Hvorfor føle sig presset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.457 visninger
47 svar
163 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juni 2022

Mrs.

Hej. 
afledt af en anden tråd, opstod et spørgsmål.. 

Hvordan kan man som voksen føle sig presset til at vaccinere sit/sine børn mod corona? 

Det undrer mig meget. 
Min søn blev ikke vaccineret, og den beslutning har jeg stået hårdt fast på. På trods af hans lærere pressede på, og hans klassekammerater spurgte til det og forsøgte alle at male fanden på væggen. 
Jeg har forsvaret vores fravalg af vaccine igen og igen, min søn (som er rap i replikken og bestemt ikke bleg for at sige sin mening) har ligeledes fejet det af når der blev stillet spørgsmålstegn ved det. 
Og den dag i dag står jeg stadig fast på min beslutning - og har fået bekræftet den jo ikke var forkert. 

Så hvordan kan man blive presset? 

vi er voksne mennesker, der tager ansvar for vores børn, og vores beslutninger er endegyldige. 
Ingen andre skal da have mulighed for at presse en sådan beslutning ned over hovedet på et voksent menneske? 

uanset hvem der har konfronteret mig med “samfundssind” og hvad de ellers har disket op med af argumenter har jeg da stået fast på mit? 

Hvad er det der gør, at de som fortryder de har vaccineret deres børn - at i ikke stod fast? Eller om ikke andet trak tiden til i var sikre i jeres beslutning? 

Er vi virkelig nået dertil hvor vi blindt følger statens ord - uanset hvad vi selv føler er korrekt eller hvad er det der går galt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2022

Soonmom

Jeg forstår det heller ikke og slet ikke lige mht børnene. For det var det en mindre del som blev vaccineret. Men jeg kender godt det fra mig selv jeg blev heller ikke vaccineret (og er glad for det). Men skulle dælme høre meget for det fra min mor af

Men ja elsker at de ligger sig fladt ned og indrømmer det var en fejl at vaccinere børnene, så kan forældre lære at forholde sig kritisk og selv undersøge lidt istedet for blindt at stole på myndighederne og især med den regering vi har nu, som viser gang på gang at de ikke aner hvad de laver 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Min mand og jeg er helt fra start heldigvis været enig i at vi ikke vil vaccinere vores børn. 
sådan noget burdte ingen kunne presse en til noget som helst og man skal stå fast som forældre angånde sådan en kæmpe beslutning om hvad der er bedst for ens børn. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Soonmom skriver:

Jeg forstår det heller ikke og slet ikke lige mht børnene. For det var det en mindre del som blev vaccineret. Men jeg kender godt det fra mig selv jeg blev heller ikke vaccineret (og er glad for det). Men skulle dælme høre meget for det fra min mor af

Men ja elsker at de ligger sig fladt ned og indrømmer det var en fejl at vaccinere børnene, så kan forældre lære at forholde sig kritisk og selv undersøge lidt istedet for blindt at stole på myndighederne og især med den regering vi har nu, som viser gang på gang at de ikke aner hvad de laver 

Hvem har da lagt sig fladt ned og indrømmet at det var en fejl at vaccinere børn? 

Anmeld Citér

26. juni 2022

lineog4

Soonmom skriver:

Hvem har sagt det var en fejl? Det jeg læser er, at det ikke gjorde den forskel man havde regnet med og derfor ikke var nødvendigt. 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Vi følte os heller ikke presset til at vaccinere os selv eller vores børn.

Det stod helt fra start af (og stadigt) klart for os, at vi hellere risikerede Covid og naturlig immunitet end en hurtigt udviklet vaccine fra en korrupt medicinal virksomhed Pfzier (Google deres tidligere historik med korruption og kæmpe bøder og fusk med medicin / vaccine oplysninger). 

Jeg synes dog, at der blev lagt pres på fra regeringens side og at regeringen voldsomt udskammede og bevidst gjorde det besværligt for uvaccinerede.

Jeg synes, at det var bekymrende, at ikke flere tog afstand fra regeringens retorik og at så meget af befolkningen var enige i, at det var Ok at udelukke uvaccinerede fra deltagelse i samfundet uden en test vel vidende, at vaccinerede havde fripas til at smitte hinanden ad libitum.

Min holdning er, at Hvis siger du ikke siger tydeligt fra overfor udelukkelsen af dine medmennesker og regeringens pres så må det være fordi du er enig i, at uvaccinerede ikke skal deltage i samfundet på lige fod med vaccinerede og at man ikke skal have autonomi over egen krop.

Jeg har i den forbindelse mistet meget respekt for mine medmennesker 

jeg blev ligeledes bekymret over samfundsudviklingen og mine børns fremtid især da Østrig begyndte at tale om vaccine mandat og når jeg så på, hvad der skete i bl.a. Australien, New Zealand, Canada og USA.

Anmeld Citér

26. juni 2022

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Jeg er bare glad for, at jeg ikke lagde barn / børn til en forfejlet regerings strategi.

Anmeld Citér

26. juni 2022

Mrs.

lineog4 skriver:

Hvem har sagt det var en fejl? Det jeg læser er, at det ikke gjorde den forskel man havde regnet med og derfor ikke var nødvendigt. 

Det var jo så en fejl. 
man kan ikke sige det var rigtigt når de først påstår det er vigtigt - samfundssind mm. 
Og bagefter sige det virkede sgu ikke vi ville ikke gøre det den dag i dag med den viden vi har - og så sige det ikke var en fejl. 

det var en brøler af rang IGEN fra regeringen.

Anmeld Citér

26. juni 2022

lineog4

Mrs. skriver:

Det var jo så en fejl. 
man kan ikke sige det var rigtigt når de først påstår det er vigtigt - samfundssind mm. 
Og bagefter sige det virkede sgu ikke vi ville ikke gøre det den dag i dag med den viden vi har - og så sige det ikke var en fejl. 

det var en brøler af rang IGEN fra regeringen.

Okay på den måde fejl, troede fejl i forhold til det var farligt 

Anmeld Citér

26. juni 2022

Maximus4

Jeg følte mig ikke presset. Jeg står stærkt i min overbevisning og har fra start af været helt afklaret. INGEN kanyler til hverken mig eller børnene. Vi har heller aldrig fået stukket en pind i næsen eller halsen som er steriliseret med ethylenoxid som er kræftfremkaldende!! Jeg ved godt de siger at den mængde der er på er uskadelig... men er det også det hvis de får det stukket op i næsen flere gange om ugen i flere år?!

De har aldrig kunne presse mig ligemeget hvad de har fundet på. 

Jeg tror de andre har følt sig presset fordi de riiiigtig gerne ville på skiferie på daværende tidspunkt. Har da snakket med mange som gav deres børn stikkene fordi ellers kunne de ikke komme på ferie jo Eller de mente de viste samfundssind eller noget i den dur. De kommende år vil få mange til at fortryde og mit hjerte græder for børnene. Ingen kan tænke selv længere, det er godt nok svært at være vidne til sommetider. De fleste har jo gjort det i god tro og samfundssind og alt det der, men det ER også lovligt at tænke selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.