Dårligt immunforsvar efter coronavaccine.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.024 visninger
63 svar
131 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. april 2023

Anonym trådstarter

Jeg håber på en sober og rolig debat.

Men før jeg fik vaccinen var jeg aldrig syg . 

Det første år med corona fik jeg ikke corona på trods af at jeg arbejder i 1 linje. Og dermed mødte smitte hver dag .

Efter vaccination fik jeg corona 3 mdr senere .og siden da skranter jeg.

Jeg er mere syg ens mine børn der går I skole og institution.

Jeg er aldrig helt på toppen , og rager alt til mig. 

Min læge siger at det er også det billede de ser .

At  mange kæmper med sygdom .

Men de ved ikke om det er vaccinen eller nedlukningen der har svækket os. Eller om det er en kombination. Men de kan tydeligt se e stigende grad af infektioner og virus. 

Andre der også er slået hjem i ludo mhs til at modstå sygdom? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2023

Anonym

Vi har været meget syge herhjemme denne vinter. Jeg har selv haft tre sygdomsperioder af en uges varighed - og plejer aldrig at være syg.

Jeg er vaccineret mod corona. 
Jeg har ikke haft corona på noget tidspunkt.

Min datter, som var for lille til coronavaccinen, har været allerhårdest ramt af sygdomme af os alle.

Min lille søn, som heller ikke er vaccineret pga alder, har ikke været syg en eneste gang… 

Vores store søn, som er vaccineret, har været syg et par gange - måske lidt mere end normalt.

Min vaccinerede mand har haft en enkelt gang omgangssyge. Han har haft en mild omgang corona efter han blev vaccineret (altså sidste år)

Vores erfaringer peger således ikke i retning af at vaccinen har påvirket i den ene eller anden retning - det virker mere tilfældigt for mig. Men jeg tænker, det giver mening, at vores immunforsvar lige skal op i gear efter et par år, hvor det ikke er blevet udfordret så meget. God bedring til dig.

Anmeld Citér

9. april 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan vaccinen skulle påvirke dig på den måde. Hverken indholdsstoffer eller fysiologisk virkning kan forklare det.

En total nedlukning af samfundet med minimal smitte af diverse vira og bakterier derimod giver rigtig god mening.

Anmeld Citér

9. april 2023

fehår

Vi har været ekstremt hårdt ramt herhjemme med sygdom denne vinter. De voksne er vaccinerede, børnene er ikke. Børnene har klart været hårdest ramt, også vores ældste, som ellers aldrig plejede at være syg. 

Anmeld Citér

9. april 2023

Anonym

Vi er begge vaccineret og har ikke været syge udover med corona i 1 dag begge to, børnene som ikke er vaccineret har ikke været syge. 

Tænker næppe det er vaccinen, men der har været super meget i omløb 

Anmeld Citér

9. april 2023

Anonym

Min mand og jeg var var ikke mere syge efter vaccinationerne. Min mand fik 2 (moderna) og jeg fik 3 ( 1 astra zenca og 2 pifzer).

Jeg har også stået i første led i sundhedssektoren men fik først corona her i december 22. Min mand fik corona i samme ombæring. Jeg var slatten i en uges tid. Min mand havde smagsforstyrelser i 1 månedstid og har i efterfølgende haft flere infektionssygdomme og først nu ved at være helt oven på.

Så det kan lige så vel være sygdommen som svækket immunforsvaret og gør man rager mere til sig.

Anmeld Citér

9. april 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg tænker også mere det er de manglende bakterier mm. i forhold til før corona, fordi under Corona bar folk mundbind og sprittede/vaskede hænder væsentlig mere end før - også blev dermed mindre hårdfør overfor alt muligt.

Anmeld Citér

10. april 2023

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Det første år med corona fik jeg ikke corona på trods af at jeg arbejder i 1 linje. Og dermed mødte smitte hver dag .

Men de ved ikke om det er vaccinen eller nedlukningen der har svækket os. Eller om det er en kombination. Men de kan tydeligt se e stigende grad af infektioner og virus. 

Vi er ikke vaccineret her hjemme og vi har også været hårdt ramt. Også før vi blev ramt af corona. (Vi blev ramt af corona før vi blev tilbudt vaccinen) 

Tror det er en kombination af nedlukningen men også al den frygt, angst og stress der fulgte med, har gjort os mindre modstands dygtige over for sygdom. 

Nu lever jeg med angst i forvejen og har meget nemt ved at gå ned med stress. Og jeg kan se et mønster i at hver gang der har været en ekstra hård periode bliver jeg altid ramt af sygdom lige efter. 

(Så er altid syg lige efter jul, skolestart, Generelt foråret, da der er alt for mange arrangementer med skole, og i min familie. Osv.) 

Anmeld Citér

10. april 2023

Baby.mamma

Det er det samme hos os. Og folk jeg kender, som ALDRIG er syge, er nu syge konstant og kan ikke komme sig. Det er tilmed hårde forløb. Folk, som aldrig plejer at have en sygedag, og som kan arbejde hjemme, hvis man er lidt sløj, kan ikke engang arbejde hjemmefra, fordi de er så syge. 

Trist..

Anmeld Citér

10. april 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hverken jeg eller min søn er vaccineret. Og vi er stortset aldrig syge. Har haft corona en gang hver i meget milde forløb. 
stort set alle jeg kender der er vaccinerede har haft corona 2-3 gange og rammes generelt af sygdomme hele tiden. Både børn og voksne. 

så ja jeg synes også man ser et mønster i vaccinationerne i min omgangskreds 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.