vil i vide kønnet før fødsel....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg ville rigtig gerne vide det - jeg var simpelthen så nysgerrig!!!! Men som I ved så blev vi skam svært overraskede alligevel da vi så kommer til scanning 2 måneder senere og får afvide at vores lille Cajsa Olivia slet ikke er en pige   Så overraskelser kan man ihvertfald sagtens få, selvom man vil vide kønnet

Tjuhl: Jeg synes altså ikke at det at vide kønnet er = at man påtænker at kønsopdrage... Nysgerrighed er vel menneskeligt

Knus

Rosa 20+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2009

oo

Rosa skriver:

Tjuhl: Jeg synes altså ikke at det at vide kønnet er = at man påtænker at kønsopdrage... Nysgerrighed er vel menneskeligt

Knus

Rosa 20+2

det er det vel hvis man vil vide kønnet for at lette sine indkøb til den lille, og man kun må købe "kønsneutralt" tøj indtil man ved kønnet, og derefter kan kaste sig over enten lyserødt eller lyseblåt - jo så er det at kønsopdrage, syntes jeg. Jeg forstår slet ikke den der skræk for at et pigebarn får "drengefarver" på og omvendt, at et drengebarn får en rød barnevogn osv osv - eller dvs., det som jeg i virkeligheden ikke forstår er at dele farver (og verden) op i pige og dreng. sådan er jeg så rabiat, og det blir jeg ved med at være

Anmeld

8. december 2009

FrkT

Jeg vil helt bestemt vide det når jeg bliver gravid. Jeg er generelt VILDT utålmodig anlagt sådan af natur, så jeg vil slet ikke kunne vente. Jens siger dog at han ikke vil vide det - men mon ikke han alligevel vil, når jeg får det at vide? Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at skjule det, så så må han holde sig fra alle de indkøbte ting 

Anmeld

8. december 2009

frk andreasen

vi har simpelthen været for nysgerrige..  første gang fik vi en pige den her gang er det en dreng

kram tanja. 25+2

Anmeld

8. december 2009

Vidunderligeunger

jeg har simpelthen været såå i tvivl om jeg vil vide det.. men har lige læsr denne tråd i gennem og nu vil jeg gerne vide det.. men i morgen når jeg snakker med nogen som gerne vil vente, så kan jeg også godt se fordele ved det haha.. vi skal til MD scanning den 4 januar, kl. 10.20 så jeg bestemmer mig nok 10.19 om jeg vil vide det

på en måde er det jo et af livets store gåder, men hold kæææft hvor er det svært at vente!!!

Anmeld

8. december 2009

vatten

Jeg kendte ikke kønnet på Mathias, og jeg kunne ikke forestille mig, at kende det, hvis jeg bliver gravid igen.

Jeg kunne sagtens købe det, som je skulle inden jeg fik Mathias. Han havde ikke vildt meget tøj, men fik en masse i barselsgave. Puslebord, autostol og barnevogn købte jeg bare i almindelige farver.

Anmeld

8. december 2009

Mira0911

Ja da... Jeg var virkelig nysgerrig... Så jeg skulle bare vide det, når jeg kunne komme til det...

Vil vide det, så jeg ved hvad jeg skal forholde mig til, af indkøb... Ikke fordi alt skal være lyserødt... Min datter har intet på værelset om er lyserødt...

Anmeld

8. december 2009

LISBETH:-)

Jeg fik det afvide 1.gang og synes det var rigtig dejligt at kunne indrette værelse, gå total shop amok osv. Samtidig synes jeg også det var rigtig rart at vi allerede da hun kom til verden viste præcis hvad hun skulle hedde.

Denne gang skal jeg helt klart også vide det!!! Og jeg glæder mig til at kunne finde et navn istedet for at kalde den for den eller baby!!!!!

Vi havde købt 1 sæt neutralt tøj, men vi brugte det ikke, synes da hun så meget sødere ud i sit pige tøj end noget der var neutralt.

Lisbeth - der hader lyserødt - så har en pige der har et rødt værelse.

Anmeld

8. december 2009

Ox.

lulle1985 skriver:

det med værelset kan jeg godt se nu bliver meget neutralt hos mig og kan virke noget kedeligt uden farver men ja en overraskelse er en overraskelse lige meget hvornår man får det af vide og jeg syntes det er helt i orden at man gerne vil vide hvad det er, fred med det fra min side... jeg syntes bare der er flere der vælger og vide hvad det er og syntes trådstarter også skulle høre det fra en som havde valgt noget andet...

knus louise

Kan jeg også sagtens forstå  Synes også kun det er en god ting folk ikke er ens ..

Ikke alt på min datters værelse er lyserødt heller, men havde i tankerne at gulvtæppet skulle være enten eller, så derfor synes jeg også det gjorde det nemmere, og jeg ser nu heller intet galt i at "kønsopdrage" hehe, hun går skam både i sort, lyserødt, blåt, brunt osv, men det tror jeg ikke på kommer til at påvirke hende senere hen, gjorde det ikke med mig ihvertfald, og så længe hun har hendes frihed til selv at vælge når hun bliver ædre så pyt skidt med om hun kun går i lyserødt nu eller lyseblåt hvis det var en han ..

Knus.

Anmeld

8. december 2009

Ansemusen

Jeg ville rigtig gerne vide det - jeg var simpelthen så nysgerrig!!!! Men som I ved så blev vi skam svært overraskede alligevel da vi så kommer til scanning 2 måneder senere og får afvide at vores lille Cajsa Olivia slet ikke er en pige   Så overraskelser kan man ihvertfald sagtens få, selvom man vil vide kønnet

Knus

Rosa 20+2

Tillykke med den lille dreng så  Er dog noget forarget over, at flere læger/jordemødre gætter allerede til NF, når de fleste siger at der INGEN sikkerhed er! Synes faktisk ikke de burde måtte sige det, da det er et skud i tågen og at det for nogle ville være rigtig trist med en fejlmelding! Jeg ville fx. være blevet meget ked af det hvis vi havde fået at vide at vi ventede en pige, og det så blev en dreng. Og sikkert også omvendt egentlig.
Men ja, tillykke med ham! Jeg elsker allerede min drengebasse i maven, kan slet ikke vente til vi skal byde ham velkommen til verden  Har I fundet navn?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.