Jeg har brugt kontaktlinser siden jeg var 16, dvs 12 år og har ingen problemer med det.
Mit synes bliver ringere år for år, men det er bare generne der er dårlige, ikke pga linser.
Synes briller er grimme, lige som dig og har aldrig ville gå med dem..faktuk er at man bliver set på som " svag" i samfundet hvis man har briller...et levn fra gammel tid der ikke helt er forsvundet.Underligt nok, for der er dælme mange med vildt dårligt syn nu.
Spurgte min optiker hvorfor der var så mange med dårligt syn nu i forhold til i gamle dage...altså for 300 år siden eller mere...
Han sagde at det var en af naturens sjove måder at skille sig af med folk på, en naturlig fravælgelse af dårlige gener for di de blev dræbt....alle dem der havde dårligt syn døde på den ene eller anden måde, af sult, af dyr osv.
Men i vores nye dage overlever alle jo og derfor får generne lov til at leve videre i samtlige generationer.
Nå, men alt i alt kan linser anbeflaes. Blinker du meget skal du gå efter de mest vandholdigt og luftige.
Mine er døgnlinser som jeg KAn have i 30 dage af gange uden at tage ud overhovedet. Det er DØGN linser, ikke dagslinser som mange bruger.
Jeg tager dem dog oftest ud hver nat alligevel for mine øjnes skyld. Men på mili øvelser er det guld værd at kunne have dem i 3-4 dage uden at skulle tage dem ud hver nat.
Jeg giver så også 229 for dem, men giver det gladeligt for at undgå briller og for at få nogle gode linser.
Anmeld