Vi ville helt sikkert også vide det! Den dag vi fik besked, begyndte en stærkere tilknytningsproces og det gik op for mig, at jeg ikke "kun" har en baby i maven, men en lille mand, en lille ny identitet skal skabes! Samtidig skal min mand gå og forberede sig på at være far for en dreng, og jeg skal tænke over hvordan jeg skal være mor for min søn - spændende refleksioner, som jeg mener er rigtig gode at påbegynde allerede inden den lille kommer!
Jeg respekterer, at folk ikke vil kende kønnet, men sommetider tror jeg det kan hænge sammen med, at de er bange for, at der sker noget med barnet inden det kommer til verden, og derfor er de bange for at knytte sig til det...
Jeg tror også nogle mennesker er så bange for at blive "skuffede" over et køn - hvis de nu ønsker sig noget andet (tabu - ja, I know, men sådan er virkeligheden altså sommetider), at de vælger at vente med at få kønnet at vide - udskyde det lidt. Satse på at lykken i forbindelse med barnets ankomst overskygger skuffelsen? Bare teorier...
Jeg fatter til gengæld ikke det med at det skal være en overraskelse ved fødslen - for mig er det sgu overraskelse nok at blive mor!!!
Anmeld