Hvorfor føle sig presset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart
Maximus4 skriver:

Jeg følte mig ikke presset. Jeg står stærkt i min overbevisning og har fra start af været helt afklaret. INGEN kanyler til hverken mig eller børnene. Vi har heller aldrig fået stukket en pind i næsen eller halsen som er steriliseret med ethylenoxid som er kræftfremkaldende!! Jeg ved godt de siger at den mængde der er på er uskadelig... men er det også det hvis de får det stukket op i næsen flere gange om ugen i flere år?!

De har aldrig kunne presse mig ligemeget hvad de har fundet på. 

Jeg tror de andre har følt sig presset fordi de riiiigtig gerne ville på skiferie på daværende tidspunkt. Har da snakket med mange som gav deres børn stikkene fordi ellers kunne de ikke komme på ferie jo Eller de mente de viste samfundssind eller noget i den dur. De kommende år vil få mange til at fortryde og mit hjerte græder for børnene. Ingen kan tænke selv længere, det er godt nok svært at være vidne til sommetider. De fleste har jo gjort det i god tro og samfundssind og alt det der, men det ER også lovligt at tænke selv. 

Jeres arrogance og bedrevidenhed over for folk som fuldt oplyst og informeret har valgt vaccinerne til er simpelthen helt vild.

Jeg kan undre mig over at vaccine- og testmodstandere kan udtale sig på den måde der og stadig beklage sig over at de føler sig set ned på og talt grimt til. Sten, glashuse og alt det der.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2022

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
IenFart skriver:

Jeres arrogance og bedrevidenhed over for folk som fuldt oplyst og informeret har valgt vaccinerne til er simpelthen helt vild.

Jeg kan undre mig over at vaccine- og testmodstandere kan udtale sig på den måde der og stadig beklage sig over at de føler sig set ned på og talt grimt til. Sten, glashuse og alt det der.. 

Jeg synes ikke der er arrogance.

jeg synes der mangler og har manglet forståelse for hinandens situation, både fra de vaccinerede og de uvaccineredes sider.

jeg skal ærligt indrømme, at jeg har svært ved at forstå hvorfor man vaccinerer sit barn og sin ung når man ved det ikke stopper smittespredning og man ved at riciko for alvorlig Covid for børn og unge er næsten lig 0.

hvorfor medicinere når der ikke er behov ? Måske du kan hjælpe mig med at forstå baggrunden for det ?

Anmeld Citér

26. juni 2022

Maximus4

IenFart skriver:

Til sidst så står man bare måbende tilbage og tålmodigheden er brugt op fordi det gælder børns helbred og deres fremtid. Det var ikke et oplyst valg de forældre tog. Det var ikke et informeret sammentykke. Mange er begyndt og vakle fordi de godt kan se at der er usandsynligt mange blodpropper og "uforklarlige" dødsfald efter de her kanyler. Jeg ER vred over den tankeløse adfærd med børnenes helbred, og det kan jeg ikke længere ignorere. Jeg HAR medfølelse med alle de børn som har fået et mix af gud ved hvad i kroppen, samtidig med at jeg er træt af de forældre der nu melder sig på banen at de følte sig presset. Der må jeg bare sige at så svært var det ikke at begynde og grave lidt i vears blandt andet, og virkelig gå i dybden med hvad der kan ske hvis mit barn får de her sprøjter.
Jeg er sikker på du har gjort hvad du troede var bedst, men det ændrer ikke på at jeg er vred på børnenes vegne.

Anmeld Citér

26. juni 2022

Maximus4

IenFart skriver:

Men det VAR jo derfor. Folk skyndte sig at hive børnene hen og få stikkene fordi de skulle på ferie. Det var vigtigere end lige at stoppe op og tænke sig om først.

Anmeld Citér

27. juni 2022

Anonym

Jeg vil til en hver tid vaccinere både mit barn og jeg igen hvis det er en anbefaling fra vores sundhedssystem  Vi gjorde hvad vi synes var bedst på daværende tidspunkt( og er jeg eller mit barn så uheldige at få bivirkninger om 10 år vil jeg til enhver tid kunne forsvare overfor mig selv at jeg valgte som jeg gjorde. Jeg ville dog aldrig kunne tilgive mig selv mit barn var blevet alvorligt syg og jeg så intet havde gjordt) og der er aldrig sagt der er blevet lavet en “fejl” der er blevet sagt at man ville have gjordt det anderledes med den viden vi har idag. 
Jeg bliver så harm på sådan nogle debatter her, vaccine og testmodstander har ikke lavet andet end at pive over hvor presset og ekskluderede de har været i samfundet de sidste par år og at vi skal acceptere andre menneskers holdninger, men de er sjovt nok de første der bræger ud hvor forkerte alle andre mennesker var på den og hvor synd det er for børnene man bliver så træt 

Anmeld Citér

27. juni 2022

ChesireKitty

Maximus4 skriver:

Men det VAR jo derfor. Folk skyndte sig at hive børnene hen og få stikkene fordi de skulle på ferie. Det var vigtigere end lige at stoppe op og tænke sig om først.

Det var da en utroligt påståelig anklage at komme med. Jeg kender ingen der har ladet deres børn vaccinere bare for at kunne rejse på ferie og jeg tvivler utroligt meget på at det var den primære årsag. Langt størstedelen af dem jeg keder, som lod deres børn vaccinere, gjorde det fordi de vitterligt mente at det var det rigtige at gøre - præcis ligesom du mener at det var det rigtige at gøre ikke at vaccinere. 

Du må gerne være "vred på børnenes vegne"; det er der ingen der kan forhindre dig i, men det er måske bedst ikke at slynge sådan noget gylle ud, når man argumenterer for det oplyste grundlag.

Anmeld Citér

27. juni 2022

Mrs.

Nu var spørgsmålet mere rettet til dem som også står frem i nyheder og siger de nu fortryder og følte sig presset. 

De som valgte at give vaccinen, og stadig føler det var det rette at gøre har jo intet pres følt men oplevet det som deres beslutning de står fast på - lige så vel som os der ikke har givet børnene den. 
det er mere de i midten, der gav den, og nu siger “jeg blev presset”.. 

vi er voksne mennesker, vi kan forhåbentligt ikke presses til den slags, så skal man da få en rygrad.. 

Anmeld Citér

27. juni 2022

Mrs.

Maximus4 skriver:

Jeg følte mig ikke presset. Jeg står stærkt i min overbevisning og har fra start af været helt afklaret. INGEN kanyler til hverken mig eller børnene. Vi har heller aldrig fået stukket en pind i næsen eller halsen som er steriliseret med ethylenoxid som er kræftfremkaldende!! Jeg ved godt de siger at den mængde der er på er uskadelig... men er det også det hvis de får det stukket op i næsen flere gange om ugen i flere år?!

De har aldrig kunne presse mig ligemeget hvad de har fundet på. 

Jeg tror de andre har følt sig presset fordi de riiiigtig gerne ville på skiferie på daværende tidspunkt. Har da snakket med mange som gav deres børn stikkene fordi ellers kunne de ikke komme på ferie jo Eller de mente de viste samfundssind eller noget i den dur. De kommende år vil få mange til at fortryde og mit hjerte græder for børnene. Ingen kan tænke selv længere, det er godt nok svært at være vidne til sommetider. De fleste har jo gjort det i god tro og samfundssind og alt det der, men det ER også lovligt at tænke selv. 

De næste test der kan jeg fortælle er skadelige.. for jeg skulle testes KONSTANT pga mit arbejde, og det blev så slemt at den dag i dag har jeg stadig problemer med mine slimhinder i næsen - det gør så afsindigt ondt! Når de skulle teste til sidst (for at jeg kunne komme på arbejde) var det simpelthen så tårerne løb fordi mine slimhinder i næsen var så irriterede og ødelagte til sidst. 
på trods af jeg ikke har fået taget sådan en test i snart 6 måneder nu, har jeg stadig problemer med det, og smerter i næsen

min søn har fået en test 1 gang (af samme årsag skulle han ikke testes i flæng) og der vidste jeg han havde corona, så det var en pcr så vi kunne få det bekræftet og jeg kunne holde ham hjemme i isolation. 

Anmeld Citér

27. juni 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Jeg vil til en hver tid vaccinere både mit barn og jeg igen hvis det er en anbefaling fra vores sundhedssystem  Vi gjorde hvad vi synes var bedst på daværende tidspunkt( og er jeg eller mit barn så uheldige at få bivirkninger om 10 år vil jeg til enhver tid kunne forsvare overfor mig selv at jeg valgte som jeg gjorde. Jeg ville dog aldrig kunne tilgive mig selv mit barn var blevet alvorligt syg og jeg så intet havde gjordt) og der er aldrig sagt der er blevet lavet en “fejl” der er blevet sagt at man ville have gjordt det anderledes med den viden vi har idag. 
Jeg bliver så harm på sådan nogle debatter her, vaccine og testmodstander har ikke lavet andet end at pive over hvor presset og ekskluderede de har været i samfundet de sidste par år og at vi skal acceptere andre menneskers holdninger, men de er sjovt nok de første der bræger ud hvor forkerte alle andre mennesker var på den og hvor synd det er for børnene man bliver så træt 

Som nævnt: spørgsmålet er rettet til dem der gav børnene vaccinen og nu siger de følte sig presset og fortryder. 
det er ikke en debat om for/imod vaccine det må man selvom. 

det der undrer mig, er at man som voksen kan total ansvarsfralægge sig ifht sin beslutning og sige jamen jeg blev presset det var “dem” der tvang mig. Det overrasker mig at man kan have så lidt rygrad som voksen at man kan tage en beslutning på sine børns vegne man ikke selv mener er rigtig, fordi staten siger de opfordrer til det? 
man havde jo netop det frie valg til at takke nej

Anmeld Citér

27. juni 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna
Boyz2 skriver:

Jeg synes ikke der er arrogance.

jeg synes der mangler og har manglet forståelse for hinandens situation, både fra de vaccinerede og de uvaccineredes sider.

jeg skal ærligt indrømme, at jeg har svært ved at forstå hvorfor man vaccinerer sit barn og sin ung når man ved det ikke stopper smittespredning og man ved at riciko for alvorlig Covid for børn og unge er næsten lig 0.

hvorfor medicinere når der ikke er behov ? Måske du kan hjælpe mig med at forstå baggrunden for det ?

Hvis du stadig ikke har hørt argumenterne for at vaccinere børnene (som primært var et forsøg på at beskytte deres bedsteforældre og andre i risikogruppen - og de få børn, der faktisk blev alvorligt syge), så vil du jo ikke høre dem. Og ingen på baby.dk vil kunne ændre din mening. 

Denne tråd er træls. Tillykke med at TS ikke kan mærke pres på sin vilje af stål. Det kan andre sagtens - også i andre tilfælde end vaccination. 

Der er stor forskel på om noget havde en begrænset virkning ifht smittespredning, eller om det havde andre konsekvenser. 

kh en vaccineret (som var gravid)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.