Altså helt ærligt så er det efter min mening ikke et spørgsmål om du ikk går i byen længere!!! For mig er det en ret umoden tilgang til og undskyldning for at DU mener det er ok at sætte et barn til verden som ikke har noget at skulle have sagt. Helt ærligt er det for mig ikke et spørgsmål om din alder og hvor moden du selv synes du er!! Det er vel kun dig selv der kan vurdere det...???
For mig er der 2 MEGET VÆSENTLIGE aspekter som du slet ikke overvejer, men jsom jeg helt klart vil anbefale dig at overveje stærkt!!!
Først og fremmest er din kæreste IKKE klar. Hvis du hiver en graviditet ned over hovedet på ham når han ikke er klar, ja så vil jeg mene at sandsynligheden for at du kommer til at stå alene er ret stor... Er det noget du er klar til? Vil du byde dig selv, ham og for den sags skyld et lille barn det?? Du risikerer at han i sidste ende ikke vil vedkende sig faderskabet. Og som jeg læser det af din profil er du gået over tid, og det er en upser (må det jo være når han ikke er klar?) Ved han det? Eller sørger du ikke for at beskytte dig ordentligt for at det skal ske selvom han ikke er klar?? Hvis det er tilfældet håber jeg han kan tilgive dig for det er for dumt når han ikke er klar.
For det andet er der økonomien. Det er altså meget dyrere at få et barn end man lige regner med. Kunne godt tænke mig at høre hvilke ideer du har af hvor mange omkostninger der er forbundet med bare at gøre klar til lille bebs kommer?? Hvad er din indkomst, og kærestens. Når du kun er 17 er det vel begrænset hvor høj en indkomst du har?? Eller?? Synes helt klart du skal vente til du har en uddannelse færdig når du ikke er ældre, så har du i fremtiden muligheden for at skabe nogle mere trygge rammer for dig og din familie rent økonomisk.
Nu skal du ikke opfatte dette indlæg som et surt opstød fra mig, men mere som en velmenende holdning. Håber at nogle af de punkter jeg har frembragt giver dig stof til overvejelse om det nu også er det rigtige at gøre NU og ikke om nogle år, når kæresten er klar, økonomien er "bedre" og der er bedre rammer for at skabe en tryg tilværelse for barnet, som jo her er det vigtigste.
Julehilsener fra Jannie 
Anmeld