Tjuhl skriver:
det er "sjovt" du skriver det om at det at miste overbeviste dig om hvor rigtigt det var for dig at skulle blive mor.
herhjemme har jeg aldrig været i tvivl om, at jeg skulle være nogens mor en dag, mens Søren aldrig havde skænket børn en tanke før han mødte mig, og selvom vi havde prøvet i næsten to år, da jeg blev gravid, var han hele tiden meget usikker omkring sine følelser ved det.
så mistede jeg og siden da har Søren ændret sig meget (han ville dog aldrig indrømme det hvis man spurgte), men han går meget op i sagen nu og det er altid ham der siger "vi kan ikke give op endnu!" når jeg er sur og vred over det hele. ja, så det at miste et barn, har haft samme virkning på ham, som på dig
- og det er rart!
Jeg tror tit man går igang med projektet med en vis portion sikkerhed. Men når så man en skønne dag faktisk står med en positiv test, så kan man måske godt blive ramt af en snert panik alligevel - selvom det er helt overlagt og bevidst at man er blevet gravid.
Selvfølgelig er mange sikre fra de tænker tanken til de holder deres barn.
Men der er ganske sikkert også nogle, som i splitsekunder bliver grabet af usikkerhed og panik og næsten kan fortryde.
Inden jeg mistede, var jeg bange for om jeg "gabte over for stor en mundfuld", om jeg nu endte med at kunne klare det, om forholdet kunne klare det, om jeg var HELT parat til alt hvad det indebar.
Og det ved man jo bare ikke før man står i det.... Og dog, jeg fik tanken så tæt på, og skuffelsen var så stor da "drømmen røg i vasken". Så siden da vidste jeg at det var helt rigtigt.
Også den måde Kenneth reagerede på, og den måde han støttede mig på, da jeg lå med mega mavesmerter og skulle bløde resterne ud .....det hele gjorde bare, at projektet blev endnu mere ægte og tvivlen helt forsvandt 
Faktisk tror jeg ikke det er så ualmindeligt endda, at mænd reagerer som din.
Vi kvinder oplever det jo lidt mere på egen krop, og har nok også ofte fra start af et større behov og ønske for at skabe liv. Det har mændende selvfølgelig også ....men de kommer altså bare tit lidt senere ind i processen (på nær af et par ryk og en aflevering, som jo er en nødvendighed - griner -), da der nok i mange tilfælde skal lidt mere til, for at sætte fut i deres emotioner og engagement.
Jeg mener noget håndgribeligt såsom en positiv graviditetstest, en struttende mave eller lignende...