Hej
Herhjemme er vi to voksne og to børn og lever de fleste mdr for 3500-4000 kr. Ca et par mdr om året har manden vagt og så har vi lidt mere. Og ja der er ikke rigtig nogle sjove penge men vi lider absolut ingen nød!
For at spare på pengene handler vi stort ind en gang om ugen, laver madplaner og kigger i tilbudsaviser inden vi handler.
Jeg tror det drejer sig om at have viljen til det og prøve at finde muligheder istedet for begrænsninger. Vi har bl.a. fået indført at farmor og farfar kommer en gang om ugen og henter ungerne tidligt, hygger med dem og så har de aftensmad med. Plus at vi også spiser ved mine forældre engang om ugen... og nogen gange to især hvis det er sidst på måneden.
Jeg kan godt forstå man godt kan blive lidt dep af ikke at have nogen penge og det til tider kan være hårdt for forholdet aldrig og have penge til de ting man gerne vil. Hos os når det bliver for meget jamen så hiver vi et par 100 kr ud af budgettet, afleverer ungerne ved et sæt bedsteforældre, køber en pizza og lejer en film og bare hygger os. Men man kan jo som par lave rigtig mange ting sammen som ikke koster noget... gå en tur, tænde stearinlys og spille backgammon, se en god film sammen osv.
Tror bare man skal lade være med at være så fokuseret på at man ingen penge har :-)
Hilsen Maiken
Anmeld