Hvorfor føle sig presset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Soonmom skriver:

Det er jo også lige præcis at ligge sig fladt ned og sige at de har lavet en fejl og ikke anede hvad de har rådet forældre til

Det er et kæmpe problem, da sst før corona havde ryet som pålidelige og der man søger sin viden. Under corona sørgede især Mette med hendes retorik for at de nu står som totalt inkompetente og nu har fået mistillid, for hvad mere har de så ikke styr på?

Man skal ikke gå ud og agere " det her hjælper, det ved vi" når man reelt ikke er helt sikker på det, så melder man sku det ud og lader folk tage deres valg. Jeg kan godt forstå at primært mindre intelligente forældre som ikke har overskud til at søge eller forholde sig til andre kilder har følt sig presset til både at vaccinere dem selv og deres børn, på den måde som regeringen har opført sig

Der er/ var sammenhæng mellem uddannelsesniveau og vaccinetilslutning, så nej, de 'mindre intelligente' har i større grad valgt vaccinen fra. Man kan altså godt tænke selv og sætte sig ind i tingene uden at få sin viden fra diverse komspirationsteorier. Hvorfor tror anti-vaxx' ere at man bare blindt følger anbefalinger fordi man vælger til? Og at de selv har den rigtige viden, selv om de ofte mangler kildekritik?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2022

Maximus4

ChesireKitty skriver:

Det var da en utroligt påståelig anklage at komme med. Jeg kender ingen der har ladet deres børn vaccinere bare for at kunne rejse på ferie og jeg tvivler utroligt meget på at det var den primære årsag. Langt størstedelen af dem jeg keder, som lod deres børn vaccinere, gjorde det fordi de vitterligt mente at det var det rigtige at gøre - præcis ligesom du mener at det var det rigtige at gøre ikke at vaccinere. 

Du må gerne være "vred på børnenes vegne"; det er der ingen der kan forhindre dig i, men det er måske bedst ikke at slynge sådan noget gylle ud, når man argumenterer for det oplyste grundlag.

Det kan være DU ikke gjorde det af den årsag men det kan jeg love dig for mange andre gjorde. Letheden ved at være "vaccineret" når skiferien stod for døren var ikke til at modstå for rigtig mange. Rigtig mange vægtede rejsen højere end børnenes sikkerhed. Børnene skulle beskytte alle de voksne. Børnene var aldrig i fare for at blive alvorligt syge. Så at stikke dem med sprøjten for at passe på de voksne er det laveste man kan synke. 

Anmeld Citér

27. juni 2022

Linemor93

Profilbillede for Linemor93
Maximus4 skriver:

Det kan være DU ikke gjorde det af den årsag men det kan jeg love dig for mange andre gjorde. Letheden ved at være "vaccineret" når skiferien stod for døren var ikke til at modstå for rigtig mange. Rigtig mange vægtede rejsen højere end børnenes sikkerhed. Børnene skulle beskytte alle de voksne. Børnene var aldrig i fare for at blive alvorligt syge. Så at stikke dem med sprøjten for at passe på de voksne er det laveste man kan synke. 

Nejnej det LAVESTE man kan synke er at påstå at nogen hellere vil rejse end at passe på deres børn!!! 
aldrig har jeg hørt noget lignede synes du skal til at sætte dig ned ! 

Anmeld Citér

27. juni 2022

ChesireKitty

Maximus4 skriver:

Nej, for mine børn er slet ikke vaccinerede imod corona. Hvilket jeg, helt personligt, valgte udfra de oplysninger jeg havde, men primært fordi vi bor på Lars Tyndskids marker og det virkede unødvendigt når mine børn kun havde kontakt med ganske få mennesker.

Igen, så vil jeg gerne se noget dokumentation for denne påstand? Siden du er SÅ sikker på at det var den primære årsag for så mange mennesker.
Men nogle børn var nu i fare. Ikke alle, men der var jo altså også børn der døde af/med corona - i særdeleshed under Delta-udbruddet.

Anmeld Citér

27. juni 2022

heaven

Hvor er respekten for HINANDEN….

vi behøver ikke gøre alting ens - alle træffer vel en beslutning efter egen overbevisning…

vi er alle vacc herhjemme og det bliver vi igen, hvis det anbefales og det stadig føles rigtigt. Derfor er jeg vel stadig et sødt og rart menneske

Jeg respekterer også folk der ikke træffer samme beslutninger som mig, og har andre overbevisninger 

jeg synes man skal holde bolden på egen halvdel, jeg vil ikke dømme nogen, blot træffe de valg der er rigtige for mig og og min familie…

synes det er ærgerligt med tendensen med et a hold og et b hold…

Anmeld Citér

27. juni 2022

Mrs.

IGEN - denne debat handler IKKE om for/imod vacciner - det er jeg bedøvende ligeglad med. Det er en individuel beslutning man har taget og begge sider er helt ok. 

debatten handler om HVORFOR er der nogen der mener de er blevet  presset til at vaccinere deres børn - når det er et aktivt valg de selv har truffet. INGEN er blevet tvunget til at hverken tage vaccinen eller lade være, og da slet ikke børnene. 
Så hvordan kan man tage beslutningen at vaccinere sine børn og så bagefter som et voksent menneske stå og sige man følte sig presset?

Anmeld Citér

27. juni 2022

Kastanje

Jeg har ikke vaccineret mine børn fordi jeg følte mig presset. Men jeg følte i den grad et pres. 
Når jeg i den anden tråd skrev pres er det fordi der så utvetydigt er blevet anbefalet, med fremstrakt pegefinger og høj stemmeføring, at man bør  lade sig vaccinere. Det er fint at anbefale - men det tog overhånd. Jeg og mange jeg kender blev i hvert fald provokeret at retorikke og den formanende attitude fra al moder Mette. 

Man kan sige at man ikke lod sig vaccinere trods et politisk pres … men det er da svært at påstå at der ikke var et pres. Det var der i den grad. De forsøgt da med al kommunikativ formåen at påvirke. jeg havde bestemt ikke følelsen af at begge valg var ok. 

Anmeld Citér

27. juni 2022

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
Maximus4 skriver:

Jeg følte mig ikke presset. Jeg står stærkt i min overbevisning og har fra start af været helt afklaret. INGEN kanyler til hverken mig eller børnene. Vi har heller aldrig fået stukket en pind i næsen eller halsen som er steriliseret med ethylenoxid som er kræftfremkaldende!! Jeg ved godt de siger at den mængde der er på er uskadelig... men er det også det hvis de får det stukket op i næsen flere gange om ugen i flere år?!

De har aldrig kunne presse mig ligemeget hvad de har fundet på. 

Jeg tror de andre har følt sig presset fordi de riiiigtig gerne ville på skiferie på daværende tidspunkt. Har da snakket med mange som gav deres børn stikkene fordi ellers kunne de ikke komme på ferie jo Eller de mente de viste samfundssind eller noget i den dur. De kommende år vil få mange til at fortryde og mit hjerte græder for børnene. Ingen kan tænke selv længere, det er godt nok svært at være vidne til sommetider. De fleste har jo gjort det i god tro og samfundssind og alt det der, men det ER også lovligt at tænke selv. 

Jeg kender INGEN der har vaccineret deres børn på grund af ferier, men fordi de ville passe på deres ældre. Det var grunden her. 

Anmeld Citér

27. juni 2022

Mrs.

AnjaZenia skriver:

Jeg kender INGEN der har vaccineret deres børn på grund af ferier, men fordi de ville passe på deres ældre. Det var grunden her. 

En gang til: tråden her handler om hvorfor man følte sig presset til at vaccinere sine børn. Ikke  om nogen har vaccineret for at komme på ferie. 

Anmeld Citér

27. juni 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Mrs. skriver:

En gang til: tråden her handler om hvorfor man følte sig presset til at vaccinere sine børn. Ikke  om nogen har vaccineret for at komme på ferie. 

Det er vel også en form for pres. Det var da naturligvis meget nemmere at leve et normalt liv som vaccineret end uvaccineret. Var man ikke vaccineret, skulle man jo testes hver 2.-3. dag hvis man ofte brugte kulturtilbud, gik ud og spiste eller skulle ud og rejse. Det har da helt sikkert været en strategi at gøre vaccinen til en gulerod for mange simpelthen for at komme tilbage til hverdagen. 

Og så kan man som ts ikke bestemme hvilke sidespring en debat må tage

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.