et barn, er der flere til at prøve at løse det og komme med forslag. Man er også sikker på at der er aldersvarende børn i vuggestuen, der er man ikke sikker på i dp. Nu træder je sikkert nogen over tærene, men enhver kan blive dagplejemor. Selvfølgelig er der kurser osv., men det e altså ikke det samme som en 3½ års uddannelse.

Anmeld

14. december 2009

Vidunderligeunger

MissSophie skriver:

Min kærete og jeg har ikke barn endnu, men jeg er 100 % sikker på vi vælger vuggestue. Også selvom det er dyrere end dagpleje. Det gør vi fordi det er uddannet personale, der har forstand på børns udvikling osv. En par andre grunde er, at der er gode faciliteter (legeplads, massere legetøj osv.) samt der er udflugter med børnene. Der stilles også flere krav til pædagogerne om dokumentation, samt pædagogerne er forskellige og de har hinanden som sparringspartnere. Er der problemer med et barn, er der flere til at prøve at løse det og komme med forslag. Man er også sikker på at der er aldersvarende børn i vuggestuen, der er man ikke sikker på i dp. Nu træder je sikkert nogen over tærene, men enhver kan blive dagplejemor. Selvfølgelig er der kurser osv., men det e altså ikke det samme som en 3½ års uddannelse.

det var jo netop liiige dét min mor mente men jeg kan bar ik finde ud af om det er sippet, eller sund fornuft hvilket jeg nu nok plejer at have ellers min kæreste synes hun var aaalt for sippet, men ja.. kan ik rigtig lige se hvad der er galt i den dagplejer, og pædagoger kan f..... også være nogle underlige nogen - se bare min mor ej, men har oplevet et par stykker som nok burde ha været kontordamer (fordi de ik har med mennesker at gøre, for har ik noget imod kontordamer )

Anmeld

14. december 2009

Vidunderligeunger

Valle81 skriver:

Griner:0)

Jeg synes bestemt ikke din mor har ret, tror ikke der findes psykopat dagplejemødre, hvis der gør så vil jeg også sige, at der også findes psykopat pædagoger.

Jeg har ikke selv haft barn i vuggestue, men har haft barn i dagpleje hvilket hun elskede og har selv været dagplejer:0)

Vil bestemt sige at der er stor forskel på dagplejere, og alle lægger vægt på noget forskelligt. Men synes bestemt at dagplejen er et fatastisk tilbud. Jeg elskede mit job som dagplejer, og jeg elskede de børn jeg passede som var de mine egne. Det var hårsdt at stoppe, og idag når jeg møder foældrene, siger det: Det bliver aldrig det samme som da XXX blev passet hos dig:0)

Men man skal gøre op med hvad man lægger vægt på, og så skal man være vågen og opmærksom, men dette gælder både dagpleje og vuggestue.

Der er fordele og ulemper ved begge dele.

Mvh

Christina, som synes din mor burde klappe hesten:0)

jamen jeg synes nemlig også dagpleje var det bedste liiige indtil hun kom med hendes prædiken, haha tak for svaret !

Anmeld

14. december 2009

Vidunderligeunger

DianaMoar skriver:

Ha ha ha  

Vi har valgt DP fordi vi ikke har nogen vuggestue i min lille by og han har en skøn DP og hun er bare kanon og det tydeligt at de børn hun har er vilde med hende. 

Hvis vi havet en vuggestue tror jeg at jeg havet valgt den før men hvis jeg ville få valget igen så var det DP det er så hyggeligt synes jeg.

Knus Diana 

det er også kun et år siden vi fik vuggestue i min lille by på 8000 indbyggere :O og indtil da er det da gået rigtig godt med DP'ere synes jeg.... er lige bange for det bliver institutions præget i en vuggestue også, for Dk er i forvejen et institutions land - hvis du spørger mig altså

Anmeld

14. december 2009

Mor til Frederic og Freya

Her hjemme var det slet ikke til diskution, han skulle i dp...

Ved der findes gode, som dårlige vug. og dp'er. Men ville ikke have han skulle i så tidlig en alder i en instution, hvor der er så mange børn og sygdomme, for slet ikke at snakke om larm.

Vi har en dreng der ikke er gode til mange børn / mennesker på en gang. Vi har fundet den bedste dp mor, hun er lidt oppe i årene - men hun er guld værd. De må være over hele hendes hus og hun har en kæmpe have med legetøj og lækker stor sandkasse. De er 3 drenge med nogle mdr i forskel og vi har fast gæste dp'ere, som vores dp hygger med flere gange om ugen - så han kender dem.

Han started i maj '09 og har kun været forkølet 2 gange. Vi har en fætter der går i vug. og de er konstant syge, han slæber så meget med hjem. Vi har også en i mødregruppen der fra lægen har fået at vide hun burde finde en dp i stedet for vug. for hun er konstant syg, mellemøre betændelse 9 gange, lunge betændelse 7 gange, evige forkølelser mm.

Anmeld

14. december 2009

Vidunderligeunger

Frederic's moar skriver:

Her hjemme var det slet ikke til diskution, han skulle i dp...

Ved der findes gode, som dårlige vug. og dp'er. Men ville ikke have han skulle i så tidlig en alder i en instution, hvor der er så mange børn og sygdomme, for slet ikke at snakke om larm.

Vi har en dreng der ikke er gode til mange børn / mennesker på en gang. Vi har fundet den bedste dp mor, hun er lidt oppe i årene - men hun er guld værd. De må være over hele hendes hus og hun har en kæmpe have med legetøj og lækker stor sandkasse. De er 3 drenge med nogle mdr i forskel og vi har fast gæste dp'ere, som vores dp hygger med flere gange om ugen - så han kender dem.

Han started i maj '09 og har kun været forkølet 2 gange. Vi har en fætter der går i vug. og de er konstant syge, han slæber så meget med hjem. Vi har også en i mødregruppen der fra lægen har fået at vide hun burde finde en dp i stedet for vug. for hun er konstant syg, mellemøre betændelse 9 gange, lunge betændelse 7 gange, evige forkølelser mm.

stakkels lille pus... det var da noget af en start på livet.. men jeg er nu også mest til DP'ere hehe.. selvom det satte lidt tanker igang da moaar ringede der er 2 vuggestuer i min by og nok 15 dagplejere og hvis man nu f.eks som mig ønsker - ikkeryger DP så kan man jo bare skrive sig op i god tid og vælge det fra??

Anmeld

14. december 2009

Valle81

MissSophie skriver:

Vil bare lige sige at ENHVER ikke kan blive dagplejer.

Man skal til en samtale, hvor der sidder mellem 4 og 5 personer og vurderer en, alt fra en pædagog til en fra fagforening, til tilsynsførende osv.

Synes virkelig man skal tænke sig om inden man udtaler sig om sådan noget. Vi er jo alle som forældre og børn forskellige og har forskellige behov. Nogle børn trives ikke i dagpleje men i vuggestue, andre trives ikke i dagpleje men i vuggestue. Nogle forældre er for det ene og i mod det andet og omvendt.

Og jeg vil altså også sige at mange af dem som er dagplejere er uddannede pædagoger!!! I den gruppe på 9 dagplejere jeg arbejde i, var over halvdelen uddannede pædagoger!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.