Hvorfor føle sig presset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Ps

Der er enorm forskel på medicin og vaccination... bare sårn’ generelt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2022

Anonym

Hm. 

Jeg har truffet mine valg på baggrund af den evidens jeg selv har lagr vægt på. 

præcis som dem, der ikke har lader sig vaccinere. 

Jeg er blevet vaccineret alle gangene. Mit valg er faldet på det, fordi mit barn havde kræft. Og i din forbindelse gjorde jeg op med mig, hvad jeg havde af holdninger og “tro”. Præcis som alle andre. 

Grundet min families situation har jeg haft adgang til de dygtigste læger i DK. De fleste havde denne holdning “Tag vaccinen hvis det gør dig tryg og du vil reducere risikoen for at blive smittet/få et mildere forløb” 

Mit barn er ikke vaccineret. Det skyldes et præcis ligeså informeret valg. 
Et valg baseret på, at vores læger på det tidspunkt ikke anbefalede det til så små børn, da det så ud til, at børn i kemoterapi fik milde forløb, hvis de ikke var helt afkræftede og meget dårlige. 

Jeg har aldrig følt mig presset til det ene eller andet. Jeg har gjort, hvad jeg synes er bedst. Og lagt vægt på en masse informationer og opvejet dem mod hinanden. 

Af en eller anden grund så er debatten tit “Dem der vaccineres følger bare Mette blindt” 

Og det er jo den nemmeste konklusion, fordi den stemmer overens med den virkelighed, hvor Mette lægger vægt på andre ting - samfundssind - men udfaldet er det samme = vaccine. 

Jeg har ikke lagt vægt på det med samfundssind i mine overvejelser. Det har været en dejlig sidegevinst, hvis det kunne lade sig gøre, men det kræver også helt vildt meget af en hel befolkning. 

Jeg har nogle tætte relationer, som er helt i den anden grøft. Og de bliver ved med at sige, at jeg er blevet presset og bare følger Mette blindt. 

Men i bund grund kommer det jo an på, hvilke værdier hvert eneste menneske har. Hvad vi har tillid til, hvad der betyder noget for vores liv og dermed valg. 

At nogle lægger vægt på, at Pzifer er et kæmpe medicialfirma der tjener penge og er korrupte, er eksemplevis ikke en faktor jeg tillægger særlig meget værdi i denne situation. Det gør ikke, at jeg ikke tror på det. 

Nogle lægger vægt på tvivlsomme forskningsresultater - det blev også tilsidesat i mine overvejelser. 

Jeg har videnskabelige kilder, som jeg gennem livet og min uddannelse og netværk har respekt og viden om, som jeg tillægger værdi og dermed vægt. Og de spillede jo sjovt nok ind i mine overvejelser. 

Jeg følte mig presset af mit liv. Og mit meget syge barn - men det gjorde jeg også før corona. 

Generelt har det været et personligt valg. Og jeg har aldrig spurgt mine relationer, “hvorfor de hovedløst bare følger deres kærester/venner/arbejde  i deres valg.” For det tror jeg ikke, er det argument for nogen. 

Der ligger 10.000vis af tanker i det for det fleste. Vaccinerede som uvaccinerede. Det er bare forskellige informationer som vejer mest i vores liv. Og dermed forskelligt hvad vi tillægger dem af værdi. 

Anmeld Citér

27. juni 2022

Mrs.

Savanna skriver:

Hvis du stadig ikke har hørt argumenterne for at vaccinere børnene (som primært var et forsøg på at beskytte deres bedsteforældre og andre i risikogruppen - og de få børn, der faktisk blev alvorligt syge), så vil du jo ikke høre dem. Og ingen på baby.dk vil kunne ændre din mening. 

Denne tråd er træls. Tillykke med at TS ikke kan mærke pres på sin vilje af stål. Det kan andre sagtens - også i andre tilfælde end vaccination. 

Der er stor forskel på om noget havde en begrænset virkning ifht smittespredning, eller om det havde andre konsekvenser. 

kh en vaccineret (som var gravid)

Fint du synes den er træls du er velkommen til ikke at læse den så. Det er en oprigtig undren jeg har - eftersom det drejer sig om voksne mennesker, der har skulle tage en beslutning baseret på viden der var frit tilgængelig. Der er på intet tidspunkt blevet skjult noget information eller lign. Derfor undrer det mig. Alle voksne mennesker må jo sætte sig og sætte sig ind i den aktuelle problemstilling og så beslutte sig derfra. Hvad andre mener og gør og opfordre til er jo ligegyldigt, vi tager jo alle beslutninger som måske ikke altid er noget alle er enige i. 

Anmeld Citér

27. juni 2022

Janey

Profilbillede for Janey
Maximus4 skriver:

Til sidst så står man bare måbende tilbage og tålmodigheden er brugt op fordi det gælder børns helbred og deres fremtid. Det var ikke et oplyst valg de forældre tog. Det var ikke et informeret sammentykke. Mange er begyndt og vakle fordi de godt kan se at der er usandsynligt mange blodpropper og "uforklarlige" dødsfald efter de her kanyler. Jeg ER vred over den tankeløse adfærd med børnenes helbred, og det kan jeg ikke længere ignorere. Jeg HAR medfølelse med alle de børn som har fået et mix af gud ved hvad i kroppen, samtidig med at jeg er træt af de forældre der nu melder sig på banen at de følte sig presset. Der må jeg bare sige at så svært var det ikke at begynde og grave lidt i vears blandt andet, og virkelig gå i dybden med hvad der kan ske hvis mit barn får de her sprøjter.
Jeg er sikker på du har gjort hvad du troede var bedst, men det ændrer ikke på at jeg er vred på børnenes vegne.

Men er det ikke "spild" af vrede, hvis det viser sig, at lægerne har ret og, at der ikke kommer nogen langtidsbivirkninger? 

Fordi vaers har en anden holdning betyder det ikke, at forældrene ikke har taget et informeret valg eller kun har vaccineret deres børn for at komme på ferie. Forældrene kan have tilvalgt vaccinen af mange årsager, og de fleste vil også have sat sig ind i begge siders information og truffet et valg om, hvilke de havde mest tiltro til.

Vores valg var ikke at vaccinere vores børn, da vi foretrækker naturlig immunitet mod en sygdom, som i langt de fleste tilfælde ikke gjorde børnene ret syge. Vores fravalg var baseret på evidens tilgængelig og ikke, at vi troede, at vaccinen kunne være skadelig. Jeg er sikker på, at dem der vaccinerede havde samme tilgang, men tog et andet valg. 

Jeg tror ikke på, at nogen (eller i hvert fald kun meget få) bare tankeløst har vaccineret deres børn eller er ligeglade med dem, men i stedet har truffet det valg de mente var bedst for deres børn. Måske viser det sig om 10-15 år, at det var et forkert valg, og at der kommer skader, men måske gør der ikke, og så er det længe at skulle gå med en måske ubegrundet vrede.

Anmeld Citér

27. juni 2022

AnoMor

Jeg vaccinerede ikke mit barn og heller ikk mig selv. Men jeg forstår til dels godt dem der gjorde og siger de følte sig presset. 

for hold nu op, jeg har sjældent følt mig så presset som jeg følte mig i hele den vaccine periode og havde SB ikk meldt ud at de ikk vil vaccinerer børn igen med den viden de har idag så ville jeg grue for efteråret. 

jeg følte pres fra regeringen der dagligt talte ned til os ikke vaccinerede og fik os til at fremstå som egoister. 
jeg følte pres fra min ex fordi han er 200% for vaccine og ville have vores søn vaccineret. Så vi har faktisk stort ikk snakket sammen siden. Det er først indenfor de sidste 2 måneder han er begyndt at snakke til mig igen. 
jeg har følt pres fra min ex svigermor der har sendt mig sms’er der skulle få mig til at skifte mening. 

men værst er at jeg har oplevet mennesker direkte kalde mig en dårlig og uansvarlig mor fer burde få tvangsfjernet sit barn fordi jeg ikk ville lade vaccinere. 

så jo jeg forstår godt man kan have følt så voldsomt pres at man til sidst har gjort det. Jeg har selv været tæt på flere gange for at få stoppet heksejagten mod mig. 

Anmeld Citér

27. juni 2022

Soonmom

Hvem har sagt det var en fejl? Det jeg læser er, at det ikke gjorde den forskel man havde regnet med og derfor ikke var nødvendigt. 

Det er jo også lige præcis at ligge sig fladt ned og sige at de har lavet en fejl og ikke anede hvad de har rådet forældre til

Det er et kæmpe problem, da sst før corona havde ryet som pålidelige og der man søger sin viden. Under corona sørgede især Mette med hendes retorik for at de nu står som totalt inkompetente og nu har fået mistillid, for hvad mere har de så ikke styr på?

Man skal ikke gå ud og agere " det her hjælper, det ved vi" når man reelt ikke er helt sikker på det, så melder man sku det ud og lader folk tage deres valg. Jeg kan godt forstå at primært mindre intelligente forældre som ikke har overskud til at søge eller forholde sig til andre kilder har følt sig presset til både at vaccinere dem selv og deres børn, på den måde som regeringen har opført sig

Anmeld Citér

27. juni 2022

Linemor93

Profilbillede for Linemor93
Soonmom skriver:

Det er jo også lige præcis at ligge sig fladt ned og sige at de har lavet en fejl og ikke anede hvad de har rådet forældre til

Det er et kæmpe problem, da sst før corona havde ryet som pålidelige og der man søger sin viden. Under corona sørgede især Mette med hendes retorik for at de nu står som totalt inkompetente og nu har fået mistillid, for hvad mere har de så ikke styr på?

Man skal ikke gå ud og agere " det her hjælper, det ved vi" når man reelt ikke er helt sikker på det, så melder man sku det ud og lader folk tage deres valg. Jeg kan godt forstå at primært mindre intelligente forældre som ikke har overskud til at søge eller forholde sig til andre kilder har følt sig presset til både at vaccinere dem selv og deres børn, på den måde som regeringen har opført sig

Det er da ikke en fejl det er at man har fået ny viden og at man vil gøre noget andet i fremtiden.

jeg er så glad for jeg vaccinerede både mig og min datter og jeg vil til en hver tid kunne forsvare det. 

og undskyld mig men dit “ mindre inteligente forældre” det synes jeg simpelhen er så nedladende så fordi du mener noget andet så er andre mennesker uintelligente. 

Og måske er jeg uintelligent men jeg synes vores statsminister har gjordt det pisse godt i en kritisk situtation! 

Anmeld Citér

27. juni 2022

Maximus4

Janey skriver:

Men er det ikke "spild" af vrede, hvis det viser sig, at lægerne har ret og, at der ikke kommer nogen langtidsbivirkninger? 

Fordi vaers har en anden holdning betyder det ikke, at forældrene ikke har taget et informeret valg eller kun har vaccineret deres børn for at komme på ferie. Forældrene kan have tilvalgt vaccinen af mange årsager, og de fleste vil også have sat sig ind i begge siders information og truffet et valg om, hvilke de havde mest tiltro til.

Vores valg var ikke at vaccinere vores børn, da vi foretrækker naturlig immunitet mod en sygdom, som i langt de fleste tilfælde ikke gjorde børnene ret syge. Vores fravalg var baseret på evidens tilgængelig og ikke, at vi troede, at vaccinen kunne være skadelig. Jeg er sikker på, at dem der vaccinerede havde samme tilgang, men tog et andet valg. 

Jeg tror ikke på, at nogen (eller i hvert fald kun meget få) bare tankeløst har vaccineret deres børn eller er ligeglade med dem, men i stedet har truffet det valg de mente var bedst for deres børn. Måske viser det sig om 10-15 år, at det var et forkert valg, og at der kommer skader, men måske gør der ikke, og så er det længe at skulle gå med en måske ubegrundet vrede.

Vears er ikke en holdning men vaccine adverse event reporting system. 

Spild af vrede HVIS det viser sig at der ikke kommer langtids bivirkninger..... ? Kan du ikke selv høre det? Hvor stor en chance de forældre har taget. Det er lidt ligesom at gamble med deres helbred. Børn blev ikke særlig syge, men skulle have den for at beskytte de ældre. Det er helt helt forskruet og meget sørgeligt. 

Anmeld Citér

27. juni 2022

Maximus4

Mrs. skriver:

De næste test der kan jeg fortælle er skadelige.. for jeg skulle testes KONSTANT pga mit arbejde, og det blev så slemt at den dag i dag har jeg stadig problemer med mine slimhinder i næsen - det gør så afsindigt ondt! Når de skulle teste til sidst (for at jeg kunne komme på arbejde) var det simpelthen så tårerne løb fordi mine slimhinder i næsen var så irriterede og ødelagte til sidst. 
på trods af jeg ikke har fået taget sådan en test i snart 6 måneder nu, har jeg stadig problemer med det, og smerter i næsen

min søn har fået en test 1 gang (af samme årsag skulle han ikke testes i flæng) og der vidste jeg han havde corona, så det var en pcr så vi kunne få det bekræftet og jeg kunne holde ham hjemme i isolation. 

Ja det er ikke helt ufarligt ar blive testet flere gange i ugen over flere år. Er ked af at du skulle igennem det. Det er noget giftigt stads. Kram til dig

Anmeld Citér

27. juni 2022

Linemor93

Profilbillede for Linemor93
Maximus4 skriver:

Vears er ikke en holdning men vaccine adverse event reporting system. 

Spild af vrede HVIS det viser sig at der ikke kommer langtids bivirkninger..... ? Kan du ikke selv høre det? Hvor stor en chance de forældre har taget. Det er lidt ligesom at gamble med deres helbred. Børn blev ikke særlig syge, men skulle have den for at beskytte de ældre. Det er helt helt forskruet og meget sørgeligt. 

Jeg har bestemt ikke gamblet med mit barns helbred! 
jeg synes det sørgelige i det her er at der sidder sådan nogle som dig og udskammer forældre der har en anden holdning end dig. 

Du er dygtigt at du er så oplyst

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.