Forældre passer i kommunal SFO

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
BAE skriver:

Hvordan ved du at de ikke har indhentet børneattest er eller at forældrene ikke har faglig baggrund? 

Hvordan ved du om de har vist det i længere tid og ikke meldt det ud?

Det ved jeg da selvfølgelig heller ingen ting om og det har jeg da heller ikke skrevet. Men det bliver meldt ud nogle dage før ifølge ts så det virker ikke videre planlagt 

Men nej det ved jeg ikke. Men som forældre havde jeg skrevet til ledelsen også fordi jeg er ret sikker på det ikke er lovligt i hvertfald ikke så længe den er kommunal 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Fortvivlet skriver:

Selv på løsansatte skal man indhente børneattester, så snart du er i nærheden af børn og unge SKAL man indhente det og det fremgår også der hvor jeg citerer.

Sorry, men du har ikke ret. Når du ikke vil fæste lid til bekendtgørelsen, ved jeg imidlertid ikke, hvordan jeg kan overbevise dig. 

Anmeld Citér

9. august 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Fortvivlet skriver:

Det ved jeg da selvfølgelig heller ingen ting om og det har jeg da heller ikke skrevet. Men det bliver meldt ud nogle dage før ifølge ts så det virker ikke videre planlagt 

Men nej det ved jeg ikke. Men som forældre havde jeg skrevet til ledelsen også fordi jeg er ret sikker på det ikke er lovligt i hvertfald ikke så længe den er kommunal 

Men derfor kan de jo godt have attester.. men hvor står der at man skal have attester fordi nogle forældre arbejder frivilligt på en enkelt dag i nogle timer? 

Og mange vikarer har da heller ikke nogen faglig baggrund? De her er forældre til børn i SFO 'en, ikke bare tilfældige de har trukket ind fra gaden.

Anmeld Citér

9. august 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
BAE skriver:

Men derfor kan de jo godt have attester.. men hvor står der at man skal have attester fordi nogle forældre arbejder frivilligt på en enkelt dag i nogle timer? 

Og mange vikarer har da heller ikke nogen faglig baggrund? De her er forældre til børn i SFO 'en, ikke bare tilfældige de har trukket ind fra gaden.

I den lovtekst som en anden linket til for at overbevise om det modsatte

Myndigheder, skoler, fritids- og klubtilbud inden for Undervisningsministeriets ressort skal indhente børneattest, inden de ansætter eller beskæftiger personer, der som led i udførelsen af deres opgaver skal have direkte kontakt med børn under 15 år samt personer, der som led i udførelsen af deres opgaver færdes fast blandt børn under 15 år, og som derved har mulighed for at få direkte kontakt med børnene"

Igen så snakker jeg vikarer som kender alle børnene og som kender dagligdagen, når der kommer nye vikarer er der jo også pædagogerne de kan læne sig op af og se hvordan man skal agerer og de kan sparer sammen med. Man hiver ikke bare folk ind fra gaden, og hvis en vikar ikke er egnet kommer de ikke igen, for så får de simpelthen ikke vagter

Anmeld Citér

9. august 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Myndigheder, skoler, fritids- og klubtilbud inden for Undervisningsministeriets ressort skal indhente børneattest, inden de ansætter eller beskæftiger personer, der som led i udførelsen af deres opgaver skal have direkte kontakt med børn under 15 år samt personer, der som led i udførelsen af deres opgaver færdes fast blandt børn under 15 år, og som derved har mulighed for at få direkte kontakt med børnene"

Igen så snakker jeg vikarer som kender alle børnene og som kender dagligdagen, når der kommer nye vikarer er der jo også pædagogerne de kan læne sig op af og se hvordan man skal agerer og de kan sparer sammen med. Man hiver ikke bare folk ind fra gaden, og hvis en vikar ikke er egnet kommer de ikke igen, for så får de simpelthen ikke vagter

Prøv lige at læs det igen.

Det er en SFo. Det er nogle timer, hvor der lige så godt kan være fri leg. 

Men ellers sættes der aktiviter i gang og de skal have noget eftermiddags mad. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

9. august 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna
Fortvivlet skriver:

Der er næppe tale om beskæftigelse, når det er en enkelt dag, mens der nærmere henvises et slags ansættelsesforhold af mere en kort varighed (som en dag af frivillig indsats må siges at være).m vi

Anmeld Citér

9. august 2023

Hck

Profilbillede for Hck
Fortvivlet skriver:

Prøv at læse bekendtgørelsen længere nede og ikke kun de linjer som du citere her, så kan du se at i en situation som den ts beskriver, skal der ikke være børneattest

Anmeld Citér

9. august 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Fortvivlet skriver:

Hvad er det ved “fast tilknytning” og “skal have mere end enkeltstående eller kortvarig karakter”, der er uforståeligt eller uklart for dig? Det er jo skåret ud i pap. Hvis ikke en enkelt eftermiddag er enkeltstående, hvad er så? 

Anmeld Citér

9. august 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Så snart man bliver brugt som vikar skal der indhentes børneattest

Vi har for en uges tid siden lige fået at vide at der var en far på skolen som er tiltalt for noget pædofili.

Så jeg ville på ingen måder være tryg ved at forældre passede. Nu aner jeg ikke hvor stor ts skole er, men min drengs skole er lille med kun et spor og jeg kender på ingen måder alle forældre/ved hvad de laver/typer og jeg ville slet ikke synes det var ok på en stor/forholdsvis stor kommunal skole

Det du skriver er, at der kan være en pædofil gemt i alle voksne mennesker. Det er selvfølgelig i princippet rigtigt, men det er da godt nok noget af en mistillid at have til andre mennesker at tage hensyn, som om de var pædofile

Jeg kender godt nok ikke mine børns forældre ret godt (jo nogle af dem, men ikke alle) I går var min søn hjemme hos en legekammerat, hvor jeg ikke ville kunne kende forældrene hvis jeg mødte dem på gaden. Hvis han er tryg ved at lege hjemme hos et andet barn, så er jeg også. 

Anmeld Citér

9. august 2023

Anonym

Det du skriver er, at der kan være en pædofil gemt i alle voksne mennesker. Det er selvfølgelig i princippet rigtigt, men det er da godt nok noget af en mistillid at have til andre mennesker at tage hensyn, som om de var pædofile

Jeg kender godt nok ikke mine børns forældre ret godt (jo nogle af dem, men ikke alle) I går var min søn hjemme hos en legekammerat, hvor jeg ikke ville kunne kende forældrene hvis jeg mødte dem på gaden. Hvis han er tryg ved at lege hjemme hos et andet barn, så er jeg også. 

Ja det er i princippet rigtig nok .

Bor i en lille by, mit barn går på en lille skole og ja der var en af fædrene så pædofil, så jo det kan også ske på kun en dag, trist men sandt

Så man indhenter altid børneattest som noget af det første også selvom der kun er tale om en vagt. Og ja så er der nogle huller i frivilligt arbejde. Men det burde der jo ikke være og de fleste steder vil sku gerne have at lige netop den ting er "iorden" så de har deres ryg fri

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.