Hvorfor føle sig presset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2022

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Herudover synes jeg det var et kæmpe pres med ikke at kunne rejse uden at skulle teste. Vi er 5 mennesker i familien og hvis bare en testede positiv ville vi skulle blive hjemme.

ligeledes ville mine børns far ikke se dem, da de ikke var vaccineret, da han var bange for, at de ville smitte ham selv og hans mor (ingen af dem er svage personer) heller ikke selv om jeg tilbød at teste dem. Det har så resulteret i, at de ikke har set ham i 2 år, da han bor i et andet eu land.

min søsters svigermor ville kun passe deres børn (børnebørn) hvis forældrene var vaccineret.

herudover måtte jeg til sidst kun komme ind på mit arbejde hvis jeg var testet også selv om alle vidste, at vaccinerede spredte smitte. 

jeg synes bestemt der var Press på både fra regeringen og fra medmennesker der deltog i udelukkelsen på en voldsomt klam ulækker og ubehagelig måde. Ingen sagde fra ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2022

Mrs.

Lillehjerte skriver:

Det er vel også en form for pres. Det var da naturligvis meget nemmere at leve et normalt liv som vaccineret end uvaccineret. Var man ikke vaccineret, skulle man jo testes hver 2.-3. dag hvis man ofte brugte kulturtilbud, gik ud og spiste eller skulle ud og rejse. Det har da helt sikkert været en strategi at gøre vaccinen til en gulerod for mange simpelthen for at komme tilbage til hverdagen. 

Og så kan man som ts ikke bestemme hvilke sidespring en debat må tage

Nej. Men de “sidespring” er ren og skær mundhuggeri om det samme gamle (og nu irrelevante) bras. Vaccine eller ej. Og dem der vil vaccineres er hjernevasket og dem der ikke vil er mindre begavet. (Groft stillet op). 

Anmeld Citér

28. juni 2022

Mrs.

Boyz2 skriver:

Herudover synes jeg det var et kæmpe pres med ikke at kunne rejse uden at skulle teste. Vi er 5 mennesker i familien og hvis bare en testede positiv ville vi skulle blive hjemme.

ligeledes ville mine børns far ikke se dem, da de ikke var vaccineret, da han var bange for, at de ville smitte ham selv og hans mor (ingen af dem er svage personer) heller ikke selv om jeg tilbød at teste dem. Det har så resulteret i, at de ikke har set ham i 2 år, da han bor i et andet eu land.

min søsters svigermor ville kun passe deres børn (børnebørn) hvis forældrene var vaccineret.

herudover måtte jeg til sidst kun komme ind på mit arbejde hvis jeg var testet også selv om alle vidste, at vaccinerede spredte smitte. 

jeg synes bestemt der var Press på både fra regeringen og fra medmennesker der deltog i udelukkelsen på en voldsomt klam ulækker og ubehagelig måde. Ingen sagde fra ��

Den form for udelukkelse er også forfærdelig. 
men hvorfor ikke netop sige fra? Banke i bordet og sige “i er sgu syge i hovedet at høre på nu”..? 

Anmeld Citér

28. juni 2022

Mrs.

Lillehjerte skriver:

Det er vel også en form for pres. Det var da naturligvis meget nemmere at leve et normalt liv som vaccineret end uvaccineret. Var man ikke vaccineret, skulle man jo testes hver 2.-3. dag hvis man ofte brugte kulturtilbud, gik ud og spiste eller skulle ud og rejse. Det har da helt sikkert været en strategi at gøre vaccinen til en gulerod for mange simpelthen for at komme tilbage til hverdagen. 

Og så kan man som ts ikke bestemme hvilke sidespring en debat må tage

Og derudover mener jeg jo ikke rejser og kulturtilbud som gulerod er et pres for at vaccinere sine børn?

Anmeld Citér

28. juni 2022

Anonym

Mrs. skriver:

Og derudover mener jeg jo ikke rejser og kulturtilbud som gulerod er et pres for at vaccinere sine børn?

Selvfølgelig er det da det. De fleste er ikke MEGET imod eller MEGET for vacciner.

Jeg gad ærlig talt ikke til sidst blive testet hele tiden. Vores lange rejse til Thailand på en måned over jul og nytår ville heller ikke være blevet til noget. Havde jeg troet det var gift ville jeg da ikke få et skud. Men når jeg ikke var voldsomt emotionelt involveret/ havde en stærk holdning så var det ret naturligt at blive vaccineret grundet de irritationselementer al testning osv medførte.

Anmeld Citér

28. juni 2022

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
Mrs. skriver:

Den form for udelukkelse er også forfærdelig. 
men hvorfor ikke netop sige fra? Banke i bordet og sige “i er sgu syge i hovedet at høre på nu”..? 

Men det har vi gjort hele tiden - men det hjælper ikke når 80% af Danmarks befolkning var enig i at uvaccinerede skulle udelukkes med mindre de testede - også selv om vaccinerede havde fripas til at smitte hinanden 

Anmeld Citér

28. juni 2022

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
Anonym skriver:

Selvfølgelig er det da det. De fleste er ikke MEGET imod eller MEGET for vacciner.

Jeg gad ærlig talt ikke til sidst blive testet hele tiden. Vores lange rejse til Thailand på en måned over jul og nytår ville heller ikke være blevet til noget. Havde jeg troet det var gift ville jeg da ikke få et skud. Men når jeg ikke var voldsomt emotionelt involveret/ havde en stærk holdning så var det ret naturligt at blive vaccineret grundet de irritationselementer al testning osv medførte.

Mega pres. Vi fik da også at vide af vores venner: vacciner Jer ellers kan i jo ikke rejse.

de fleste jeg kender vaccinerede sig bl.a. for at kunne rejse, deltage i samfundet eller af frygt fordi de var bange for at dem eller deres børn ville blive alvorligt syge eller dø. 

samtidigt kørte de hetz på uvaccinerede der ikke kunne deltage uden test og 80 % af befolkningen deltog eller accepterede det bare - det synes jeg var et kæmpe pres.

Anmeld Citér

28. juni 2022

Janey

Profilbillede for Janey
Maximus4 skriver:

Vears er ikke en holdning men vaccine adverse event reporting system. 

Spild af vrede HVIS det viser sig at der ikke kommer langtids bivirkninger..... ? Kan du ikke selv høre det? Hvor stor en chance de forældre har taget. Det er lidt ligesom at gamble med deres helbred. Børn blev ikke særlig syge, men skulle have den for at beskytte de ældre. Det er helt helt forskruet og meget sørgeligt. 

Ja du har ret. Holdning var et forkert ord at bruge i den sammenhæng, men selv om vaers har vist nogle bivirkninger, så har det så vidt jeg har læst mig til, ikke været mere end forventet. 

Nej jeg kan ikke selv høre det, da det HVIS ser ud til at være meget lille, da de fleste bivirkninger ved vaccinen viser sig hurtigt. Vil du gå og være vred på børnenes vegne de næste 15 år uden, at der ser ud til at være en grund til det? Jeg kunne forstå det, hvis der rent faktisk var tegn på, at vaccinen havde skadet børnene ud over de forventede bivirkninger, som man blev oplyst om.

Jeg synes heller ikke, at børnene skulle vaccineres for at beskytte andre og derfor er vores ikke vaccineret, men andre har syge og svage ældre i familien, som de mente en vaccine til børnene kunne beskytte. Skulle forældrene vælge mellem tante Odas liv og deres børns, er jeg dog temmelig sikker på, at forældrene havde valgt deres børn, så de har kun vaccineret fordi de troede på sikkerheden og lige nu ser det ikke ud at have været en gamling. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.