Toffi skriver:
qp... Håber det er okay jeg spørger.. Jeg vil nemlig meget gerne læse en cand.pæd.psyk når jeg er færdig som pædagog, men jeg kunne godt tænke mig nogle personlige erfaringer med læsemængde, hvad det går ud på (udover det man læse sig til), ugentligt timeantal både på skole og hjemme, niveau i forhold til pæd.udd. (Den kan selvfølgelig være sværere, idet udd. er lavet om) osv osv altså, hvad er det for en størrelse i virkeligheden og ikke bare læst i en brochure? Evt. i en privatbesked, hvis sådan noget finden her inde.
Hvis du ikke gider at svare er det også helt okay, synes bare lige jeg ville gribe chancen da jeg så en der læste det
Jeg kan se der også er en anden der vil have lidt info - så jeg lægger det bare her ind. En anden gang må du gerne citere mig, for ellers har jeg ikke en chance for, at vide at du har henvendt dig til mig i denne tråd - det var blot en tilfældighed at jeg havnede herinde igen... 
Jamen det er 1500 siders litteratur pr modul. 1 modul svarer til 1 månede.
Jeg må sige, at mange af teksterne virkelig er tunge at komme igennem - især dem på engelsk.... De er som regel skrevet af professore fra Harward University o.l så sproget er derefter.
Ifht pædagoguddannelsen er det meget forskningsbaseret. Når man skriver opgaver og skal bruge nogle teoretikere - skal man altid tjekke om det er det nyeste stof man har fat i, om teorien passer til vores nuværende samfund, hvordan der evt er blevet forsket - hvor mange personer, hvordan er forskningen opbygget, kunne resultatet have været anderledes hvis man nu valgte, at omlægge sådan og sådan....
Og så husker jeg, at vi på seminariet skrev " den og den siger det og derfor er konklussionen det"... På kandidaten skal man forholde sig kritisk til teorierne og der er altid et eller andet, altid.... Man lærer at tænke mere selvstændigt og kritisk hvilket gør det rigtig interessant, at gå tilbage tilbage og se på nogle af de gamle opgaver fra seminarietiden.... hehe
Der er undervisning 2 gange om ugen fast - og derudover er der løbende kurser i eks akademisk skrivning, foredrag om dit og dat som man valgfrit kan gå ind og høre.
Det er meget selvstændigt man skal selv tilmelde sig eksamen, sørge for at holde sig opdateret igennem studieforløbet og melde sig på modulerne.
Det er spændende men hårdt når man har et lill et barn som man er alene om.... 
/qp