Maja84 skriver:
jeg har (indtil videre) den mening at jeg ikke selv ønsker at vide kønnet, synes der er så få overraskelser og denne er en jeg gerne vil gemme, ikke mange man hører om efterhånden venter der.
En bekendt jeg har ønsker at vide kønnet da hun mener det er så svært at finde neutralt babytøj, jeg tænker lidt at man jo også får barselsgaver og at det jo måske kun vil være de første par dage man vil bruge noget neutralt til man evt får købt noget, man kan jo nok ikke lade være med at baby-shoppe når den lille ny er der
tænker også de vokser så hurtigt ud af deres små nyfødte størrelser man alligevel skal ud og finde mere tøj ;-) evt brugt, eller låne/købe fra familie eller venner. selv synes jeg heller ik det er så galt igen med det neutrale tøj.
Kan man finde meget pænt neutralt babytøj, er det værd at vente eller ønsker i at vide kønnet når i kan, har man overhovedet tid med en lille ny at baby-shoppe bare en smule, hvad er jeres meninger erfaringer 
Jeg har fuld forståelse for dem som ikke kan vente med at vide kønnet, jeg tør bare heller ik et sted, stole 100% da jeg har hørt om folk der venter det ene og får det andet, mine svigerforældre oplevede at deres naboer 100% skulle have en dreng og den burde ik være til at tage fejl af, men men men de måtte ned og bytte en hel del da de trods forudsigelserne fik en lille pige
Men synes det er spændende at gætte uden at vide hvad man får, men synes da også det er dejligt når dem man kender der venter sig, ved hvad det bliver, der er jo ihvertfald en masse praktiske ting som er nemmere ved at vide kønnet.
Hvorfor vælger i at vide kønnet eller vente til fødslen med overraskelsen ?
Haha.... Nej det ville jeg ikke... Men da det kom til stykket og de spurgte mig nikkede jeg imens jeg sagde nej 
Jeg kunne da bare slet ikke vente. Jeg havde så besluttet at der ikke var andre end mig der skulle vide det 
Men næste gang, kan jeg da selvfølgelig vente 9 måneder med at få det at vide.... eller måske