Forældre passer i kommunal SFO

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Ja det er i princippet rigtig nok .

Bor i en lille by, mit barn går på en lille skole og ja der var en af fædrene så pædofil, så jo det kan også ske på kun en dag, trist men sandt

Så man indhenter altid børneattest som noget af det første også selvom der kun er tale om en vagt. Og ja så er der nogle huller i frivilligt arbejde. Men det burde der jo ikke være og de fleste steder vil sku gerne have at lige netop den ting er "iorden" så de har deres ryg fri

Vi ved alle godt at pædofili eksisterer, så selvfølgelig vil der være sager rundt omkring. Men dertil og nærmest gå ud fra at alle er pædofile til det modsatte er bevist er godt nok en syg tankegang.

Og så er en børneattest jo ikke nogen garanti for noget. Den sorterer dem fra der er dømt for pædofili. Og selvfølgelig skal der være det ved folk der arbejder med børn. Men andre forældre der spiller fodbold med en flok af skolens børn et par timer... altså come on...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Lillehjerte skriver:

Vi ved alle godt at pædofili eksisterer, så selvfølgelig vil der være sager rundt omkring. Men dertil og nærmest gå ud fra at alle er pædofile til det modsatte er bevist er godt nok en syg tankegang.

Og så er en børneattest jo ikke nogen garanti for noget. Den sorterer dem fra der er dømt for pædofili. Og selvfølgelig skal der være det ved folk der arbejder med børn. Men andre forældre der spiller fodbold med en flok af skolens børn et par timer... altså come on...

Jeg går de heller ikke udfra at alle er pædofile, men man skal altså indhente atester, men nu er det så også det mindste. Der er tale om forældre, som ikke kender alle børn, ved hvad de hedder osv. Der er mange børn i en sfo, jeg ville som forældre absulut ikke være tryg

Nu er det jo mere end et par timer, der er tale om en hel dag

Anmeld Citér

9. august 2023

Anonym

Lillehjerte skriver:

I vores børnehave har de en dag om året, hvor pædagogerne går til middag til faglig dag. Der bliver der også meldt ud, at man gerne må hente tidligt eller få anden pasning denne dag. Og de spørger også om der er nogle forældre der kan hjælpe til. Jeg kan virkelig ikke se problemet. Altså det er en enkelt dag, hvor nogle andre forældre hjælper med at holde opsyn. Jeg kan godt se at det er sent meldt ud i jeres tilfælde. Har I ikke nogle bedsteforældre der kan hjælpe til denne ene dag hvis det er et problem for jer? 

Det gør vi også i vores børnehave. 

Vi indhenter børneattest på de personer der har meldt sig. Datoen til vores pædagogiske dag. ligger fast og er på vores hjemmeside og alle der stater får også datoen. 1 år før. Med alle de andre lukke dage vi har fx mellem jul og nytår er der også lukket i vores børnehave

Anmeld Citér

9. august 2023

Lillehjerte

Fortvivlet skriver:

Jeg går de heller ikke udfra at alle er pædofile, men man skal altså indhente atester, men nu er det så også det mindste. Der er tale om forældre, som ikke kender alle børn, ved hvad de hedder osv. Der er mange børn i en sfo, jeg ville som forældre absulut ikke være tryg

Nu er det jo mere end et par timer, der er tale om en hel dag

Det er en sfo, så det er vel efter skole og dermed kun nogle timer. 

Jeg ved ikke om det er dig jeg citerede, men den anonyme jeg citerede mente jo at man ikke kunne vide om der var en pædofil gemt i andre folk. Dermed tager man forbehold for andre med frygt for pædofili. Det er da en vild tankegang. 

Fint at du ikke er tryg. Jeg håber for vores lille tillidsbaserede kongerige at du er i stærkt mindretal!

Anmeld Citér

9. august 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Lillehjerte skriver:

Det er en sfo, så det er vel efter skole og dermed kun nogle timer. 

Jeg ved ikke om det er dig jeg citerede, men den anonyme jeg citerede mente jo at man ikke kunne vide om der var en pædofil gemt i andre folk. Dermed tager man forbehold for andre med frygt for pædofili. Det er da en vild tankegang. 

Fint at du ikke er tryg. Jeg håber for vores lille tillidsbaserede kongerige at du er i stærkt mindretal!

Det er jo stadig ferie

Anmeld Citér

9. august 2023

Lillehjerte

Fortvivlet skriver:

Det er jo stadig ferie

Jeg læste det som om det var i næste uge, beklager

Anmeld Citér

10. august 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Det er jo stadig ferie

Ferie? Der er da børn der har haft første skoledag. (folkeskole) 

Så nej det behøver ikke være en hel dag, men nogle timer om eftermiddagen. 

Anmeld Citér

10. august 2023

Hanspige

Det har du også gjort på min søns skole. 

Min søn kom ikke. 

1. Han har en autisme diagnose, det ved de her forældre ikke noget om. 

2. En af forældrene der skulle passe er også håndbold træner, han har et eksplosivt temperament og kommer med gloser af anden verden når han først ruller sig ud. 

3. Flere af børnene har udfordringer, forældrene er ikke ret åbne omkring deres udfordringer, men det er ret voldsomt når det først går galt. 

4. Det er enormt utrygt for børnene at der udelukkende er forældre til stede og ikke en eneste kendt voksen. 

5. Når man skal passe egne børn og andres samtidig, er det svært ikke at prioritere og forfordele eget barn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.