vil i vide kønnet før fødsel....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2009

luckas-mor

hej med dig

jeg ville ikk vide det med vores

men men men ,, da vi blev spurgt til 3d scanning om vi ville vide det, blev spændingen for stor og vi takkede ja

har ikk fortrudt det overhoved og vi ska ha den dejligste lille dreng

kram natascha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2009

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

vi ville ikke vide det, men til anden scanning var det første som kom på skærmen hans køn, så var vi lidt tvunget til at vide det, da han ikke ville skjule det.

Anmeld

8. december 2009

DK

Med Kirstine ville jeg gerne vide det. Helst fra første testdag, he he... Hun lå med helt spredte ben, så det var også ret nemt at se det var en lille pige.

Jeg tænker at næste gang jeg bliver gravid så vil jeg ikke vide det! Så skal det være en overraskelse. Men tilgengæld så er jeg også bare SÅ dårlig til at vente, at jeg ved det vil være en kraftanstrengelse af format ikke at spørge efter kønnet!!! Jeg er så NYSGERRIG!!

Men lige nu hvor jeg ikke er gravid, så tror jeg ikke jeg vil have kønnet at vide. Hmm... Men det er jo også nemt at sige nu, ikke? Mht. indkøb, er det da klart mest praktisk at få det at vide. Men jeg kender så mange med børn hvor jeg må låne, både drenge og piger, og jeg ved vi vil være udsat for gaveregn af en anden verden (Det vil være det første barnebarn/barn i næste generation i HELE Mikkels familie, inkl. fastres børn osv.) Derudover så kan man jo lige sætte sig til computeren når man kommer hjem fra sygehuset, og så bruge ti minutter på h&m.com og bestille en masse tøj, som så kommer et par dage efter!! Jeg mener endda at du kan lave en slags huskeseddel derinde, og så kan du jo lave en lyserød og en blå inden fødslen, så det bare er at gå ind godkende!

Anmeld

8. december 2009

lulle1985

Hej med dig

ja jeg er så vist en af de få der ikke vil vide hvad jeg får... jeg syntes det skal være en overraskelse og mht. farvet tøj så kan det jo nemt ordnes eller bestilles efter fødslen. og som du selv skriver er det jo begrænset hvor lang tid de kan være i de mindste størelser. jeg har heldigvis både blåt og lyserødt til og ligge, noget som jeg har arvet, men ellers syntes jeg altså ikke det er så svært og finde neutralt tøj.  men kan godt forstå der er mange der bare ikke kan vente på og få at vide hvad man får... man kan tiltale den lille i maven på en anden måde, men vi har så valgt at det som er i maven tiltales som lille skat, eller øjesten

men når det er sagt, så tror jeg også at når vi skal have nr. 2 engang, så vil jeg gerne vide hvad jeg får, mere for at vide om det man ligger inde med kan genbruges eller man skal ud og købe noget helt nyt...

lige lidt tanker fra mig...

Louise 19+6

Anmeld

8. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Da jeg var gravid med Idun ville jeg ikke vide det før fødslen. Jeg er heller ikke sådan en type, der pakker gaverne ud før juleaften

Men næste gang vi skal have en baby(forhåbentligt), så VIL Tom og Idun vide det... Så jeg slipper nok ikke. Jeg syntes bare det er dejlig med en overraskelse i maven

Anmeld

8. december 2009

Ox.

Altså, jeg synes nu bestemt også det var en overaskelse at ligge ved 3D/4D scanning og vide jeg ventede mig en lille pige, tårerne stod ned af kinderne på mig, så det med overaskelse jamen, det er det vel uanset hvornår du får det at vide

En anden ting er at jeg synes det var vildt fantastisk at kunne forberede børneværelse på forhånd, og er glad for jeg gjorde, for når jeg nu står her og tænker tilbage på starten, jamen så havde jeg slet ikke kunne overskue det .. Synes det var hårdt i starten med en bette, der er ingen rytmer eller noget som helst, og tænk nu hvis hun havde haft kolik osv osv osv .. nej, jeg er nu godt tilfreds med at jeg fandt ud af det inden!

Anmeld

8. december 2009

Ranarupta

Herhjemme vil vi gerne vide det. 

Både fordi vi er nysgerrige, men også fordi det giver mig en anden slags tilknytning til barnet.

Jeg har ingen præferencer mht. køn, og jeg er også ret ligeglad med tøjet. Det bliver neutralt tøj, der købes før fødslen - hvis vi ellers selv får købt noget, da min mor er gået amok med indkøb og strikning.

Når (hvis?) vi engang får kønnet at vide, så tror jeg også, at det giver min kæreste (barnets far) en tilknytning til barnet. 
Han har meget svært ved at forstå, at jeg er gravid og at der er en masse forandringer igang i min krop - ja, lige udover at jeg kaster op i stride strømme... 

Så derfor ønsker vi at kende kønnet. Ikke for at opdrage det på en bestemt måde - for uanset køn skal det være formel1-kører (iflg. farmand.)

Anmeld

8. december 2009

rebekkachristensen

jeg ville os bare vide det hurtigst muligt!! og lige meget om man får det at vide før fødslen eller efter er det vel stadig den samme overraskelse!!? altså man kan bare forberede sig bedre hvis man ved hvad der kommer ud.

Anmeld

8. december 2009

4xGreve

uhh så tålmodig er jeg slet ikke hehe, jeg skulle vide det med det samme jeg kunne, og syntes man bliver knyttede på en helt anden måde til den lille inde i maven når man ved kønnet, og selvom man ved kønnet så er det hele jo stadig en kæmpe overraskelse og jeg spurgte alligevel om det nu var en pige (fik jo ikke lov at se hende før 3½ time sener)...

Min søster vil ikke vide kønnet og hendes baby er jo en den en blobber vores var jo en pige og ikke en den, syntes virkelig godt at jeg kan se forskel på mig og min søster om det så lige er en tilfældighed det ved jeg så ikke men jeg syntes ihvertfald man bliver knyttede på en helt anden måde når man ved om det er en lille dreng eller en lille pige man venter sig!!!

Knus Stina

Anmeld

8. december 2009

lulle1985

Sussie&Lilje skriver:

Altså, jeg synes nu bestemt også det var en overaskelse at ligge ved 3D/4D scanning og vide jeg ventede mig en lille pige, tårerne stod ned af kinderne på mig, så det med overaskelse jamen, det er det vel uanset hvornår du får det at vide

En anden ting er at jeg synes det var vildt fantastisk at kunne forberede børneværelse på forhånd, og er glad for jeg gjorde, for når jeg nu står her og tænker tilbage på starten, jamen så havde jeg slet ikke kunne overskue det .. Synes det var hårdt i starten med en bette, der er ingen rytmer eller noget som helst, og tænk nu hvis hun havde haft kolik osv osv osv .. nej, jeg er nu godt tilfreds med at jeg fandt ud af det inden!

det med værelset kan jeg godt se nu bliver meget neutralt hos mig og kan virke noget kedeligt uden farver men ja en overraskelse er en overraskelse lige meget hvornår man får det af vide og jeg syntes det er helt i orden at man gerne vil vide hvad det er, fred med det fra min side... jeg syntes bare der er flere der vælger og vide hvad det er og syntes trådstarter også skulle høre det fra en som havde valgt noget andet...

knus louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.