Familie økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2009

Anonym trådstarter

guggle skriver:

Ja hvis du var enlig forsørger, så kunne du få alverdens tilskud, næsten friplads mm.... Man bliver straffet så snart man lever sammen med faderen (eller sammen med en anden) og endnu værre hvis man så bliver gift......

Ja det er da noget mærkeligt noget at straffe folk, fordi de rent faktisk forsøger at fungere som familie..... Men det er jo ikke altid lige nemt, når man så er i pengenød. (Når truget er tom så bides hestene!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2009

guggle

Anonym skriver:

Ja det er da noget mærkeligt noget at straffe folk, fordi de rent faktisk forsøger at fungere som familie..... Men det er jo ikke altid lige nemt, når man så er i pengenød. (Når truget er tom så bides hestene!)

Nej det absolut værste er at være i pengenød....det terrer på psyken, forhold, humør- ja ALT!!!!

Anmeld

18. november 2009

Anonym trådstarter

guggle skriver:

Nej det absolut værste er at være i pengenød....det terrer på psyken, forhold, humør- ja ALT!!!!

Ja, og det er jo ikke fordi jeg vil have i overflod, men jeg vil bare gerne have sådan det kunne løbe rundt, og så jeg kunne forsikre mit barn.

Anmeld

18. november 2009

Cris

Jeg ved ikke, hvad kommune mener, men det er faktisk det vi har lige nu. Faktisk skal vi leve af ca 3 eller 3500kr om måneden til mad, tøj, sjovt og andre små afgifter. Vi har kun en løn og jeg får ikke noget dagpenge mens jeg er på barsel. Så vi må leve med det (en far, mor, en dreng på 21 måneder og en nyfødt)

Anmeld

18. november 2009

Louise mortil4

Jeg ved ikke, hvad kommune mener, men det er faktisk det vi har lige nu. Faktisk skal vi leve af ca 3 eller 3500kr om måneden til mad, tøj, sjovt og andre små afgifter. Vi har kun en løn og jeg får ikke noget dagpenge mens jeg er på barsel. Så vi må leve med det (en far, mor, en dreng på 21 måneder og en nyfødt)

vi er 6 her hjemme 4 børn og 2 voksne, vi har de fleste måneder 4500 at leve for med 3 ble børn og en der skal ha mme. De 4500 skal så også dække tøj, fornøjelser, mad og hva der ellers er når vores faste udgifter og disel er betale, det går nu ok, hvis bare man tænker lidt i forvejen og køber tøj ind hen ad vejen i stedet for bare lige pludselig at stå uden tøj til 4 unger, nu er vi så heldige at vores er rimelig tætte alle 4 i alder og derfor tit kan dele tøjet hvis det kniber, så 3500 skulle da gerne kunne løbe rundt til 2 voksne og 1 barn.

Hvis man tænker meget over hva og hvor man køber ind og feks bager brødet man skal bruge selv, det gør jeg, jeg bager ca 2 eller 3 gange om ugen, meget billigere  + man ved hva der er i. Jeg sys ikke vi lever dårligt selv om vi ikke har så meget, bare man er realistisk og ikke falder for fristelsen til at leve over evne, så skal det nok kunne gå.

Anmeld

19. november 2009

maiken81

Hej

Herhjemme er vi to voksne og to børn og lever de fleste mdr for 3500-4000 kr. Ca et par mdr om året har manden vagt og så har vi lidt mere. Og ja der er ikke rigtig nogle sjove penge men vi lider absolut ingen nød!

For at spare på pengene handler vi stort ind en gang om ugen, laver madplaner og kigger i tilbudsaviser inden vi handler.

Jeg tror det drejer sig om at have viljen til det og prøve at finde muligheder istedet for begrænsninger. Vi har bl.a. fået indført at farmor og farfar kommer en gang om ugen og henter ungerne tidligt, hygger med dem og så har de aftensmad med. Plus at vi også spiser ved mine forældre engang om ugen... og nogen gange to især hvis det er sidst på måneden.

Jeg kan godt forstå man godt kan blive lidt dep af ikke at have nogen penge og det til tider kan være hårdt for forholdet aldrig og have penge til de ting man gerne vil. Hos os når det bliver for meget jamen så hiver vi et par 100 kr ud af budgettet, afleverer ungerne ved et sæt bedsteforældre, køber en pizza og lejer en film og bare hygger os. Men man kan jo som par lave rigtig mange ting sammen som ikke koster noget... gå en tur, tænde stearinlys og spille backgammon, se en god film sammen osv.

Tror bare man skal lade være med at være så fokuseret på at man ingen penge har :-)

Hilsen Maiken

Anmeld

19. november 2009

Cris

Ja, præcis. man skal planlægge meget mere og self kan man ikke købe for meget sjovt eller man skal lade det være med impuls køb. Der er hellere ikke noget luksus, men jeg synes ikke, vi har et dårlig liv. Vi har alt, hvad der er brug for. Vi spiser faktisk meget sundt og vores børn har det tøj de skal. Jeg køber meget brugt men jeg har det meget fin med det. Han skal alligevel i vuggestue, hvor tøjet bliver hurtigt slid eller får mange pletter, så det er fint, at han bruger brugte bukser eller trøjer. Vi går ikke ud at spise, men med to meget små børn er der hellere ikke brug for det. Jeg vil self have mere penge hver måned til sjovt eller til noget tøj til mig, men sådan er det bare lige nu og som sagt, vi har det hellere ikke dårligt.

Anmeld

23. november 2009

Anonym trådstarter

mortil4 skriver:

vi er 6 her hjemme 4 børn og 2 voksne, vi har de fleste måneder 4500 at leve for med 3 ble børn og en der skal ha mme. De 4500 skal så også dække tøj, fornøjelser, mad og hva der ellers er når vores faste udgifter og disel er betale, det går nu ok, hvis bare man tænker lidt i forvejen og køber tøj ind hen ad vejen i stedet for bare lige pludselig at stå uden tøj til 4 unger, nu er vi så heldige at vores er rimelig tætte alle 4 i alder og derfor tit kan dele tøjet hvis det kniber, så 3500 skulle da gerne kunne løbe rundt til 2 voksne og 1 barn.

Hvis man tænker meget over hva og hvor man køber ind og feks bager brødet man skal bruge selv, det gør jeg, jeg bager ca 2 eller 3 gange om ugen, meget billigere  + man ved hva der er i. Jeg sys ikke vi lever dårligt selv om vi ikke har så meget, bare man er realistisk og ikke falder for fristelsen til at leve over evne, så skal det nok kunne gå.

Ja, men jeg er syg. Fibromyalgi, så jeg kan ikke selv lave brød og diverse. Jeg synes det er hårdt bare at bevæge mig.

Anmeld

23. november 2009

Anonym trådstarter

planlægning et heller ikke noget jeg kan gøre, for så er jeg tit for syg til at få det gjort.

Anmeld

23. november 2009

Louise mortil4

Anonym skriver:

Ja, men jeg er syg. Fibromyalgi, så jeg kan ikke selv lave brød og diverse. Jeg synes det er hårdt bare at bevæge mig.

Kan din kæreste/mand ikke gøre det så, når først man er inde i det, så tager det ikke lang tid lige at smække en gang brød sammen, det er i hvertfald meget billigere end at købe.

I kan vel også hjælpes med at lave en madplan en gang hver 14 dag eller 1 gang om måneden, så er det bare for manden at gå ind og kigge på jeres liste også købe ind efter det, du skriver jo selv at det er tit du er syg så nogle bedre dage har du vel også, det vil da gi mere overskud i hverdagen når du så er syg at i ikke skal koncentrere jer om det også.

knus Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.