Hvad er jeres drømme/fremtidsplaner inden for job?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2009

vatten

Jeg skal være præst. Af drømme er det kun beliggenhed af sognet, og så at jeg gerne vil være i et sogn med flere præster (og meget gerne slippe for embedsbolig). 

Ellers håber jeg på, at kunne komme til at lave en masse for børn og unge. Hvis det bliver et bysogn i en større by, ville det være oplagt at lave noget med integration, ellers bare sådan noget med ekstra børnegudstjenester og forny minikonfirmant-  og konfirmantundervisningen. Måske være med til at starte Biblengruppe for børn og unge. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2009

4xGreve

mine drømme ligger i at jeg får mig en uddannelse og kan arbejde som teknisk designer og stille og roligt arbejde mig op ad og evt. ende som en form for leder en dag...!

Men lige pt. tør jeg ikke at drømme for meget, for har ikke råd til at gå på su og vil under ingen omstændigheder tag su lån for det skal min datter sku ikke lide under så nu må vi se...!

Anmeld

20. november 2009

malou

Lise skriver:

Var der ikke noget med et job på et hotel i Ørestaden?

Svar både til qb og Lise: Jamen jeg var også super lykkelig lige indtil 3 dage før jeg skulle starte og de sendte mig min vagtplan for de første 14 dage med mødetider kl.05 og 06. Dvs jeg skulle hive Victor op af dynerne kl.03 for at aflevere ham hos mine forældre i Valby. Og så ville det jo kun være midlertidigt... fordi vuggestuen herovre han skal begynde i åbner først 6.15. Jeg ringede dem op.. først sagde de det ikke var noget problem, det ville de bare løse men dagen efter fik jeg pr mail at vide det var umuligt at ændre i vagtplanlægingen og om jeg stadig ønskede at bestride stillingen..- det ønskede jeg jo selvfølgelig men forklarede dem at jeg tidligst kunne være på hotellet kl.7. Så blev jeg i den næste mail fyret...... såhhhh ja jeg græd sgu næsten i 2 dage...

Anmeld

20. november 2009

Lise

malou skriver:

Svar både til qb og Lise: Jamen jeg var også super lykkelig lige indtil 3 dage før jeg skulle starte og de sendte mig min vagtplan for de første 14 dage med mødetider kl.05 og 06. Dvs jeg skulle hive Victor op af dynerne kl.03 for at aflevere ham hos mine forældre i Valby. Og så ville det jo kun være midlertidigt... fordi vuggestuen herovre han skal begynde i åbner først 6.15. Jeg ringede dem op.. først sagde de det ikke var noget problem, det ville de bare løse men dagen efter fik jeg pr mail at vide det var umuligt at ændre i vagtplanlægingen og om jeg stadig ønskede at bestride stillingen..- det ønskede jeg jo selvfølgelig men forklarede dem at jeg tidligst kunne være på hotellet kl.7. Så blev jeg i den næste mail fyret...... såhhhh ja jeg græd sgu næsten i 2 dage...

Årh, for hel**** - sikke da noget forbandet hø!!!

Håber du snart finder noget andet, med nogle ordentlige mødetider.

Anmeld

20. november 2009

Millebasse

Jeg er uddannet sygeplejerske og arbejder på en Neonatal Afdeling, hvilket jeg bare er super glad for!!

Men kunne måske godt i fremtiden tænke mig at uddanne mig som sundhedsplejerske, men uddannelsen ligger temmelig langt fra hvor jeg bor og så skal det jo også lige koordineres med to børn.

Men inden jeg blev sygemeldt pga. graviditet var jeg igang med at blive oplært i de mere intensive babyer og det var virkelig spændende og hårdt på samme tid, så det skal jeg videre med når jeg kommer tilbage fra barsel. Desuden har jeg med de sygeplejerskestud. på vores afdeling, så måske en uddannelse som vejleder en dag..

Anmeld

20. november 2009

qp

malou skriver:

Øv øv... hvor forfærdeligt for dig - det var jo din ønskestilling. Kan godt forstå du græd i 2 dage, der brasede din fremtid jo liiige sammen på få timer... Og når man har gået og set frem til noget som du har mht det job, er det fandme hellere ikke nemt, at miste det man har levet så højt på og set så mange muligheder i...

Men du er jo en kvik pige Malou og jeg er sikker på, at når du først har fundet det rette - så giver dig sgu ikke slip på dig igen...

Knus qp

Anmeld

20. november 2009

malou

qp skriver:

Øv øv... hvor forfærdeligt for dig - det var jo din ønskestilling. Kan godt forstå du græd i 2 dage, der brasede din fremtid jo liiige sammen på få timer... Og når man har gået og set frem til noget som du har mht det job, er det fandme hellere ikke nemt, at miste det man har levet så højt på og set så mange muligheder i...

Men du er jo en kvik pige Malou og jeg er sikker på, at når du først har fundet det rette - så giver dig sgu ikke slip på dig igen...

Knus qp

Hvor er du sød... tak men ikke særlig opmuntrende at være jobsøgende i disse tider. Får det ene afslag efter det andet og mig der aldrig har haft problemer med at få job.... suk. Har endda undersøgt mulighederne for uddannelse men erhversvejlederen fortalte mig idag at det ikke er mange der vil have en ekstra udgift ved en voksen lærling... så det er sgu ikke nemt. Skal vist være mere end heldig....- nå men der dukker jo nok noget op pludselig

knus til dig

Anmeld

20. november 2009

*Toffee*

qp skriver:

Jeg kan se der også er en anden der vil have lidt info - så jeg lægger det bare her ind. En anden gang må du gerne citere mig, for ellers har jeg ikke en chance for, at vide at du har henvendt dig til mig i denne tråd - det var blot en tilfældighed at jeg havnede herinde igen...

Jamen det er 1500 siders litteratur pr modul. 1 modul svarer til 1 månede.

Jeg må sige, at mange af teksterne virkelig er tunge at komme igennem - især dem på engelsk.... De er som regel skrevet af professore fra Harward University o.l så sproget er derefter.

Ifht pædagoguddannelsen er det meget forskningsbaseret. Når man skriver opgaver og skal bruge nogle teoretikere - skal man altid tjekke om det er det nyeste stof man har fat i, om teorien passer til vores nuværende samfund, hvordan der evt er blevet forsket - hvor mange personer, hvordan er forskningen opbygget, kunne resultatet have været anderledes hvis man nu valgte, at omlægge sådan og sådan....

Og så husker jeg, at vi på seminariet skrev " den og den siger det og derfor er konklussionen det"... På kandidaten skal man forholde sig kritisk til teorierne og der er altid et eller andet, altid.... Man lærer at tænke mere selvstændigt og kritisk hvilket gør det rigtig interessant, at gå tilbage tilbage og se på nogle af de gamle opgaver fra seminarietiden.... hehe

Der er undervisning 2 gange om ugen fast - og derudover er der løbende kurser i eks akademisk skrivning, foredrag om dit og dat som man valgfrit kan gå ind og høre.

Det er meget selvstændigt man skal selv tilmelde sig eksamen, sørge for at holde sig opdateret igennem studieforløbet og melde sig på modulerne.

Det er spændende men hårdt når man har et lill et barn som man er alene om....

/qp

qp.. Tusind tak for svar.. Jeg håber jeg har citeret rigtigt nu, godt du sagde det

Rigtig fedt at få lidt insider viden.. Som jeg næsten havde gættet, er der en del at se til, tilgengæld synes jeg også det lyder rigtig spændene. Jeg har ikke børn endnu, så måske er det en fordel, men godt at høre, at det kan lade sig gøre, selvom der er børn.. For det ønsker jeg mig da inden for en overskuelig fremtid.

Nu skal jeg bare blive helt enig med mig selv, hvilken vej jeg vil læse videre

Anmeld

20. november 2009

qp

Toffi skriver:

qp.. Tusind tak for svar.. Jeg håber jeg har citeret rigtigt nu, godt du sagde det

Rigtig fedt at få lidt insider viden.. Som jeg næsten havde gættet, er der en del at se til, tilgengæld synes jeg også det lyder rigtig spændene. Jeg har ikke børn endnu, så måske er det en fordel, men godt at høre, at det kan lade sig gøre, selvom der er børn.. For det ønsker jeg mig da inden for en overskuelig fremtid.

Nu skal jeg bare blive helt enig med mig selv, hvilken vej jeg vil læse videre

Jep du har citeret rigtig

Men spring på - hvis du ikke har børn? .... Du har jo masser af fritid/ læsetid i studiet... mange har jobs ved siden af, ved ik hvordan de gør det - men det er jo nok fordelen ved, at have en partner hvis der er børn

Held og lykke med det

Anmeld

20. november 2009

*Toffee*

qp skriver:

Jep du har citeret rigtig

Men spring på - hvis du ikke har børn? .... Du har jo masser af fritid/ læsetid i studiet... mange har jobs ved siden af, ved ik hvordan de gør det - men det er jo nok fordelen ved, at have en partner hvis der er børn

Held og lykke med det

Tusind tak skal du have, det lyder ihvertfald som noget jeg godt tør give mig i kast med, når jeg er færdig som pæd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.