Er min Teamleder gået over grænsen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.149 visninger
50 svar
67 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. marts 2022

Anonym trådstarter

jeg er pt. Sygmeldt for mit arbejde pga jeg bare psykisk ikke vil være i det mere. Har derfor os opsagt min stilling og fundet nyt arbejde. 
Og i det nye arbejde før jeg sygemeldte mig blev vi enige om nogle dage jeg skulle komme og blive oplært. Altså nogle fridage jeg oprindeligt havde. 
hun cykler så forbi mit nye arbejde og stopper op på cykel. Og der går 5 min så ringer hun og fyrer mig og siger jeg skal komme med mit skilt og nøgler på mandag, og skrive under på en seddel. 
må hun det ? Er ansat i hjemmeplejen og mener når man er offentlig ansat har jeg ret til at blive partshørt også! Kan godt selv se der er en tvist med jeg går sygmeldt men skal vel  have lov til starte nyt arbejde og komme videre 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Det tror jeg faktisk ikke er helt lovligt. Du får løn for at være sygemeldt - og i den tid kan du ikke søge et nyt job og starte op i. 
det er jo samme vilkår som hvis du havde sagt op på almindeligvis, så kan du heller ikke starte nyt job op, inden det andet er slut. 

Anmeld Citér

26. marts 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
CKJ skriver:

Det tror jeg faktisk ikke er helt lovligt. Du får løn for at være sygemeldt - og i den tid kan du ikke søge et nyt job og starte op i. 
det er jo samme vilkår som hvis du havde sagt op på almindeligvis, så kan du heller ikke starte nyt job op, inden det andet er slut. 

Eller jo, du kan søge nyt - men ikke starte før du er færdig på dit oprindelige

Anmeld Citér

26. marts 2022

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Gør jeg heller ikke skal først starte det nye her den 15/4. Og den weekend her er oprindelig min fri weekend.  

Anmeld Citér

26. marts 2022

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Så det er kun oplæring jeg er på lige nu. 

Anmeld Citér

26. marts 2022

Anonym

Selvom det kun er oplæring må du stadig ikke arbejde da du jo er sygemeldt.  

Anmeld Citér

26. marts 2022

Kastanje

Synes din forklaring er forvirrende. Du begynder nyt arbejde før du bliver sygemeldt..? Det må man ikke. I den styrelse jeg arbejder skal man have tilladelse, hvis man tager andet arbejde bed siden af sit reelle arbejde i styrelsen. Du burde have sagt din stilling op og så startet nyt arbejde efterfølgende.

Anmeld Citér

26. marts 2022

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Ring til din tr og hører. Det er forskelligt. Men side. Du er i den fri weekend. Kommer det ikke hende ved. Hvad du lavet der. Med mindre du fortælte hende 

Anmeld Citér

26. marts 2022

Anonym

Du er sygemeldt ergo er du ikke til rådighed for arbejdsmarkedet.  Hverken det nye eller gamle . Introduktion ulønnet er også lidt No go, hvad nu hvis du får en arbejdsskade. Og du kan ikke modtage løn når du er sygemeldt. 

Anmeld Citér

26. marts 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du er sygemeldt ergo er du ikke til rådighed for arbejdsmarkedet.  Hverken det nye eller gamle . Introduktion ulønnet er også lidt No go, hvad nu hvis du får en arbejdsskade. Og du kan ikke modtage løn når du er sygemeldt. 

Okay har ikke tænkt over det på den måde så kan godt se det men har vel stadig ret til komme med min side af sagen hun kan da ikke bare fyrer mig fordi hun ser mig i sin fritid ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.