Briller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2009

Muffinmus

Jeg har brugt kontaktlinser siden jeg var 16, dvs 12 år og har ingen problemer med det.

Mit synes bliver ringere år for år, men det er bare generne der er dårlige, ikke pga linser.

Synes briller er grimme, lige som dig og har aldrig ville gå med dem..faktuk er at man bliver set på som " svag" i samfundet hvis man har briller...et levn fra gammel tid der ikke helt er forsvundet.Underligt nok, for der er dælme mange med vildt dårligt syn nu.

Spurgte min optiker hvorfor der var så mange med dårligt syn nu i forhold til i gamle dage...altså for 300 år siden eller mere...

Han sagde at det var en af naturens sjove måder at skille sig af med folk på, en naturlig fravælgelse af dårlige gener for di de blev dræbt....alle dem der havde dårligt syn døde på den ene eller anden måde, af sult, af dyr osv.

Men i vores nye dage overlever alle jo og derfor får generne lov til at leve videre i samtlige generationer.

Nå, men alt i alt kan linser anbeflaes. Blinker du meget skal du gå efter de mest vandholdigt og luftige.

Mine er døgnlinser som jeg KAn have i 30 dage af gange uden at tage ud overhovedet. Det er DØGN linser, ikke dagslinser som mange bruger.

Jeg tager dem dog oftest ud hver nat alligevel for mine øjnes skyld. Men på mili øvelser er det guld værd at kunne have dem i 3-4 dage uden at skulle tage dem ud hver nat.

Jeg giver så også 229 for dem, men giver det gladeligt for at undgå briller og for at få nogle gode linser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2009

@spire

Du kan jo altid tage til en optiker og få undersøgt dine øjne og spørge om alt det der. Det er somregel gratis at få tjekket øjenene, og hvis du så vurderer du ikke behøver det, jamen så går du jo bare derfra igen, uden nogle omkostninger..

Men det er nu ikke så dyrt, jeg har brille+kontaktlinse abonnement hos Louis Nielsen og det koster mig 199 kr om måneden. Og det er nogle flotte briller jeg har fået mig der..

Anmeld

5. november 2009

Vingummien

Limya skriver:

hehe sådan er det med alle mennesker tænker jeg. de skal lige vender(staves)sig til det først. briller eller linser,noget skal jeg jo bruge

Ja det er rigtigt, er du nærsynet eller langsynet

Anmeld

5. november 2009

Vingummien

NikitasMoar skriver:

Det er fandme smart..

Nu er jeg langsynet på det ene og nærsynet på det andet, så på et eller andet tidspunkt må du være nogenlunde lige,.  hehe

Hehe ja det kan da være er heldigvid "kun" nærsynet

Anmeld

5. november 2009

N&J

kom forresten lige i tanke om at du kan få støtte til både briller og kontaktlinser hvis du er medlem af danmark, det hjælper ihvertfald lidt på prisen..

Det med om du skal have briller eller kontaktlinser er individuelt, jeg kan ikke bruge brille i særlig lang tid af gangen, fordio mit synsfelt er mere generet af det end hvis jeg har kontaktlinser i.. så du må simpelthen prøve dig frem

Anmeld

5. november 2009

Unalisa

suanne85 skriver:

Ja det er rigtigt, er du nærsynet eller langsynet

jeg er nærsynet

Anmeld

5. november 2009

guggle

Limya skriver:

Øv, jeg må heller undersøger det nærmere med det linser der.

ellers må jeg nøjes med briller (køn bliver jeg i hvertfald ikke af briller) Griner

Jeg synes nu det er så pænt med briller.....ville ønske jeg selv var en af dem der kunne pryde kroppen med den slags pynt :-) Synes det er så pænt og folk med briller, ser tit så intelligente ud..........

Men der kan man bare se hvor folk er forskellige

Anmeld

5. november 2009

Vingummien

Limya skriver:

jeg er nærsynet

Hvor meget?

Anmeld

5. november 2009

Vingummien

guggle skriver:

Jeg synes nu det er så pænt med briller.....ville ønske jeg selv var en af dem der kunne pryde kroppen med den slags pynt :-) Synes det er så pænt og folk med briller, ser tit så intelligente ud..........

Men der kan man bare se hvor folk er forskellige

Hehe kender faktisk nogen der har købt briller uden styrke fordi de syntes det er pænt

Anmeld

5. november 2009

Unalisa

suanne85 skriver:

Hvor meget?

hvor meget ved jeg ikke lige, det var for ½ år siden jeg var til øjnlægen, den brev jeg fik er også blevet væk, så ny syntest igen. men jeg er blevet mere dårligere til at se efterhånden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.