Familie økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.195 visninger
50 svar
0 synes godt om
17. november 2009

Anonym trådstarter

Hvor meget vil I tro at kommunen mener man kan leve for som en familie på 3... Mor, far og barn på et år?

Er det rigeligt med 3500 om måneden plus børne-familie ydelsen hvert kvartal... De er til mad, tøj til barnet (forældre får ikke noget og barnets bliver købt i genbrug), medicin, fødselsdagsgaver og julegaver til hele familien (omk.14 personer), fritidsaktiviteter (som der pt ikke er nogen af), fornøjelser (som der altså ikke bliver råd til) og i det hele taget til uforudsete udgifter....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2009

Sujan

Ved ikke hvad kommunen mener. Men jeg arbejder i en lille bank. Der siger vi 11.500 til 2 voksne og 1 barn når alle udgifter er betalt. Men hvis man har vist at man før i en længere periode har kunne leve for mindre bliver det godtaget. Kan i leve for det?

Anmeld

17. november 2009

Pia

3500 lyder godt nok ikke af ret meget, når det skal dække alt..

Jeg mener de i banken siger at man skal regne 3500 pr voksen pr måned og 2500 pr barn pr måned..

Men det er jo forskelligt hvordan folk lever.. Men 3500 kr er godt nok ikke meget..

Pia.

Anmeld

17. november 2009

Vingummien

Ja sådan er det, er det kontanthjælp? Det er vii begge på indtil januar, så har vi valgt begge at tage en uddannelse for det får vi flere penge ud af i stedet for at siide og søge job og få så lidt penge. Men er ikke til meget, kan ikke huske hvornår jeg selv har fået sådan rigtig nyt tøj til mig. Når der sp endelig ser ud til at være bare lidt penge til noget så skal knægten have fordi at han wer vokset lidt osv. Er rigtig hårdt kun at have så lidt penge når der er betalt regning, men bare Emil haar det han skal bruge så er jeg tilfreds med det, så må vi andre undvære imens.

Kommunen ser desværre ikke på at der skal være til sjov og ballade, de gir så man kan overleve med mad og tøj. I kan evt søge om julehjælp nogle forskellige steder og håbe på at i er i blandt de heldige som de gerne vil hjælpe lidt.

Jeg er ikke stolt af det men vi har faktisk søgt om julehjælp i år og hvis vi ikke får det jamen så er det børnene der igen kommer først med gaver og så må resten af familen jo forstå at der altså ikke er penge til det i år. Ogd et tror jeg skam godt de fleste kan forstå.

Anmeld

17. november 2009

Honningblomst

Det håber jeg sandelig ikke at de mener er nok....det er da meget meget lidt til at det du der skriver.

Knus Eva.

Anmeld

17. november 2009

Ni-ko-li-ne

det kommer helt an på hvad det er man søger penge til , hos kommunen...

Anmeld

17. november 2009

Vingummien

Pia skriver:

3500 lyder godt nok ikke af ret meget, når det skal dække alt..

Jeg mener de i banken siger at man skal regne 3500 pr voksen pr måned og 2500 pr barn pr måned..

Men det er jo forskelligt hvordan folk lever.. Men 3500 kr er godt nok ikke meget..

Pia.

Vist ikke allle banker der ser det sådan. Min bank vil ikke engang sætte det beløb ned jeg betaler af på bare en måned for lige at hjæpe os lidt.

Anmeld

17. november 2009

wamse

Jeg tror så tilgengæld at kommunen synes at det er nok at leve for, da en banks regler er meget langt fra hvad kommunen synes. Selvom vi andre ikke synes det er meget, så plejer kommunen at være ret barske med hvad man skal kunne leve for. 

Anmeld

17. november 2009

Vingummien

wamse skriver:

Jeg tror så tilgengæld at kommunen synes at det er nok at leve for, da en banks regler er meget langt fra hvad kommunen synes. Selvom vi andre ikke synes det er meget, så plejer kommunen at være ret barske med hvad man skal kunne leve for. 

Ja og så er det også lavet efter at folk ikke ligesom gør det til en levevej at være på kontanthjælp

Anmeld

17. november 2009

Ni-ko-li-ne

banken fastlægger det jo også ud fra at man så skal kunne betale tilbage på et lån... når banken forlanger et rådeighedsbeløb er det jo i forbindelse med at man vil låne penge:0)

hvis man har stort medicin forbrug til barnet grundet eks. astma/allergi kan man søge tilskud ved kommunen

i kan søge boligsikring

men jeg tror ikke de giver noget til fornøjelser eller andet, nyt tøj osv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.