Anonym skriver:
Hvorfor tror du, jeg er stolt af det?
Du har ret - selve oplevelsen har gjort mig mere kynisk som menneske. Jeg troede på, at han ville forlade sin kone - det havde han så aldrig haft til hensigt. Men - som andre også skriver her i denne tråd - det er åbenbart noget en del utro mænd/kvinder siger. Så jeg fik en abort og brød med den mand, jeg dengang troede var den eneste mand, jeg nogensinde kunne elske. Det viste sig jo heldigvis ikke at være tilfældet (jeg var 22 år da affæren sluttede så min erfaring var lidt begrænset på kærlighedsfronten).
Du skrev tidligere, det var min egen skyld og ansvar, at jeg blev gravid og ikke konfronterede ham. Vi gik i seng sammen uden prævention - så det var vores begges ansvar. Jeg valgte ikke at konfrontere ham fordi jeg indså, jeg for min egen skyld skulle langt væk fra ham. At involvere ham i en graviditet og abort ville komplicere det tydligere.
Jeg ved, de stadig er sammen. Og godt for dem. Men hvorfor skulle deres samliv i dag interesse mig?
Som jeg skrev fortalte jeg selv konen om hans affære. Vi skrev sammen om det da, hun ville have, jeg skulle sende beviser på affæren, da han jo selvfølgelig benægtede det over for hende. Det gjorde jeg.
Hun gav den gas med kritikken af mig - og undskyldte fuldstændig sin mand. Han er for svag til at sige nej (lidt som når du undskylder mænd, der kun tænker med de nedre regioner). Hun skulle bare vide, hvor meget han "rendte efter mig".
Men ok - det er lettere at bebrejde en ukendt 3. part end den mand, der burde elske dig og holde sig til dig. Den eneste måde at blive hos en utro ægtefælle er vel at bebrejde den anden person. I dag har hun tilgivet ham nok til at blive sammen med ham. Men ifølge dig er det altså mig, der stadig bærer ansvaret for at have ødelagt hendes liv, sjæl og indre!!
Jeg traf et valg dengang, der tydeligvis var idiotisk. Og det er jo indlysende og åbenlyst ikke noget at være spor stolt af. Men du forekommer mig at være meget mere villig til bebrejde kvinden end manden i disse situationer.
På ingen måde. Som jeg skrev i starten er det begges ansvar. Men i starten blev det udlagt som at elskerinden, slet ingen skyld havde og hende skulle man ikke bearbejde en mand der rendte efter hende.
Det er egentlig mere det, jeg synes, er fuldstændig malplaceret! Selvfølgelig er begge ansvarlige . Og jeg mener forsat at du burde have krævet at han tog ansvar for både det faktum at du blev gravid og endnu mere, at du fik en abort.
Hvad lærte han af det?;Han havde 2 kvinder i hans liv, der bare lod ham træde hen over dem begge. At hans kone så vælger heller ikke at drage ham til ansvar , er hendes valg. Men det ville forsat undre mig meget, hvis hun ikke forsat er mærket af hele affæren.
Jeg smed min mand gennem næsten 30 år ud! Der gik lige præcis 3 min fra jeg opdagede det, til han var ude af vores fælles hjem.
Derefter brød jeg sammen, reagerede, mistede vores hjem på tvangsauktion med deraf kæmpe gæld fremadrettet.skulle finde nyt hjem i kaosset, og samtidig forsøge at samle mine unger op. Unger som følte at deres hele barndom havde været en løgn. For hvem var deres far egentlig.
Jeg synes der tages alt for let på de konsekvenser som utroskab har. Bare vi kan fritage elskerinden, så går det nok.
Jeg er efterhånden landet på benene igen. Det har taget tid. Og jeg hader stadig deres far for at påføre vores familie dette. Én ting er at sige, det her fungere ikke, jeg vil skilles...en anden ting er at gå ud og søge andre græsgange før men har afsluttet det forhold man er i. Jeg ville da aldrig havde tvunget ham til at blive. Det stod ham frit for at tage snakken med mig. Men det gjorde han ikke. Det er altid et valg. Både fra elskerinden og fra manden. Et valg som man bør vide, har kæmpe konsekvenser! Og jeg hader at se, at man bare tager let på de svigt og de mén man så må bære med sig, måske resten af livet.
Mit selvværd, ja hele min psyke blev smadret. Var jeg ikke mere værd!?
Jeg hadede alle mænd efterfølgende. Så utroskab alle vegne. Men har nu mødt en ny mand...jeg stoler ikke på ham, pga hvad jeg blev udsat for. Det er pisse synd for ham faktisk. For han vil gøre alt det bedste for mig og mine unger. Jeg havde ikke forventet ny kærlighed og jeg skal lige lære at tage imod den igen. Men med små skridt, så kommer jeg nok i mål - men det har for altid forandret hvem jeg er.