Karoline skriver:
Ja, hvilke tanker gjorde du dig, da du fandt ud af, at du skulle være mor?
Var det planlagt?
Hvor længe havde I prøvet?
Første gang jeg blev gtavid var det ikke planlagt, så blev bange og forvirret og spændt. - Det var enormt surrealistisk! - Vi havde snakket "for sjovt" inden om, at vi skulle ikke være forældre nu, det var for tidligt - havde kun kendt hinanden i 3 mdr. - Men da jeg stod med testen, havde jeg det meget svært ved tanken om abort. Blev meget ked af det, og snakkede længe med alt og alle, bl.a. min mor som sagde, at måske vi skulle se det som en gave, og mon ikke det ville gå alt sammen. - Vi besluttede efterfølgende at beholde barnet, men nåede nærmest ikke at glæde os før det hele blev vendt til sorg, frustration og spontan abort. - Det var hårdt, og det ødelagde vores forhold.
Anden gang var blandet af at det var planlagt, et ønske fra os begge, men også angst fra min side om, om VI nu kunne klare det - det gik jo ikke så godt sidst. Så jeg var glad og bange på samme tid. Min kæreste var bare glad, for han var helt sikker på at det var/er det rigtige for os. - Det er jeg også nu, men i starten var det hårdt! Jeg var ked af det, både på grund af det der var sket tidligere, hormoner, og det faktum at jeg havde det elendigt, og derfor ikke kunne glæde mig "rigtigt" følte jeg. - Jeg kunne intet, og det var hårdt, og jeg frygtede at jeg ville miste igen... både baby og mand, selvom manden forsikrede mig om at det ikke ville ske.... Men det kunne han jo ikke sige noget om!
Nu er jeg 21 uger henne og glæder mig! Usikkerheden, frygten og angsten er stille og roligt forsvundet, - tænker stadig om jeg nu kan klare at blive mor... kan jeg finde ud af det? Og kan VI som par klare det? Men vi glæder os, og det er blevet endnu vildere efter vi fandt ud af at vi skal have en lille Vilma. - Føler mig pludselig mere gravid, og nogle gange går det op for mig at jeg skal være MOR!!! Shit altså, det er jo stort :-)
Laura