Familie økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2009

Anonym trådstarter

suanne85 skriver:

Ja ved f.eks frelsens hær eller møder hjælpen eller lign

ok. mange tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2009

guggle

Anonym skriver:

Nej det kan vi ikke og minusset vokser sig bare større og større, og nu har vi hørt at man kan søge om noget der hedder socialpædagogisk friplads i dagplejen... Får allerede økonomisk tilskud, det er bare ikke nok. Det er derfor jeg lige vil høre hvad folk tror, så jeg ligesom ved hvad jeg kan forvente....

Ja hvis du var enlig forsørger, så kunne du få alverdens tilskud, næsten friplads mm.... Man bliver straffet så snart man lever sammen med faderen (eller sammen med en anden) og endnu værre hvis man så bliver gift......

Anmeld

18. november 2009

Honningblomst

guggle skriver:

Ja hvis du var enlig forsørger, så kunne du få alverdens tilskud, næsten friplads mm.... Man bliver straffet så snart man lever sammen med faderen (eller sammen med en anden) og endnu værre hvis man så bliver gift......

Men så tjener man jo også lidt mere og ikke mindst, så har man kun en udgift til bolig, bil osv.  Så det ville jo ikke være den store fidus alligevel..

Anmeld

18. november 2009

frk andreasen

NikitasMoar skriver:

Altså dækker det også mad, og lignende, for så kan jeg slet ikke se at det kan løbe rundt, men hvis det dækker tøj, sko, medicin og fritidsaktiviteter, så syntes jeg det lyder rigtig ift til kontanthjælp.. så kommer børnechecken oveni.. hvis jeg kigger på min økonomi, så har jeg efter de faste udgifter er trukket 3500 til alt (mad, tøj, medicin, skolebøger, fritidsaktiviteter mm) + børnechecken, + 1140 om mdr. fra far og det kan godt løbe rundt, det er jo ikke kommunens hovedpine at I har 14 mennesker der skal have gaver.. (altså det er ikke negativt ment), men de vil jo helst forsøge at holde udgifterne nede og der er jo ingen der siger at man ikke kan købe ting på tilbud og så holde sine udgifterne nede på den måde, jeg ved da godt at det ikke er mange penge til tre mennesker, men altså det syntes jeg faktisk godt man kan leve for.. men okey jeg har også levet på su i mange år, så måske man bare har vænnet sig til det.. 

jeg har heller ikke mere. har osse levet på su i mange år og nu på kontanthjælp.(pga bækkenløsning) har aldrig haft mere mellem hændene så har jo lært at leve med det jeg har.

tanja 22+3

Anmeld

18. november 2009

guggle

Eva skriver:

Men så tjener man jo også lidt mere og ikke mindst, så har man kun en udgift til bolig, bil osv.  Så det ville jo ikke være den store fidus alligevel..

Det vil jeg nu ikke helt give dig ret i... Da Sune og jeg flyttede sammen i sin tid, mistede jeg 7500 i tilskud, boligsikring, ekstra ydelser osv. så det kunne sandelig godt mærkes....

Anmeld

18. november 2009

Honningblomst

guggle skriver:

Det vil jeg nu ikke helt give dig ret i... Da Sune og jeg flyttede sammen i sin tid, mistede jeg 7500 i tilskud, boligsikring, ekstra ydelser osv. så det kunne sandelig godt mærkes....

Ja da...men sune har vel også haft en bolig og tilsvarende udgifter forbundet.

Jeg ville da også miste nogle penge hvis jeg flyttede samme med min x, men han ville da spare mange så det ville da kunne betale sig at være to.

Men for den der har børnene og evt er lavtlønnet der giver det jo, men for manden der ikke har børnene og bor alene, der koster det.. så det kan ikke helt betale sig at have to boliger og alt hvad det indebærer...heldigvis...

Anmeld

18. november 2009

qp

suanne85 skriver:

Så skal i i gang med at søge nu, jeg gjorde det den 3 november, og venter på svar endnu.

Hvordan kan det være at du/i søger julehjælp - er det ikke til de aller dårligst stillede?

Anmeld

18. november 2009

guggle

Eva skriver:

Ja da...men sune har vel også haft en bolig og tilsvarende udgifter forbundet.

Jeg ville da også miste nogle penge hvis jeg flyttede samme med min x, men han ville da spare mange så det ville da kunne betale sig at være to.

Men for den der har børnene og evt er lavtlønnet der giver det jo, men for manden der ikke har børnene og bor alene, der koster det.. så det kan ikke helt betale sig at have to boliger og alt hvad det indebærer...heldigvis...

Var slet ikke tænkt som at de skulle have hver deres bolig - hvilket er ulovligt, når man så alligevel lever sammen....

Det var mere ment som at hvis man var selv med barnet, var man bedre stillet med hensyn til økonomi og hjælp. Og hvis man reelt er alene, så er faderens udgifter jo også ligegyldig for én selv

Anmeld

18. november 2009

Vingummien

qp skriver:

Hvordan kan det være at du/i søger julehjælp - er det ikke til de aller dårligst stillede?

jov det er det. Vi har heller ikke rigtig noget at gøre med. og de gir kun hvis de mener man har brug for det

Anmeld

18. november 2009

mama09

qp skriver:

min mor søgte hjælp det år hun blev skilt fra min far (min bror og jeg var under 10 år)!

Min mor kunne sagtens klarer udgifterne og vi havde det godt!

men hun havde ikke nået at sparer op til jul, da hun ikk havde regnet med de gik fra hinanden!

nåå anyway så kan alle søge - de priotere nok dem der næsten intet har, men min mor fik alligevel 1000 kr selv om hun ikk var den "svageste"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.