vil i vide kønnet før fødsel....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2009

Ansemusen

Vi ønskede begge at vide kønnet, simpelthen af nyagerrighed! Og også fordi jeg altid har ønsket mig en pige, så ville jeg gerne kunne forberede mig på en dreng! Hvilket jeg nu har gjort og er SÅÅ lykkelig for min lille basse i maven  Så det virkede helt efter hensigten. Og så kunne jeg altså slet ikke forestille mig at gå en hel graviditet uden at købe andet end de få stykker kønsneutralt tøj man kan få. Ikke at mit barn skal opdrages anderledes som sådan end hvis han var en pige. Men selvfølgelig putter jeg ikke min dreng i pigetøj det er da klart! Men har min dreng lyst til at lege med dukker, jamen så skal han da bestemt have lov til det, hehe!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2009

Livsmor

Vi ville ikke vide noget 1. gang, og når 2. gang kommer, så bliver det på samme måde. Hvis nu man ikke kan undgå at se noget, så tager vi det med.

Kan se fordelen ved at få en pige mere, når nr. 2 engang kommer, for vi har jo en masse kasser pige tøj stående................. Meget af det er IKKE pige farver, da jeg ikke er til lyserødt.

Anmeld

8. december 2009

lulle1985

Sussie&Lilje skriver:

Kan jeg også sagtens forstå  Synes også kun det er en god ting folk ikke er ens ..

Ikke alt på min datters værelse er lyserødt heller, men havde i tankerne at gulvtæppet skulle være enten eller, så derfor synes jeg også det gjorde det nemmere, og jeg ser nu heller intet galt i at "kønsopdrage" hehe, hun går skam både i sort, lyserødt, blåt, brunt osv, men det tror jeg ikke på kommer til at påvirke hende senere hen, gjorde det ikke med mig ihvertfald, og så længe hun har hendes frihed til selv at vælge når hun bliver ædre så pyt skidt med om hun kun går i lyserødt nu eller lyseblåt hvis det var en han ..

Knus.

helt enig, helt enig mht. tøjet er jeg heller ikke så sippet, jeg kan sagtens se mit barn i andet end blåt ell. lyserødt... 

Anmeld

8. december 2009

missKat

Maja84 skriver:

jeg har (indtil videre) den mening at jeg ikke selv ønsker at vide kønnet, synes der er så få overraskelser og denne er en jeg gerne vil gemme, ikke mange man hører om efterhånden venter der.

En bekendt jeg har ønsker at vide kønnet da hun mener det er så svært at finde neutralt babytøj, jeg tænker lidt at man jo også får barselsgaver og at det jo måske kun vil være de første par dage man vil bruge noget neutralt til man evt får købt noget, man kan jo nok ikke lade være med at baby-shoppe når den lille ny er der tænker også de vokser så hurtigt ud af deres små nyfødte størrelser man alligevel skal ud og finde mere tøj ;-) evt brugt, eller låne/købe fra familie eller venner. selv synes jeg heller ik det er så galt igen med det neutrale tøj.

Kan man finde meget pænt neutralt babytøj, er det værd at vente eller ønsker i at vide kønnet når i kan, har man overhovedet tid med en lille ny at baby-shoppe bare en smule, hvad er jeres meninger erfaringer

Jeg har fuld forståelse for dem som ikke kan vente med at vide kønnet, jeg tør bare heller ik et sted, stole 100% da jeg har hørt om folk der venter det ene og får det andet, mine svigerforældre oplevede at deres naboer 100% skulle have en dreng og den burde ik være til at tage fejl af, men men men de måtte ned og bytte en hel del da de trods forudsigelserne fik en lille pige Men synes det er spændende at gætte uden at vide hvad man får, men synes da også det er dejligt når dem man kender der venter sig, ved hvad det bliver, der er jo ihvertfald en masse praktiske ting som er nemmere ved at vide kønnet.

Hvorfor vælger i at vide kønnet eller vente til fødslen med overraskelsen ?

Vi venter SPÆNDT til foråret og ser hvad der kommer ud til os 

Jeg er normalt en der sætter ting i system, vil gerne have styr på det og så er jeg pokkers nysgerrig  Men lige præcis med den her ting, ville jeg ikke vide det. Det er afgjort fra 1. øjeblik og kan ikke laves om, så derfor synes jeg det er vildt romantisk ikke at vide det!

Jeg har altså fundet meget neutralt tøj til at starte op på, så det synes jeg ikke er noget problem!! En større udfordring ja, men ikke noget problem 
Vi har sagt at folk meget gerne må komme med tøj i barselsgave og ja så lukker butikkerne jo ikke fordi jeg føder.

Og jeg elsker min lille fis og er knyttet til den, uden jeg kender kønnet  Det er vores kød og blod og det vigtigste i vores liv!

Anmeld

8. december 2009

lulle1985

missKat skriver:

Og jeg elsker min lille fis og er knyttet til den, uden jeg kender kønnet  Det er vores kød og blod og det vigtigste i vores liv!

lige præsis

Anmeld

8. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

det er det vel hvis man vil vide kønnet for at lette sine indkøb til den lille, og man kun må købe "kønsneutralt" tøj indtil man ved kønnet, og derefter kan kaste sig over enten lyserødt eller lyseblåt - jo så er det at kønsopdrage, syntes jeg. Jeg forstår slet ikke den der skræk for at et pigebarn får "drengefarver" på og omvendt, at et drengebarn får en rød barnevogn osv osv - eller dvs., det som jeg i virkeligheden ikke forstår er at dele farver (og verden) op i pige og dreng. sådan er jeg så rabiat, og det blir jeg ved med at være

Men tror du virkelig at det er den eneste grund til at folk vil vide kønnet? Jeg tror tit den med indkøb osv. er en "undskyldning" fordi man er hamrende nysgerrig.

Men nu ser jeg heller ikke det forkerte i at mit barn tilegner sig en kønsidentitet i sin opvækst   Så længe det handler om at komme nærmere sin egen identitet i stedet for at begrænse den.

Rosa- med både gule, røde og lila bodys til sin lille knægt

Anmeld

8. december 2009

dorthemus

Jeg vil gerne vide det..er alt for nysgerrig til at vente men jeg synes også det er rarere at kunne sige HAN/HUN istedet for DEN...det blir mere personligt

Dorthe

16 + 2

Anmeld

8. december 2009

baby2010

Vi ville helt sikkert også vide det! Den dag vi fik besked, begyndte en stærkere tilknytningsproces og det gik op for mig, at jeg ikke "kun" har en baby i maven, men en lille mand, en lille ny identitet skal skabes! Samtidig skal min mand gå og forberede sig på at være far for en dreng, og jeg skal tænke over hvordan jeg skal være mor for min søn - spændende refleksioner, som jeg mener er rigtig gode at påbegynde allerede inden den lille kommer!

Jeg respekterer, at folk ikke vil kende kønnet, men sommetider tror jeg det kan hænge sammen med, at de er bange for, at der sker noget med barnet inden det kommer til verden, og derfor er de bange for at knytte sig til det...

Jeg tror også nogle mennesker er så bange for at blive "skuffede" over et køn - hvis de nu ønsker sig noget andet (tabu - ja, I know, men sådan er virkeligheden altså sommetider), at de vælger at vente med at få kønnet at vide - udskyde det lidt. Satse på at lykken i forbindelse med barnets ankomst overskygger skuffelsen? Bare teorier...

Jeg fatter til gengæld ikke det med at det skal være en overraskelse ved fødslen - for mig er det sgu overraskelse nok at blive mor!!!

Anmeld

8. december 2009

Bare mig..

Vi får det at vide på torsdag, hvir altså den ikke gemmer på det Men vi kan heller ikke vente. Gid jeg kunne, for hold da op en overraskelse at få. Men jeg kan ikke nu hvor det er muligt.

Anmeld

8. december 2009

Mie A

Vi valgte de to første gange IKKE at få kønnet at vide - og det var fint nok.

Den sidste gang - ville vi så prøve at få kønnet at vide (Bare for også at have prøvet det) Og det var fedt!! Det var dejligt at kunne gå rundt og snakke om Lærke og vænne sig til tanken om at skulle have en pige mere og ja, shoppe masser af lyserødt. Jeg synes ikke at det gjorde oplevelsen mindre, da hun kom til verden. Jeg glædede mig jo stadig til at hun skulle komme ud til os og til at vi skulle se hvordan hun så ud.

HVIS vi nogen sinde skal have en mere, så skal vi helt sikkert vide kønnet på forhånd. Jeg synes kun der er positive ting ved det!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.