Kirstine var i vuggestue. Det valgte jeg bl.a. pga. at hun altid skulle det samme sted hen, aldrig i gæstedagpleje når dp var syg/havde ferie. Jeg har bare hørt om børn der er blevet kastet rundt blandt "fremmede dp'ere"
, en dag her og en dag der...
Derudover var jeg glad for de mere fleksible åbningstider, og at de fik varm økologisk mad hver dag, ex. suppe, frikadeller, farsbrød og lign. altså god solid mad. Så gjorde det ikke så meget, hvis vi fik rugbrød til aftensmad af og til. Det var desuden lækkert ikke at skulle slæbe bleer både frem, og tilbage fyldte igen...
Derudover så kommer jeg fra en pædagog-familie, og tanken om veluddannet personale var en rar tanke. Men hvis man har et "normalt barn" uden særlige behov, så tror jeg nu at det vigtigste er at der er en person der er kærlig mod børnene!! Men jeg kunne også godt lide den tanke at der var flere voksne, så hvis den ene ikke kunne lide mit barn, så var der nok en anden der kunne. hos dp er der jo kun den samme, og uanset hvor dejligt ens barn er, så er der jo ingen garanti for kemi mellem barn og dp!!
Jeg var også tryg ved tanken om at der er flere voksne til at holde øje. Jeg VED godt at der ikke findes "ONDE" dp (eller i alt fald nok ikke mange) men tanken om at der er flere der holder øje, den beroliger nu min sjæl.
Jeg kender flere som har ELSKET deres dp, og jeg kender selv kvinder der er dp'ere hvor jeg GERNE ville sende mit barn hen. Jeg var bare så bange for at komme hen til de dp jeg ikke kender. Da Kirstine blev født, boede vi også i et lidt "dårligt" område, og jeg arbejde på et tidspunkt på lokalområdets skole, og nogle af de børn der bare var aller aller værst opdraget (okay totalt lang ude i hampen) og skulle have 1-1 overvågning af en lærer/pædagog non stop i skoletiden, deres mødre var bare dp'ere, og ALDRIG I LIVET om min lille pus skulle derhjem og være!!!! Men nu hvor vi bor ude på landet, ville jeg slet ikke i samme grad være så ulykkelig som jeg var blevet inde i byen hvis mit næste barn ikke får en vuggestue plads. Men jeg vil dog stadig fortrække det. Pga. mad, åbningstider, ingen gæste dp, og generel mistænkelighed over for fremmede, he he he
Knus Ditte!!