Er min Teamleder gået over grænsen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2022

lineog4

Anonym skriver:

Kan sgu da aldrig blive bedrageri når jeg ikke har arbejdet det nye sted imens jeg har skulle arbejde, og min vagtplan starter først 15/4 også hvor min stilling er sagt op fra. 

har på intet tidspunkt arbejdet det nye sted  hvor jeg har skulle været på arbejde

Man er jo ikke kun syg i arbejdstiden - en sygemelding betyder, at man er for syg til at arbejde også i sin fritid. Så jo du har faktisk meldt dig syg på en løgn, og ingen tvivl om en sådan opsigelse er helt efter bogen.

Den betyder jo så ikke det store for dig med mindre det er pr dags dato og du så mister løn, og det tænker jeg ikke din arbejdsgiver kan, men hun kan måske kræve du kommer, da du jo ikke er for syg til at arbejde, og ellers tilbageholde din løn - det er jeg i tvivl om.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Men får ikke penge fra mit arbejde i dag - ergo kan aldrig blive bedrageri - det vil være bedrageri hvis man fik penge fra sit arbejde, og arbejde det andet sted samtidig. Og det har jeg aldrig gjort. 

Men du er stadigvæk sygemeldt, så skal du ikke starte på dit nye arbejde, før du er rask meldt. Du var jo stadig ansat i det gamle arbejde, siden du kun lige er blevet fyret.

Det er dårlig stil og jeg forstår godt din gamle leder reagere som hun gør, hun føler sig sku da pisset på 

Anmeld Citér

26. marts 2022

Anonym

Du er sygemeldt fra dit nuværende arbejde, og vælger at få oplæring det nye sted mens du sygemeldt.

Det fuldkommen ligemeget om det ville være dine normale fridage eller ej, du sygemeldt. Ergo må du på ingen måde varetage noget form for job. 

Lønnet eller ej. 

Derudover så kan din teamleder melde dig for bedrageri. 

Fordi du får løn eller sygedagpenge unger sygdom, men har været under oplæring. 

Det må man ikke.

Og de kan faktisk tage din penge fra dig, eller kræve dem retur. 

Anmeld Citér

26. marts 2022

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Men får ikke penge fra mit arbejde i dag - ergo kan aldrig blive bedrageri - det vil være bedrageri hvis man fik penge fra sit arbejde, og arbejde det andet sted samtidig. Og det har jeg aldrig gjort. 

Jo for du er i et ansættelsesforhold hvor du er sygemeldt - og det betyder at du også er sygemeldt i din fritid, så kan du ikke arbejde andre steder. Sådan er reglerne. Hvis jeg var dig accepterede jeg min fyring og sagde farvel og tak - i håb om at min leder ikke gjorde mere ud af det

Anmeld Citér

26. marts 2022

Mamman

Profilbillede for Mamman

Bedrageriet ligger i at vi har en lovgivning der siger at vi ikke må arbejde når vi er sygemeldte ligegyldigt om vi får penge eller ej

Anmeld Citér

26. marts 2022

Måskemor

Altså, hvis man er sygemeldt/har sygedage på sit arbejde, må man jo i princippet heller ikke gå ned og handle, tage til sport eller lignende. Først når man er raskmeldt igen. Så det at du ovenikøbet er på en ny arbejdsplads, gør jo sagen værre. Forstår ikke helt hvordan du har tænkt, at det kunne være okay.

Anmeld Citér

26. marts 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Kan sgu da aldrig blive bedrageri når jeg ikke har arbejdet det nye sted imens jeg har skulle arbejde, og min vagtplan starter først 15/4 også hvor min stilling er sagt op fra. 

har på intet tidspunkt arbejdet det nye sted  hvor jeg har skulle været på arbejde

Du kan da ikke argumentere for, at du kun er for syg til at arbejde de dage og i det tidsrum, hvor du skulle have været på arbejde, men er rask nok til at modtage oplæring, når du skulle have holdt fri?
Hvis det var tilfældet - altså at du var rask, da du var på din kommende arbejdsplads - skulle du jo have meldt dig rask på din egentlige arbejdsplads, som betaler din løn. 
Det er bedrageri at være sygemeldt, når man faktisk ikke er for syg til at arbejde - og det er jo det, din teamleder med egne øjne har set, at du ikke er. 

Anmeld Citér

26. marts 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Måskemor skriver:

Altså, hvis man er sygemeldt/har sygedage på sit arbejde, må man jo i princippet heller ikke gå ned og handle, tage til sport eller lignende. Først når man er raskmeldt igen. Så det at du ovenikøbet er på en ny arbejdsplads, gør jo sagen værre. Forstår ikke helt hvordan du har tænkt, at det kunne være okay.

Det er ikke korrekt. Du må gerne købe ind, hente børn osv. som sygemeldt. At man er for syg til at passe sit job, betyder jo ikke nødvendigvis, at man ikke kan bevæge sig udenfor en dør. Og hvis sport fx er styrketræning af en dårlig ryg eller løbetræning, som kan være godt og sundt fx for en depressionsramt, er det også helt legalt. 
Men selvfølgelig må man ikke arbejde - det er jo dét, man er for syg til. 

Anmeld Citér

26. marts 2022

Anonym

Måskemor skriver:

Du må altså godt gå med og handle... ellers får man et problem hvis man er sygemeldt i længere tid. 

Helt almindelig dagligdags vare skal du altså have lov at have mulighed for at skaffe. 

Men andre aktiviteter kan der stilles spørgsmåltegn ved. 

Anmeld Citér

26. marts 2022

nille

Profilbillede for nille
Mor og meget mere skriver:

Det er ikke korrekt. Du må gerne købe ind, hente børn osv. som sygemeldt. At man er for syg til at passe sit job, betyder jo ikke nødvendigvis, at man ikke kan bevæge sig udenfor en dør. Og hvis sport fx er styrketræning af en dårlig ryg eller løbetræning, som kan være godt og sundt fx for en depressionsramt, er det også helt legalt. 
Men selvfølgelig må man ikke arbejde - det er jo dét, man er for syg til. 

Enig i at man gerne må de ting du nævner. Rent faktisk kan man i nogle tilfælde godt arbejde i et job mens man er sygemeldt i et andet. 
hvis man eksempelvis har to jobs hvor man i det ene skal gå meget/ være fysisk aktiv og man i det andet job sidder på kontor, kan man jo godt varetage kontorarbejdet hvis man brækker benet, men jobbet hvor man skal gå meget, er ikke muligt. I dette tilfælde kan man være sygemeldt fra det ene job mens man passer det andet. Det er dog givet vis ikke tilfældet i den aktuelle sag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.