Briller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.962 visninger
41 svar
0 synes godt om
4. november 2009

Unalisa

Mit syn er ikke i top, derfor var jeg til øjnlæge og han sagde at jeg skulle bruge briller., det var for ½år siden, og jeg har ikke brugt briller, synes jeg ser grim ud i dem.     bliver ens syn dårligere ved at man ikke bruger briller når man skal det.

hvis nu jeg bruger briller bliver så mit syn bedre hen af vejen sådan jeg kan smide dem igen????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2009

N&J

Altså dit syn bliver ikke bedre med tiden uanset om du bruger briller eller ej, men sådan som jeg fik forklaret det:

Hvis du ikke bruger briller, så vil øjnene skulle kompensere for hinandens synsforskelle, hvilket kan give et endnu dårlige syn på sigt.

Bruger du briller, kan øjnene hvile mere og synet vil derfor formentlig blive dårlige over en meget længere periode.

Altså jo ældre du bliver, jo dårligere syn får du også (hvis det ikke er godt i forvejen) men hvorfor får du ikke bare kontaktlinser??? så er der jo ingen der kan se at du har noget på øjnene, jeg er en af dem, der virkelig burde have kontaktlinser, og mit syn er helt sikkert blevet værre med tiden, men for mig har det mere et økonomisk årsag end skønhedsårsag. 

Anmeld

4. november 2009

Unalisa

Altså dit syn bliver ikke bedre med tiden uanset om du bruger briller eller ej, men sådan som jeg fik forklaret det:

Hvis du ikke bruger briller, så vil øjnene skulle kompensere for hinandens synsforskelle, hvilket kan give et endnu dårlige syn på sigt.

Bruger du briller, kan øjnene hvile mere og synet vil derfor formentlig blive dårlige over en meget længere periode.

Altså jo ældre du bliver, jo dårligere syn får du også (hvis det ikke er godt i forvejen) men hvorfor får du ikke bare kontaktlinser??? så er der jo ingen der kan se at du har noget på øjnene, jeg er en af dem, der virkelig burde have kontaktlinser, og mit syn er helt sikkert blevet værre med tiden, men for mig har det mere et økonomisk årsag end skønhedsårsag. 

ØV,  hvad koster så sådanne kontaktlinser, går udfra det er meget dyrt, da man skal skifte dem være aften når man går iseng

Anmeld

4. november 2009

oo

der er desuden mange der oplever, at de får dårligere syn efter de har født - ja en graviditet kræver rigtig mange ressourcer af kvindekroppen min søster har skullet have nye briller/kontaktlinser efter hun fødte, hendes syn var blevet et tal dårligere (og hun har dåååårlige øjne), og hun plejer at sige, at hun højst kan få tre børn før hun blir blind

Anmeld

4. november 2009

N&J

Limya skriver:

ØV,  hvad koster så sådanne kontantlinser, går udfra det er meget dyrt, da man skal skifte dem være aften når man går iseng

Der findes et hav af linser og priser, men der er jo både en-dags og mdr.-linser, så der er lidt til alle og enhver, men ja det er ikke jordens billigste løsning, men tror man kan komme ret langt ned i pris hvis man vælger den billigste løsning. men siden det er en del år siden jeg sídst var til øjenlæge må jeg være dig svar skyldig med hvor meget det præcis koster, men mange af stederne (brilleforretningerne) har en prøveperiode, hvor man kan få lov at prøve om det er noget for en gratis..

Anmeld

4. november 2009

Unalisa

Tjuhl skriver:

der er desuden mange der oplever, at de får dårligere syn efter de har født - ja en graviditet kræver rigtig mange ressourcer af kvindekroppen min søster har skullet have nye briller/kontaktlinser efter hun fødte, hendes syn var blevet et tal dårligere (og hun har dåååårlige øjne), og hun plejer at sige, at hun højst kan få tre børn før hun blir blind

hehehe. du skræmmer mig da lige nu, har ikke engang født og ja mit syn er blevet meget dårligere nu. ØV::: Håber da ikke jeg bliver blind.

Anmeld

4. november 2009

maiken81

Hey

Det kommer helt an på hvilke slags kontaktlinser du skal have. Jeg har rigtig meget bygningsfejl på det ene øje så for mig skal jeg bruge månedslinser... De koster mig 139 kr om måneden.

Men tag ned i din lokale brillebiks og hør hvad der er af muligheder :-)

Hilsen Maiken

Anmeld

4. november 2009

Vingummien

Altså hvis man er nærsynet kan det godt blive bedre med alderen da de fleste bliver lang synet med alderen.

Hvis du skal bruge briller ville jeg gøre det da dit syn kan blive dårligere af det. Er jo også linser

Anmeld

4. november 2009

Unalisa

NikitasMoar skriver:

Der findes et hav af linser og priser, men der er jo både en-dags og mdr.-linser, så der er lidt til alle og enhver, men ja det er ikke jordens billigste løsning, men tror man kan komme ret langt ned i pris hvis man vælger den billigste løsning. men siden det er en del år siden jeg sídst var til øjenlæge må jeg være dig svar skyldig med hvor meget det præcis koster, men mange af stederne (brilleforretningerne) har en prøveperiode, hvor man kan få lov at prøve om det er noget for en gratis..

Øv, jeg må heller undersøger det nærmere med det linser der.

ellers må jeg nøjes med briller (køn bliver jeg i hvertfald ikke af briller) Griner

Anmeld

4. november 2009

Unalisa

suanne85 skriver:

Altså hvis man er nærsynet kan det godt blive bedre med alderen da de fleste bliver lang synet med alderen.

Hvis du skal bruge briller ville jeg gøre det da dit syn kan blive dårligere af det. Er jo også linser

bliver mit syn dårligere af briller, eller linser?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.