vil i vide kønnet før fødsel....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.600 visninger
42 svar
0 synes godt om
8. december 2009

Kløver

jeg har (indtil videre) den mening at jeg ikke selv ønsker at vide kønnet, synes der er så få overraskelser og denne er en jeg gerne vil gemme, ikke mange man hører om efterhånden venter der.

En bekendt jeg har ønsker at vide kønnet da hun mener det er så svært at finde neutralt babytøj, jeg tænker lidt at man jo også får barselsgaver og at det jo måske kun vil være de første par dage man vil bruge noget neutralt til man evt får købt noget, man kan jo nok ikke lade være med at baby-shoppe når den lille ny er der tænker også de vokser så hurtigt ud af deres små nyfødte størrelser man alligevel skal ud og finde mere tøj ;-) evt brugt, eller låne/købe fra familie eller venner. selv synes jeg heller ik det er så galt igen med det neutrale tøj.

Kan man finde meget pænt neutralt babytøj, er det værd at vente eller ønsker i at vide kønnet når i kan, har man overhovedet tid med en lille ny at baby-shoppe bare en smule, hvad er jeres meninger erfaringer

Jeg har fuld forståelse for dem som ikke kan vente med at vide kønnet, jeg tør bare heller ik et sted, stole 100% da jeg har hørt om folk der venter det ene og får det andet, mine svigerforældre oplevede at deres naboer 100% skulle have en dreng og den burde ik være til at tage fejl af, men men men de måtte ned og bytte en hel del da de trods forudsigelserne fik en lille pige Men synes det er spændende at gætte uden at vide hvad man får, men synes da også det er dejligt når dem man kender der venter sig, ved hvad det bliver, der er jo ihvertfald en masse praktiske ting som er nemmere ved at vide kønnet.

Hvorfor vælger i at vide kønnet eller vente til fødslen med overraskelsen ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2009

TbCp

Maja84 skriver:

jeg har (indtil videre) den mening at jeg ikke selv ønsker at vide kønnet, synes der er så få overraskelser og denne er en jeg gerne vil gemme, ikke mange man hører om efterhånden venter der.

En bekendt jeg har ønsker at vide kønnet da hun mener det er så svært at finde neutralt babytøj, jeg tænker lidt at man jo også får barselsgaver og at det jo måske kun vil være de første par dage man vil bruge noget neutralt til man evt får købt noget, man kan jo nok ikke lade være med at baby-shoppe når den lille ny er der tænker også de vokser så hurtigt ud af deres små nyfødte størrelser man alligevel skal ud og finde mere tøj ;-) evt brugt, eller låne/købe fra familie eller venner. selv synes jeg heller ik det er så galt igen med det neutrale tøj.

Kan man finde meget pænt neutralt babytøj, er det værd at vente eller ønsker i at vide kønnet når i kan, har man overhovedet tid med en lille ny at baby-shoppe bare en smule, hvad er jeres meninger erfaringer

Jeg har fuld forståelse for dem som ikke kan vente med at vide kønnet, jeg tør bare heller ik et sted, stole 100% da jeg har hørt om folk der venter det ene og får det andet, mine svigerforældre oplevede at deres naboer 100% skulle have en dreng og den burde ik være til at tage fejl af, men men men de måtte ned og bytte en hel del da de trods forudsigelserne fik en lille pige Men synes det er spændende at gætte uden at vide hvad man får, men synes da også det er dejligt når dem man kender der venter sig, ved hvad det bliver, der er jo ihvertfald en masse praktiske ting som er nemmere ved at vide kønnet.

Hvorfor vælger i at vide kønnet eller vente til fødslen med overraskelsen ?

Vi fik kønnet at vide omkring uge 32.... mener jeg det var... ville gerne have vidst det før men den lille lå og skjulte sig

Det var på ingen måde for at være på forkant med div. indkøb, da jeg også kender til en der fik et at vide og ved fødslen passede det så ikke.

For os var det ren og skær nysgerrighed.
Jeg syntes ikke at det ødelagde nogen overraskelse, der er i forvejen så mange... jeg tænker bare overraskelsen over at se barnet, hvem ligner han/hun, hvilken farve hår, hvor stor osv. osv.

Anmeld

8. december 2009

Koen.

vi fik lige af vide i går at vi venter en pige men derfor vil vi stadig shoppe meget neutralt da det ikke altid er helt sikkert og jo ville være træls og stå med en hel masse lyserødt til en dreng vi kunne simpelthen ikke styre vores nysgerrighed, for ville og gerne have overraskelsen når man fødte knus

Anmeld

8. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi var simpelthen for nysgerrige, så vi ville vide det

Der er frygteligt mange, gode, undskyldninger for gerne at ville vide det. Alt det med tøjet som din veninde også nævner, indretning af børneværelse osv. For os var det meget et spørgsmål om personlighed og tilknytning. Vi ELSKER at sige HUN i stedet for DEN eller bare BABY. Indtil videre hedder hun Laura, men vi er begge klar over at hun måske slet ikke er en Laura når hun kommer ud Men det er lettere, for os, at forholde os til et køn end en "den"

Knus Caroline 28+4

Anmeld

8. december 2009

Joan ( Smallie )

Caroline86 skriver:

Vi var simpelthen for nysgerrige, så vi ville vide det

Der er frygteligt mange, gode, undskyldninger for gerne at ville vide det. Alt det med tøjet som din veninde også nævner, indretning af børneværelse osv. For os var det meget et spørgsmål om personlighed og tilknytning. Vi ELSKER at sige HUN i stedet for DEN eller bare BABY. Indtil videre hedder hun Laura, men vi er begge klar over at hun måske slet ikke er en Laura når hun kommer ud Men det er lettere, for os, at forholde os til et køn end en "den"

Knus Caroline 28+4

Sådan har jeg det også.

Med den første viste vi det blev en dreng og sagde han lige fra uge 21 og man knytter sig på en anden måde.

Anden gang ville jeg gerne vide det men de kunne ikke se det til md scanning. Så jeg viste ikke hvad det var før hun kom ud. Det første jeg sagde til og om min lille pige hold kæft DEN har meget hår.

Nå men Anne er snart 10 måneder og bliver stadig kaldt for den nogen gange så for mig har det klart været en fordel at vide hvad det blev inden de kom ud.

Anmeld

8. december 2009

wamse

Vi valgte at få kønnet af vide med Lærke ved en 4d scanning, og der var altså ingen chance for at det det var en dreng, for fik et billede af kønnet Fik det af vide fordi det var muligt, købte det første tons lyserøde tøj der allerede Ikke alle får barselsgaver, jeg fik et sæt tøj til hende fx, så købte alt selv.

Ved drengene var der ikke mulighed for at få kønnet af vide, andet ved en fostervandsprøve, og det var der ingen grund til. 

Anmeld

8. december 2009

malou

Jeg er så nysgerrig at vi fik det klart afvide.... både mht indkøb af tøj, tilbehør og ikke mindst barnets navn. Desuden var der i forvejen 6 drengebørn hos mine søskende så det var sjovt at finde ud af om maven gemte på endnu en dreng eller familien´s første pige

knus malou

Anmeld

8. december 2009

oo

vi vil ikke have det at vide før fødslen - vi har ikke tænkt os at kønsopdrage vores børn

Anmeld

8. december 2009

Vingummien

Uhhh jeg kunne slet ikke vente gå så lang tid uden at vide om det var en pige eller dreng, det kunne jeg ikke hehe. For mig var det også mest nysgerrigheden der brændte, selv da vi vidste det købte vi neutralt tøj, men han fik da en rød barnevogn

Vil sige at lige i starten er det nok ikke lige  shopping man tænker mest på jeg havde også købt tøj i str efter så vi havde til lidt tid uden at skulle ræse rundt efter tingene

Anmeld

8. december 2009

LouiseNielsen

Hejsa!

Her var vi også enige om at vi ville vide kønnet. Vi har en dreng i forvejen, og ville gerne vide om alle hans ting kunne genbruges eller om vi skulle ud og købe nyt, eller ønske os nyt..... Men mest af alt fordi vi simpelthen er for nysgerrige til at vente, og fordi det giver et helt andet forhold til den lille i maven. Vores søn skal hedde Mathias, så når vi snakker om ham herhjemme er det enden lillebror eller Mathias, og det syntes jeg er meget mere personligt og kærligt end at kalder ham for "den"

Da jeg ventede Nicklas var jeg jo alene, og ville ikke vide kønnet. Men til MD scanning kunne jeg OVERHOVEDET ikke undgå at se kønnet, den lille fyr blottede sig noget så flot for sin mor... Og da jeg så det, gav det mig en hel anden følelse, jeg kom til at glæde  mig på en helt anden og positiv måde. Gjorde jeg selvfølgelig også alligevel og også selvom det var en pige, men bare det at vide der puttede sig en lille dreng i min mave, gav mig en helt speciel følelse....

Kram fra Louise 22+3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.