Min jalousi er løbet langt ud over hvad der er ok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tror at metakognitiv terapi kunne hjælpe dig ret hurtigt. Jeg har haft gavn af det ift angst og tænker at det er nogle at de samme mekanismer der sætter ind. 
Det skal du nok få styr på igen hurtigt når nu det ikke er en følelse der ligger særlig naturligt til dig og at du er bevidst om at løsningen ligger hos dig

Jalousi er en forfærdelig følelse som man ikke selv vælger at have. Men du skylder dig selv (og din mand) at arbejde med det i steder fir at komme til at undertrykke det på uhensigtsmæssige måder. 

Hvad er det? Og hvordan fungere det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2022

Anonym trådstarter

Han har lige sendt mig et screenshot af deres sms - som er helt uskyldige  hvordan fanden fikser jeg mig selv

Anmeld

7. maj 2022

Anonym trådstarter

Og os…. Han er virkelig sur på mig

Anmeld

7. maj 2022

Anonym

Jeg studser over, at han ikke ville vise sms´er! Selv, hvis han viser dig dem senere hen, kan han have slettet alt. Det er virkelig suspekt og mistænkligt for mig. Jeg synes ikke, du er for jaloux, jeg ville være ligeså. Men få lige ud af verden, om han faktisk skjuler noget Alt det bedste til dig/jer

Anmeld

7. maj 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Du undskylder og fortæller hvorfor du reagerer som du gør på trods af du ved bedre. du må fortælle ham hvor usikker du er og alle de følelser jalousi indebærer, og fortælle det intet har med ham at gøre og han ikke har gjort noget galt, men det er din jalousi der løb af med dig, og så må du love ham at arbejde på din jalousi, og vise ham du gør det. 

Anmeld

7. maj 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hvad er det? Og hvordan fungere det? 

Jamen kort fortalt så handler det meget om ikke at fodre sine angst (i mit tilfælde), at acceptere at angsten kommer, men så selv vælge om man vil følge tanken derud hvor det bliver ubehageligt eller om man vil lade den slippe. Man kan ikke stille noget op overfor at følelsen rammer, men man kan vælge ikke at beskæftige sig med den så den slipper igen, ligesom tusindvis af andre følelser/tanker vi har hver dag som vi ikke får totalt tankemylder af. Det er ikke det samme som at distrahere sig selv eller at forsøge at ignorere tanken og undertrykke den aktivt, eller at opnå et tomt sind. Det handler om at kunne være passiv overfor tanken så den slipper og der bliver plads til nye indtryk og tanker om andre ting. Og så fungerer hjernen på den måde at jo mere du tænker over en ting jo mere tænker den at du har behov for at tænke på det, så jo oftere hiver den de tanker frem - og så bliver det jo selvforstærkende. Men efterhånden som du så ikke beskæftiger dig så meget med dine trickertanker, jo sjældnere kommer de. Og når de så kommer kan du vælge at lade være at gå ind i dem. 
Kort fortalt fra en ikke fagperson selvfølgelig  

Anmeld

7. maj 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Du er nødt til at fortælle ham at du godt kan se det er helt ude i hampen og undskylde. Og så fortæl om din egen usikkerhed og hvor ked af det du er, over pludselig at have det sådan her. gør klart at han ikke skal gøre noget anderledes men du til gengæld skal finde ud af at arbejde på din usikkerhed. 

Anmeld

7. maj 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Ja selvfølgelig bør man stole på hinanden og have tillid, men mine alarmklokker ringer altså over hans reaktion… 

Han kunne da bare vise dig hans telefon, hvis der alligevel ikke er noget på den, og hvis den var clean, kunne du få en lærestreg af det. Synes det er en voldsom reaktion han har, hvis han har rent mel i posen.

Og ja, et screenshot, men det viser jo ikke deres (måske) fulde korrespondence. Og han har muligvis også haft tid til at sortere i den.

I må sætte jer sammen og have en snak. Hvis du mener du har total overreageret, må du forklare hvorfor. Men synes altså stadig, at der er noget der virker lumsk.

Anmeld

8. maj 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Bare som en generel betragtning synes jeg det er lidt trist at så mange synes at han da bare uden videre skal vise de beskeder og det at det er meget mistænkeligt hvis han ikke gør det. Hvis de har været sammen i så mange år og han aldrig har givet grund til mistanker eller jalousi, så er det da en stor mistillid og en grov anklage, hvis ens partner konfronterer en og vil se beskeder. Ens beskeder, mails osv er private.

Anmeld

8. maj 2022

Kontrast

Jeg synes, at det er mærkeligt, at han er så rasende, hvis du ikke har gjort andet end at spørge om du må se beskederne. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.