Familie økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2009

Anonym trådstarter

Eva skriver:

Det håber jeg sandelig ikke at de mener er nok....det er da meget meget lidt til at det du der skriver.

Knus Eva.

Håber heller ikke de mener det er nok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2009

Vingummien

Anonym skriver:

Ja, det er kontanthjælp. Tror også vi bliver nødt til at søge julehjælp i år.

Så skal i i gang med at søge nu, jeg gjorde det den 3 november, og venter på svar endnu.

Anmeld

17. november 2009

Anonym trådstarter

ka-ri-na skriver:

det kommer helt an på hvad det er man søger penge til , hos kommunen...

socialpædagogisk friplads

Anmeld

17. november 2009

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg tror så tilgengæld at kommunen synes at det er nok at leve for, da en banks regler er meget langt fra hvad kommunen synes. Selvom vi andre ikke synes det er meget, så plejer kommunen at være ret barske med hvad man skal kunne leve for. 

ja det er det jeg frygter

Anmeld

17. november 2009

Anonym trådstarter

banken fastlægger det jo også ud fra at man så skal kunne betale tilbage på et lån... når banken forlanger et rådeighedsbeløb er det jo i forbindelse med at man vil låne penge:0)

hvis man har stort medicin forbrug til barnet grundet eks. astma/allergi kan man søge tilskud ved kommunen

i kan søge boligsikring

men jeg tror ikke de giver noget til fornøjelser eller andet, nyt tøj osv...

Det er ikke fordi der er mange medicinudgifter til vores barn, men vi kan bare ikke få det til at løbe rundt.

boligsikring kan vi ikke få.. de tager ikke efter folks økonomi mere, men kører efter nogle faste regler.

Det er heller ikke fordi jeg vil have de skal give os penge til fornøjelser eller tøj til os. Men vores barn skal jo have tøj på kroppen og de vokser hurtigt i den alder.

Anmeld

17. november 2009

Anonym trådstarter

NikitasMoar skriver:

Hov kan så lige læse at de er til mad også.. så syntes jeg slet ikke det er nok, bare mad burde udgøre omkring 1500-2000 om mdr., så er der jo ligesom ikke særlig meget tilbage, så jeg tager mit indlæg tilbage.. hvis man kan det.. 

Anmeld

17. november 2009

Anonym trådstarter

guggle skriver:

Dvs ca. 4500 kr. pr. mdr. Det er ikke meget men så gælder det jo om at priotere. Det burde kunne løbe rundt....

Men med sådan et lille budget, kan jeg dog slet ikke se noget fornuftigt i at købe julegaver til 14 mand. Der burde man efter min mening kun give barnet gaver...

Hvorfor købe tøj i genbrug? Jeg køber ofte tøj i føtex, som er bgyndt at have cowboybukser i børne str. til 25-30 kr. bluser til 10-25 kr. og trøjer strik/fleece mm. i 25-50 kr´s klassen.Og så er det endda nyt og pænt tøj. Ellers kan man på dba og på gul og gratis ofte købe en hel sæk tøj i den aktuelle størelse til omkring 100-200kr. Har selv kigge i genbrug, men synes ofte de tror det er guld værd....

Julegaverne er blevet droppet for længe siden, kun vores barn der får.

Jeg har nu fundet meget pænt tøj i genbrug til 8 -10 kr pr del, og så kan jeg godt lide at det jeg betaler dertil går til et godt formål... Men kan da godt være jeg skal kigge lidt i føtex også.

Anmeld

17. november 2009

Anonym trådstarter

suanne85 skriver:

Så skal i i gang med at søge nu, jeg gjorde det den 3 november, og venter på svar endnu.

Hvor skal man søge?

Anmeld

17. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Sujan skriver:

Man regner med 4500 pr. voksen og 2500 pr. barn. så 7.000 kr. når alle faste udgifter er betalt. Det er altså hvad vi vurdere efter når folk skal låne penge hvis vi ikke kender dem. Hvis det er "gamle" kunder i banken ser man på hvad folk plejer at leve for. det kan så både være mere eller mindre.

Hold da op det er mange penge.
Så mange har jeg overhovedet ikke- slet ikke..
Har 394,- og plus 1000,- hvis man tæller det mdr beløb med fra faren

Anmeld

17. november 2009

Vingummien

Anonym skriver:

Hvor skal man søge?

Ja ved f.eks frelsens hær eller møder hjælpen eller lign

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.