Jeg har et problem ;O(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2009

anna-jonas

Super godt, at du ønsker at gøre noget ved problemet, både for børnenes og din egen skyld.

Lige nu er du høj på tanken om, at du skal starte op med dit program, og fuld af motivation og håb for fremtiden. Men det bliver en HÅRD kamp, tør jeg godt love dig. Du skal jo til at mærke dig selv og selve livet igen, uden alkoholens beskyttende favntag. De dage der bliver rigtig svære..............der skal du søge støtte hos de personer der ønsker at hjælpe.

De bedste ønsker for dig og din familie.

MEtte (der er vokset op med en alkoholiker-mor)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2009

LotteGabriella

Anonym skriver:

Et Alkoholproblem!!! Det har jeg nu indset, og er kommet i antabusbehandling. Øjj hvor jeg har det svært med det og med mig selv. Har svigtet mine elskede bøen i ALT for lang tid, og det gør så ondt at tænke på, snøft. Men nu er jeg i behandling ved lægen, og idag kl. 14.00 skal jeg til møde på et misbrugscenter på første gang. Jeg glæder mig til at komme i gang, men samtidig skræmmer det mig noget så grusomt. Men jeg er nødt til det, for ellers tager kommunen mine børn, og det må for alt i verden ikke ske. Jeg har kommunen på min side nu, og de hjælper og støtter mig 110% i det her. Så det er dejligt. For mine børn skal gerne blive herhjemme. Og jeg skal så vidt det er muligt behandles, så jeg kan blive hjemme. Altså ikke indlægges. Og får så folk fra kommunen til at hjælpe mig i hjemmet. Har også min super dejlige kæreste der støtter mig, det er så skønt.

Undskyld, men måtte bare ud med det.

Mvh. Den alkoholiserede SKODmor ;O(

Det kræver sit, at kunne indse at man har et problem og at du HAR indset det nu, ja det synes jeg sgu er rigtig godt gået

Jeg kryder fingre for, at alt det du ønsker dig går i opfyldelse

Held & lykke og kram herfra

Anmeld

15. november 2009

Anonym trådstarter

nutche skriver:

tænkte lige på dig idag.....

må jeg spørge hvad der fik dig til at indse at der var et problem? min stedmor drikker også alt alt for meget.....men hun ser ikke selv at der er et problem.

Ja det må du da

Jamen jeg lå en hel nat og tænkte på min egen barn og ungdom. Har selv en mor der drikker mere end det tilladte. Og så slog det mig at jeg var på vej til at blive lige sådan, og det har jeg bestemt ikke lyst til. Og mine børn skal ikk opleve mig sådan mere. Færdig slut. Så ringede jeg til lægen og kommunen den efterfølgende morgen, og kom så i antabusbehandlig med det samme. For jeg ville bare at det skulle være NU. Og så ugen efter havde jeg fået tid på misbrugscentret. Så det er det korte af det lange...

Anmeld

15. november 2009

Anonym trådstarter

Anna-jonas skriver:

Super godt, at du ønsker at gøre noget ved problemet, både for børnenes og din egen skyld.

Lige nu er du høj på tanken om, at du skal starte op med dit program, og fuld af motivation og håb for fremtiden. Men det bliver en HÅRD kamp, tør jeg godt love dig. Du skal jo til at mærke dig selv og selve livet igen, uden alkoholens beskyttende favntag. De dage der bliver rigtig svære..............der skal du søge støtte hos de personer der ønsker at hjælpe.

De bedste ønsker for dig og din familie.

MEtte (der er vokset op med en alkoholiker-mor)

Tak

Ja jeg VED det bliver en hård og sej kamp at komme igennem, men jeg VIL det her. Og så må jeg tage det sure med det søde. Der er ingen vej udenom nu. Ikke flere dårlige undskyldninger og børn der blir svigtet her... Never ever more.

Anmeld

15. november 2009

Anonym trådstarter

bondepigen skriver:

Hold op, hvor er du sej... Og du er netop en GOD mor, når du gør noget ved problemet!!! Synes virkelig det lyder til at du nok skal klare det!!

Husk at skrive herinde en gang imellem, hvis du har brug for at få lidt støtte og opmuntring.

lige mig selv på skulderen endnu engan, tak...

Jeg skal nok holde jer opdateret, ingen tvivl om det.

Anmeld

15. november 2009

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Ja det må du da

Jamen jeg lå en hel nat og tænkte på min egen barn og ungdom. Har selv en mor der drikker mere end det tilladte. Og så slog det mig at jeg var på vej til at blive lige sådan, og det har jeg bestemt ikke lyst til. Og mine børn skal ikk opleve mig sådan mere. Færdig slut. Så ringede jeg til lægen og kommunen den efterfølgende morgen, og kom så i antabusbehandlig med det samme. For jeg ville bare at det skulle være NU. Og så ugen efter havde jeg fået tid på misbrugscentret. Så det er det korte af det lange...

jamen jeg er meget imponeret.

ikke nok med at du ser på din mor og kan se at hun har et problem....du har også indset at du desværre er på vej godt derhen af...og så finder du styrken til at gøre noget ved det.

desværre må man sige at du er en ud af få.... og jeg har stor beundring for dit "klarsyn" og din evne til at gribe fat i problemet i stedet for at lade stå til.

Anmeld

16. november 2009

Anonym trådstarter

nutche skriver:

jamen jeg er meget imponeret.

ikke nok med at du ser på din mor og kan se at hun har et problem....du har også indset at du desværre er på vej godt derhen af...og så finder du styrken til at gøre noget ved det.

desværre må man sige at du er en ud af få.... og jeg har stor beundring for dit "klarsyn" og din evne til at gribe fat i problemet i stedet for at lade stå til.

Ja jeg kender desværre en del, der burde tage samme beslutning som jeg har gjort nu. Men det er ikk let, men håber da de en dag blir så stærke og gør det. De har også børn der skal tage hensyn til. Og jeg vil selvfølgelig være der og støtte dem s¨godt som jeg kan.

Jeg skal ud og have antabus idag, ydrk  Men jeg overlever skam nok. Det er da at håbe.

Håber der ligger en handleplan til mig i postkassen en af de nærmeste dage. Glæder mig sådan til at komme i gang...

Anmeld

16. november 2009

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Ja jeg kender desværre en del, der burde tage samme beslutning som jeg har gjort nu. Men det er ikk let, men håber da de en dag blir så stærke og gør det. De har også børn der skal tage hensyn til. Og jeg vil selvfølgelig være der og støtte dem s¨godt som jeg kan.

Jeg skal ud og have antabus idag, ydrk  Men jeg overlever skam nok. Det er da at håbe.

Håber der ligger en handleplan til mig i postkassen en af de nærmeste dage. Glæder mig sådan til at komme i gang...

min ex er også alkoholiker. han går til aa møder ofte, og har været i behandling.

på trods af at han virkelig afskyer smagen og lugten af antabus...er han gået ind på at han skal tage det inden de weekends hvor han skal ha børnene.

jeg er af den mening at antabus ikke løser problemet.....men at det...som du selv beskriver det...er en god måde at sikre sig at man ikke drikker.

krydser fingre for at du snart får din handlingsplan men imens kan du vel gå til et par aa møder (ved ikke om du allerede har prøvet det)

mange tanker

Anmeld

16. november 2009

Anonym trådstarter

nutche skriver:

min ex er også alkoholiker. han går til aa møder ofte, og har været i behandling.

på trods af at han virkelig afskyer smagen og lugten af antabus...er han gået ind på at han skal tage det inden de weekends hvor han skal ha børnene.

jeg er af den mening at antabus ikke løser problemet.....men at det...som du selv beskriver det...er en god måde at sikre sig at man ikke drikker.

krydser fingre for at du snart får din handlingsplan men imens kan du vel gå til et par aa møder (ved ikke om du allerede har prøvet det)

mange tanker

Nej antabus løser ikk det konkrete problem. Den lægger en fysisk barriere men hjælper ikk på det psykiske. Det er så det jeg skal til at arb. med nu. Ved det blir hårdt og der bliver ribbet op i en masse ting jeg har gemt på og fortrængt i rigtig rigtig mange år, men jeg tror og håber på det nok skal blive godt. I sidste ende hjælper jeg ikk kun mig selv, men også alle mine medmennesker. Ikk mindst mine elskede børn. Har ikk prøvet de der AA-møder, men ser frem til dem...

Anmeld

16. november 2009

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Nej antabus løser ikk det konkrete problem. Den lægger en fysisk barriere men hjælper ikk på det psykiske. Det er så det jeg skal til at arb. med nu. Ved det blir hårdt og der bliver ribbet op i en masse ting jeg har gemt på og fortrængt i rigtig rigtig mange år, men jeg tror og håber på det nok skal blive godt. I sidste ende hjælper jeg ikk kun mig selv, men også alle mine medmennesker. Ikk mindst mine elskede børn. Har ikk prøvet de der AA-møder, men ser frem til dem...

jeg synes det lyder som om du har tænkt det meget igennem og det har jeg stor respekt for.

har du fortalt det til din familie?

som du selv skriver så er det noget der vil hjælpe både dig og dem... men det er også noget som kan forandre din måde at anskue verden på....så de vil opleve en forandring ved dig.....denne forandring vil være meget posetiv.... men hvis man har levet med en misbruger længe.... kan forandringen komme som en overraskelse.

med hensyn til aa møder så mener jeg at du kan finde deres mødekalender på deres hjemmeside... der er mange møder rundt om i landet, på alle tider af døgnet....så har du mod på det synes jeg klart du skal prøve at møde op.

min ex har som skrevet stor glæde af dem....og jeg har været til al anon (pårørende til alkoholikere) møder mange gange. det giver mulighed for at møde ligestillede..... man kan lufte alle sine tanker...og der er altid nogen der har prøvet det. du gennemgår lige nu.

mange hilsner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.