Min jalousi er løbet langt ud over hvad der er ok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2022

Anonym

Jeg vil altså sige jeg havde det sig dig i et forhold da jeg var yngre. Han ville hellere ikke vise beskederne og blev meget vred på mig. Det vidste sig desværre han havde skrevet meget intim med en masse andre piger, og skrevet ting langt langt over grænsen. Jeg måtte aldrig læse beskederne, men han indrømmede det selv. Jeg er sikker på han har været mig utro, da der er nogle datoer, jeg aldrig har kunne få til at passe sammen. Men Anyway, jeg kom ud af forholdet. Jeg har ikke været jaloux på samme måde siden, jeg tror det var min mave fornemmelse, der fortalte mig noget var forkert. 

Jeg siger ikke det er det i dit forhold. Det med beskederne er bare en trigger for mig. Følte mig så forkert i de år vi var sammen, især fordi han blev vred og jeg så følte mig dum fordi jeg ikke kunne lade være med at være jaloux. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2022

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar - igen. 
jeg stoler 100% på min mand. Det dee trigger mig er irrationelt. Han har aldrig, som i aldrig, gjort tilnærmelser til nogen. Men jeg er nervøs for om HUN gør….. og som han så siger: der skal to til, at gøre den slags, og det vil jeg aldrig nogensinde gøre! 
Iøvrigt sendte han screenshot og hele hans måde at møde mig på, herefter synes jeg viser at jeg bør “tage mig sammen” og få styr på mine følelser i det her. 
men tak. Også til jer der ikke ville stole på ham. Fordi I tog jer tid 

Anmeld

9. maj 2022

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Ja det tror hun, men ville da være underligt hvis hun pludselig ser noget som ikke er der, efter så mange år sammen

Bliver virkelig ked af den besked. Jeg bøvler med særligt selvværd og alderen der tynger…. Og det er det som udløser den usikkerhed 

Anmeld

9. maj 2022

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Men det kan jo være der i alle de år ikke har været en lignende situation. Hvis det er første gang han arbejder tæt med en sød kvinde og rejser med hende, kun de to. Så er det måske ikke så mærkeligt

Korrekt!kombineret med minusikkerhed og alder dee tynger osv 

Anmeld

9. maj 2022

Anonym trådstarter

Kir skriver:

TS, jeg ved ikke om du stadig læser med, men vil bare lige indskyde at jeg faktisk synes det er et godt råd det der med om du evt kan møde hende og lære hende at kende. Måske hvis der er en sommerfest eller hvis du på en anden måde naturligt kan snakke med hende.

Jeg kan selv blive jaloux indimellem (tænker det er en ret naturlig ting for de fleste mennesker), og der hjælper det virkelig at møde personen, fordi det afmystificerer en del. Og man finder (i de fleste tilfælde) ud af at det er et sødt menneske der overhovedet ikke er interesseret i ens partner.

Synes i øvrigt ikke der er noget forkert i at blive jaloux, det viser bare at man har følelser på spil. Uanset om det er i forhold til ens partner, veninder eller familie. Det der er forkert er når man lader følelserne tage overhånd og lader dem styre ens liv.

Håber I får løst det, det lyder til at I ellers har et rigtig gode forhold

Tak! Skal møde hende til sommerfest i juli - håber du har ret: og tak for din ikke-fordømmende besked

Anmeld

10. maj 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Soonmom skriver:

Ja det tror hun, men ville da være underligt hvis hun pludselig ser noget som ikke er der, efter så mange år sammen

Jeg forstår simpelthen ikke, hvad sådan en kommentar skal gøre godt for. Og jeg forstår heller ikke logikken bag dine svar på to forskellige problemstillinger. 

Hér har vi en kvinde, som erkender, at hun “ser syner” og ønsker hjælp til at komme ud af sin vildfarelse. Du vælger med fuldt overlæg at så tvivl om hendes mands uskyld og hendes egen evne til at vurdere situationen. Altså, det kan godt være, hun TROR, manden har rent mel i posen, men det mener du ikke, hun kan regne med, og hendes følelser kommer ikke ud af den blå luft. 

I en anden tråd er en kvinde bekymret for, at hendes mand hentyder til, at han savner sex, ved at købe frækt undertøj til hende. Hér er du overbevist om, at manden ikke har nogle skjulte motiver, og at han udelukkende vil være sød ved hende. Hendes følelser er irrationelle, og DE kommer ud af den blå luft. 

Fællesnævneren er, at kvinderne efter din opfattelse tager fejl. Forskellen er, at den ene - som stoler på sin mand og ikke sine følelser - efter din mening burde fatte mistanke til ham. Den anden - som har mistillid til sin mand og stoler på sine følelser - burde efter din mening droppe mistanken til sin mand. 

Set udefra virker det som om, du pr. definition nærer mistillid til kvindernes dømmekraft, uanset om de tvivler på eller stoler på manden. Den tvivlende kvinde skal holde op med at tvivle, og den ikke-tvivlende burde bestemt begynde at tvivle. 

Vel er der forskel på situationerne, men hvad er det, der konkret udløser din overbevisning om, at kvinden i dette tilfælde - kvinden, som udtrykker tillid til sin gode, trofaste mand, som efter alt at dømme intet forkert har gjort - tager fejl? Og hvad vil du opnå med dit svar til hende? 

Anmeld

10. maj 2022

Soonmom

Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår simpelthen ikke, hvad sådan en kommentar skal gøre godt for. Og jeg forstår heller ikke logikken bag dine svar på to forskellige problemstillinger. 

Hér har vi en kvinde, som erkender, at hun “ser syner” og ønsker hjælp til at komme ud af sin vildfarelse. Du vælger med fuldt overlæg at så tvivl om hendes mands uskyld og hendes egen evne til at vurdere situationen. Altså, det kan godt være, hun TROR, manden har rent mel i posen, men det mener du ikke, hun kan regne med, og hendes følelser kommer ikke ud af den blå luft. 

I en anden tråd er en kvinde bekymret for, at hendes mand hentyder til, at han savner sex, ved at købe frækt undertøj til hende. Hér er du overbevist om, at manden ikke har nogle skjulte motiver, og at han udelukkende vil være sød ved hende. Hendes følelser er irrationelle, og DE kommer ud af den blå luft. 

Fællesnævneren er, at kvinderne efter din opfattelse tager fejl. Forskellen er, at den ene - som stoler på sin mand og ikke sine følelser - efter din mening burde fatte mistanke til ham. Den anden - som har mistillid til sin mand og stoler på sine følelser - burde efter din mening droppe mistanken til sin mand. 

Set udefra virker det som om, du pr. definition nærer mistillid til kvindernes dømmekraft, uanset om de tvivler på eller stoler på manden. Den tvivlende kvinde skal holde op med at tvivle, og den ikke-tvivlende burde bestemt begynde at tvivle. 

Vel er der forskel på situationerne, men hvad er det, der konkret udløser din overbevisning om, at kvinden i dette tilfælde - kvinden, som udtrykker tillid til sin gode, trofaste mand, som efter alt at dømme intet forkert har gjort - tager fejl? Og hvad vil du opnå med dit svar til hende? 

I det mindste køre jeg ikke personlig hetz

Hvorfor i alverden skal en anden debat indrages som slet ingen paralleller har med denne?

Den anden debat handler om en som er skuffet over mors dag gave en uge inden hun overhoved har fået den. Der skrev jeg som størstedelen herinde også skrev. At mændene jo ikke havde en chance, der var tale om en sød mand som havde været ude og købe en gave for at forkæle sin kone.

Denne debat handler om en kvinde som er nervøs for at hendes mand laver noget med en kollega, de rejser sammen og manden optræder fjendtlig når ts henvender sig og udtrykker hendes jaulosi, mener kun at det er hende som har et problem, men manden har jo givet hende en grund til at være jaulox ellers kommer det næppe efter så mange år, han vil ikke vise hende sine sms, men senere får hun lov at se screenshots (hvorfor ikke bare vise hende sms’serne) det lugter da langt væk af at han har noget at skjule.

I begge debatter udtrykker jeg min mening, som jeg altid gør når jeg debattere, jeg er på ingen måde kvindehadsk eller hvad det er du påstår. 

Anmeld

11. maj 2022

Anonym

Hvis du aldrig har været jaloux før og din mavefornemmelse pludselig fortæller dig at der er noget galt så bør du lytte til den.. 

Min mavefornemmelse har altid haft ret om utroskab.. desværre.. 

Anmeld

12. maj 2022

Anonym trådstarter

Kan man egentlig lukke en tråd for flere kommentarer? 

Anmeld

12. maj 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Kan man egentlig lukke en tråd for flere kommentarer? 

Bed administration om det. Idioti at andre bliver ved med at fodre din angst. Som om det vil bibringe noget positivt. Held og lykke med at arbejde med det på din banehalvdel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.