Familie økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2009

Ni-ko-li-ne

suanne85 skriver:

Ja og så er det også lavet efter at folk ikke ligesom gør det til en levevej at være på kontanthjælp

præcis, det er sat så lavt som muligt, så kommunen er sikker på at man får mere ved at få et job :0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2009

wamse

suanne85 skriver:

Ja og så er det også lavet efter at folk ikke ligesom gør det til en levevej at være på kontanthjælp

Jeps, og i en banks vurdering er der jo også regnet med uforudsete udgifter, sådan er det ikke på bistand, der har man det laveste.

Anmeld

17. november 2009

N&J

Altså dækker det også mad, og lignende, for så kan jeg slet ikke se at det kan løbe rundt, men hvis det dækker tøj, sko, medicin og fritidsaktiviteter, så syntes jeg det lyder rigtig ift til kontanthjælp.. så kommer børnechecken oveni.. hvis jeg kigger på min økonomi, så har jeg efter de faste udgifter er trukket 3500 til alt (mad, tøj, medicin, skolebøger, fritidsaktiviteter mm) + børnechecken, + 1140 om mdr. fra far og det kan godt løbe rundt, det er jo ikke kommunens hovedpine at I har 14 mennesker der skal have gaver.. (altså det er ikke negativt ment), men de vil jo helst forsøge at holde udgifterne nede og der er jo ingen der siger at man ikke kan købe ting på tilbud og så holde sine udgifterne nede på den måde, jeg ved da godt at det ikke er mange penge til tre mennesker, men altså det syntes jeg faktisk godt man kan leve for.. men okey jeg har også levet på su i mange år, så måske man bare har vænnet sig til det.. 

Anmeld

17. november 2009

N&J

NikitasMoar skriver:

Altså dækker det også mad, og lignende, for så kan jeg slet ikke se at det kan løbe rundt, men hvis det dækker tøj, sko, medicin og fritidsaktiviteter, så syntes jeg det lyder rigtig ift til kontanthjælp.. så kommer børnechecken oveni.. hvis jeg kigger på min økonomi, så har jeg efter de faste udgifter er trukket 3500 til alt (mad, tøj, medicin, skolebøger, fritidsaktiviteter mm) + børnechecken, + 1140 om mdr. fra far og det kan godt løbe rundt, det er jo ikke kommunens hovedpine at I har 14 mennesker der skal have gaver.. (altså det er ikke negativt ment), men de vil jo helst forsøge at holde udgifterne nede og der er jo ingen der siger at man ikke kan købe ting på tilbud og så holde sine udgifterne nede på den måde, jeg ved da godt at det ikke er mange penge til tre mennesker, men altså det syntes jeg faktisk godt man kan leve for.. men okey jeg har også levet på su i mange år, så måske man bare har vænnet sig til det.. 

Hov kan så lige læse at de er til mad også.. så syntes jeg slet ikke det er nok, bare mad burde udgøre omkring 1500-2000 om mdr., så er der jo ligesom ikke særlig meget tilbage, så jeg tager mit indlæg tilbage.. hvis man kan det.. 

Anmeld

17. november 2009

guggle

Anonym skriver:

Hvor meget vil I tro at kommunen mener man kan leve for som en familie på 3... Mor, far og barn på et år?

Er det rigeligt med 3500 om måneden plus børne-familie ydelsen hvert kvartal... De er til mad, tøj til barnet (forældre får ikke noget og barnets bliver købt i genbrug), medicin, fødselsdagsgaver og julegaver til hele familien (omk.14 personer), fritidsaktiviteter (som der pt ikke er nogen af), fornøjelser (som der altså ikke bliver råd til) og i det hele taget til uforudsete udgifter....

Dvs ca. 4500 kr. pr. mdr. Det er ikke meget men så gælder det jo om at priotere. Det burde kunne løbe rundt....

Men med sådan et lille budget, kan jeg dog slet ikke se noget fornuftigt i at købe julegaver til 14 mand. Der burde man efter min mening kun give barnet gaver...

Hvorfor købe tøj i genbrug? Jeg køber ofte tøj i føtex, som er bgyndt at have cowboybukser i børne str. til 25-30 kr. bluser til 10-25 kr. og trøjer strik/fleece mm. i 25-50 kr´s klassen.Og så er det endda nyt og pænt tøj. Ellers kan man på dba og på gul og gratis ofte købe en hel sæk tøj i den aktuelle størelse til omkring 100-200kr. Har selv kigge i genbrug, men synes ofte de tror det er guld værd....

Anmeld

17. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Sujan skriver:

Ved ikke hvad kommunen mener. Men jeg arbejder i en lille bank. Der siger vi 11.500 til 2 voksne og 1 barn når alle udgifter er betalt. Men hvis man har vist at man før i en længere periode har kunne leve for mindre bliver det godtaget. Kan i leve for det?

Nu siger du at du arbejder i en bank- kan du så fortælle mig hvad en bank regner med en fam. på to: mor og datter mindst skal have til mad pr mdr?

Anmeld

17. november 2009

Sujan

Astrids-mor skriver:

Nu siger du at du arbejder i en bank- kan du så fortælle mig hvad en bank regner med en fam. på to: mor og datter mindst skal have til mad pr mdr?

Man regner med 4500 pr. voksen og 2500 pr. barn. så 7.000 kr. når alle faste udgifter er betalt. Det er altså hvad vi vurdere efter når folk skal låne penge hvis vi ikke kender dem. Hvis det er "gamle" kunder i banken ser man på hvad folk plejer at leve for. det kan så både være mere eller mindre.

Anmeld

17. november 2009

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Ved ikke hvad kommunen mener. Men jeg arbejder i en lille bank. Der siger vi 11.500 til 2 voksne og 1 barn når alle udgifter er betalt. Men hvis man har vist at man før i en længere periode har kunne leve for mindre bliver det godtaget. Kan i leve for det?

Nej det kan vi ikke og minusset vokser sig bare større og større, og nu har vi hørt at man kan søge om noget der hedder socialpædagogisk friplads i dagplejen... Får allerede økonomisk tilskud, det er bare ikke nok. Det er derfor jeg lige vil høre hvad folk tror, så jeg ligesom ved hvad jeg kan forvente....

Anmeld

17. november 2009

Vingummien

Anonym skriver:

Nej det kan vi ikke og minusset vokser sig bare større og større, og nu har vi hørt at man kan søge om noget der hedder socialpædagogisk friplads i dagplejen... Får allerede økonomisk tilskud, det er bare ikke nok. Det er derfor jeg lige vil høre hvad folk tror, så jeg ligesom ved hvad jeg kan forvente....

det kan i kun få hvis jeres barn har specielle behov for at komme i vuggestue/dp og det tager op til et halvt år før de har gået det hele igennem og de kan hjælpe jer. De har vurderet vi ikke har penge til det, men da Emil ikke har specielle behov så kan de ikke hjælpe os mere end de gør med det der friplads noget de regner ud fra.

Anmeld

17. november 2009

Anonym trådstarter

suanne85 skriver:

Ja sådan er det, er det kontanthjælp? Det er vii begge på indtil januar, så har vi valgt begge at tage en uddannelse for det får vi flere penge ud af i stedet for at siide og søge job og få så lidt penge. Men er ikke til meget, kan ikke huske hvornår jeg selv har fået sådan rigtig nyt tøj til mig. Når der sp endelig ser ud til at være bare lidt penge til noget så skal knægten have fordi at han wer vokset lidt osv. Er rigtig hårdt kun at have så lidt penge når der er betalt regning, men bare Emil haar det han skal bruge så er jeg tilfreds med det, så må vi andre undvære imens.

Kommunen ser desværre ikke på at der skal være til sjov og ballade, de gir så man kan overleve med mad og tøj. I kan evt søge om julehjælp nogle forskellige steder og håbe på at i er i blandt de heldige som de gerne vil hjælpe lidt.

Jeg er ikke stolt af det men vi har faktisk søgt om julehjælp i år og hvis vi ikke får det jamen så er det børnene der igen kommer først med gaver og så må resten af familen jo forstå at der altså ikke er penge til det i år. Ogd et tror jeg skam godt de fleste kan forstå.

Ja, det er kontanthjælp. Tror også vi bliver nødt til at søge julehjælp i år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.