Hvad er jeres drømme/fremtidsplaner inden for job?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.421 visninger
41 svar
0 synes godt om
19. november 2009

Kloster

Hej.

Sidder pt og drømme realistisk over, hvad jeg mon skal i fremtiden. Jeg far mange ideer, men ved jo godt, ikke alle kan gå i opfyldelse. Men bare så fedt, at man har nogle valg...

Jeg er udlært sosu-assistent og tænker på kommunom, socialformidler, akademiuddannelse indenfor sundhed, div kurser for at give mig selv mere kompetence osv.

Men men men... Har kun været udlært i 10 mdr, så det er kun tanker og drømme indtil videre. Dog har jeg en ide om, at det kunne være fedt at blive visitator og evt leder. Men stadig indenfor mit fag med ældre/handicappede.

Hvad er jeres drømme/ideer?

Og hvis nogen kender til de uddannelser/kurser, jeg selv har nævnt, må I endelig gerne sige til, for jeg synes informationen på nettet er sååå sparsomt ift i den virkelige verden.

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

oo

puha, jeg syntes det er svært! da jeg var yngre ville jeg enormt gerne være redaktør på et forlag, men idag ved jeg godt, at jeg ikke er indstillet på en kæmpe karriere, så det er lagt på hylden.

jeg bliver uddannet cand.mag.art. i litteraturvidenskab og historie, og jeg kunne fx godt tænke mig at arbejde på museum, eller som højskolelærer, eller med at oversætte bøger (puha jeg græmmes over nogle af de nyere oversættelser der kommer på markedet!), eller på bibliotek...hmmm...ja der er jo mange muligheder, og jeg får sikkert flere gode ideer i løbet af min kandidat det vigtigste for mig er, at tjene anstændige penge på så lidt arbejde som muligt, så jeg kan bruge min tid sammen med min familie

Anmeld

19. november 2009

Fines mor

Kloster skriver:

Hej.

Sidder pt og drømme realistisk over, hvad jeg mon skal i fremtiden. Jeg far mange ideer, men ved jo godt, ikke alle kan gå i opfyldelse. Men bare så fedt, at man har nogle valg...

Jeg er udlært sosu-assistent og tænker på kommunom, socialformidler, akademiuddannelse indenfor sundhed, div kurser for at give mig selv mere kompetence osv.

Men men men... Har kun været udlært i 10 mdr, så det er kun tanker og drømme indtil videre. Dog har jeg en ide om, at det kunne være fedt at blive visitator og evt leder. Men stadig indenfor mit fag med ældre/handicappede.

Hvad er jeres drømme/ideer?

Og hvis nogen kender til de uddannelser/kurser, jeg selv har nævnt, må I endelig gerne sige til, for jeg synes informationen på nettet er sååå sparsomt ift i den virkelige verden.

Kloster

Jeg tror jeg går efter en statnom indenfor nogle år, eller projektleder... ;-)

Anmeld

19. november 2009

wamse

Dejligt emne

Jeg har i dag sendt min ansøgning til pæd.uddannelsen, så det er klart min drøm, nærmere beskrevet kunne jeg godt tænke mig at arbejde med mennesker med psykisk sygdomme eller mennesker med misbrug

Anmeld

19. november 2009

Kloster

wamse skriver:

Dejligt emne

Jeg har i dag sendt min ansøgning til pæd.uddannelsen, så det er klart min drøm, nærmere beskrevet kunne jeg godt tænke mig at arbejde med mennesker med psykisk sygdomme eller mennesker med misbrug

Bare et spørgsmål...

Der hvor du bor, har man pædagoger på psykiatriske boformer fx?

Fordi jeg spørger er fordi her hvor jeg bor, bruger man næsten ssa'er til psykiske syge. Men bruger pædagoger til fysisk/psykisk udviklingshæmmede.

Da jeg var i min 2. praktik på en psykiatrisk boform, var der kun een pædagog på ialt 4 afdelinger. Hun måtte næsten ingenting - altså andet end at tale osv. Hun måtte ikke have noget med medicin osv at gøre.

Kloster

Anmeld

19. november 2009

wamse

Kloster skriver:

Bare et spørgsmål...

Fordi jeg spørger er fordi her hvor jeg bor, bruger man næsten ssa'er til psykiske syge. Men bruger pædagoger til fysisk/psykisk udviklingshæmmede.

Da jeg var i min 2. praktik på en psykiatrisk boform, var der kun een pædagog på ialt 4 afdelinger. Hun måtte næsten ingenting - altså andet end at tale osv. Hun måtte ikke have noget med medicin osv at gøre.

Kloster

min eks er indlagt på psyk. afd. og der har de x antal pæd. ved ikke hvor mange, man ihvertfald 2. Ud over det ved jeg det faktisk ikke, men det medicinske ville heller ikke interressere mig, det ville klart være samtalen med mennesket.

Men faktisk synes jeg egentligt det er sært at en pæd. ikke kan/må give medicin et sådan sted, når jeg som total uerfarren, alene på nat, med ansvar for 12 udviklingshæmmede, bare skulle have et 2 timers kursus og måtte så medicinere meget stærk medicin.

Anmeld

19. november 2009

qp

Kloster skriver:

Bare et spørgsmål...

Kloster

Underligt... jeg er pædagog og har arbejdet i Gentofte Kommune på et bosted for psykisk syge misrbugere - og der havde jeg mange fuktioner.

Jeg var kontaktperson for 2 beboere og skulle eks lave handleplaner ifht dem, medicinskemaer, samarbejde med psykiateren omkring medicinering, rengøring, madlavning, samtale, ud af huset med dem jeg var kontaktperson for osv osv....

Og som svar på tråden: Jeg er jo uddannet pædagog og er ved, at tage en cand. pæd. psyk på DPU og ved ikke helt hvad jeg vil når jeg er færdig....

Anmeld

19. november 2009

Kloster

wamse skriver:

min eks er indlagt på psyk. afd. og der har de x antal pæd. ved ikke hvor mange, man ihvertfald 2. Ud over det ved jeg det faktisk ikke, men det medicinske ville heller ikke interressere mig, det ville klart være samtalen med mennesket.

Men faktisk synes jeg egentligt det er sært at en pæd. ikke kan/må give medicin et sådan sted, når jeg som total uerfarren, alene på nat, med ansvar for 12 udviklingshæmmede, bare skulle have et 2 timers kursus og måtte så medicinere meget stærk medicin.

Er jeg bestemt heller ikke enig i, at det er fornuftigt

Min svigermor er pæd. Hun arbejder med fysisk/psykisk udviklingshæmmede mennesker. Hun har også taget et kursus i medicin. Nogle få timer. Desuden vasker, bader osv alt pleje på disse mennesker og self dosere medicin nu. Hun arbejder med 1 ssa'er, som oven i købet får ca 40,- mindre i timen!! for at lave det arbejde, hun rent faktisk er uddannet til, hvor min svigermor yder en del af et arbejde, hun slet ikke er uddannet til.

Vi har mange gange diskuteret det, men må åbenbart godt gøre det. Det er bare for mig fuldstændig ufatteligt.

Nå men det var ikke det, tråden handlede om  Jeg ville også bare lige høre dig...

Kloster

Anmeld

19. november 2009

qp

qp skriver:

Underligt... jeg er pædagog og har arbejdet i Gentofte Kommune på et bosted for psykisk syge misrbugere - og der havde jeg mange fuktioner.

Jeg var kontaktperson for 2 beboere og skulle eks lave handleplaner ifht dem, medicinskemaer, samarbejde med psykiateren omkring medicinering, rengøring, madlavning, samtale, ud af huset med dem jeg var kontaktperson for osv osv....

Og som svar på tråden: Jeg er jo uddannet pædagog og er ved, at tage en cand. pæd. psyk på DPU og ved ikke helt hvad jeg vil når jeg er færdig....

PS. Jeg har så været på medicinkursus - men der gik lang tid inden jeg kom på kursus

Anmeld

19. november 2009

Jules

Jeg er ved at tage nogle HF enkeltfag. Jeg vil gerne ind på socialrådgiver udannelsen.

Jeg har en stor drøm om at få et job hos mødrehjælpen. Ved ikke lige om hvad for en slags job ... Men det finder jeg jo nok ud af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.