Er min Teamleder gået over grænsen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2022

Anonym

Det er ikke tilladt at arbejde når man er sygemeldt, derfor er det heller ikke ok at du møder op og får oplæring under din sygemelding, og heller ikke selvom du ikke får løn for det.

Jeg kan godt se hvor du kommer fra, men jeg synes det er helt okay at hun fyrer dig fordi du jo direkte lyver overfor din tl. Det er heller ikke i orden, specielt ikke når de betaler løn til dig under din 'sygemelding'.. Er man sygemeldt, så er man sygemeldt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2022

Anonym

Og finder din fagforening ud af at du arbejder til trods for at du er sygemeldt, så skal du nok betale ved kasse 1.

Anmeld Citér

26. marts 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er ikke tilladt at arbejde når man er sygemeldt, derfor er det heller ikke ok at du møder op og får oplæring under din sygemelding, og heller ikke selvom du ikke får løn for det.

Jeg kan godt se hvor du kommer fra, men jeg synes det er helt okay at hun fyrer dig fordi du jo direkte lyver overfor din tl. Det er heller ikke i orden, specielt ikke når de betaler løn til dig under din 'sygemelding'.. Er man sygemeldt, så er man sygemeldt

ja kan godt selv se jeg har dummet mig rimelig meget her

Anmeld Citér

26. marts 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Har da aldrig sagt hun er en sæk? 

men der er forskellige årsager der gør jeg ikke har lyst til at komme der mere.  

og FØR jeg sygemeldte mig havde jeg aftalt med min nye arbejdsgiver jeg skulle komme på min fri weekend 

Men det er ikke sygemeldingen eller ej der betyder noget. Man arbejder ikke et andet sted når man er i arbejde? Selv på fridage.  Hvis du er offentligt ansat skal du have en aftale om det i så fald. Selv hvis du er fodboldtræner og får løn.

Hvis din ansættelse ikke er startet, er du ikke dækket af en arbejdsforsikring. Dvs. de dækker ikke hvis du får syre i øjenene eller brækker ryggen eller eller. Selv hvis du er ansat og ikke følger forskrifterne for løft osv. dækkes en diskusprolaps ikke. Så hvis du slet ikke er ansat har du ikke hjælp at hente. Og det burde sin nye arbejdsgiver vide!

Anmeld Citér

26. marts 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Og finder din fagforening ud af at du arbejder til trods for at du er sygemeldt, så skal du nok betale ved kasse 1.

Jeg får ikke penge fra fagforening eller andet så lang tid har jeg ikke gået sygemeldt. 

Anmeld Citér

26. marts 2022

Kastanje

Jeg får ikke penge fra fagforening eller andet så lang tid har jeg ikke gået sygemeldt. 

Men du får løn fra din “gamle” arbejdsgiver som stadigvæk er din arbejdsgiver.

Anmeld Citér

26. marts 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Men det er ikke sygemeldingen eller ej der betyder noget. Man arbejder ikke et andet sted når man er i arbejde? Selv på fridage.  Hvis du er offentligt ansat skal du have en aftale om det i så fald. Selv hvis du er fodboldtræner og får løn.

Hvis din ansættelse ikke er startet, er du ikke dækket af en arbejdsforsikring. Dvs. de dækker ikke hvis du får syre i øjenene eller brækker ryggen eller eller. Selv hvis du er ansat og ikke følger forskrifterne for løft osv. dækkes en diskusprolaps ikke. Så hvis du slet ikke er ansat har du ikke hjælp at hente. Og det burde sin 

Anmeld Citér

26. marts 2022

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Kastanje skriver:

Hvis din ansættelse ikke er startet, er du ikke dækket af en arbejdsforsikring. Dvs. de dækker ikke hvis du får syre i øjenene eller brækker ryggen eller eller. Selv hvis du er ansat og ikke følger forskrifterne for løft osv. dækkes en diskusprolaps ikke. Så hvis du slet ikke er ansat har du ikke hjælp at hente. Og det burde sin nye arbejdsgiver vide!

Ahhh Kastanje, det passer ikke helt.

der står intet sted i min kontrakt, af jeg udelukkende skal arbejde på mit arbejde - jeg må gerne være afløser andet steds eller arbejde som vikar. Eller arbejde som bartender, hvis jeg har lyst til det. Tror det har meget at gøre med, hvilken stilling man har i det offentlige. 

til ts, tror du har forstået at det er din egen skyld. Jeg kunne personligt ikke drømme om, at opstarte et sted, der laver intro i weekenden uden løn. Pas på, at du ikke bliver snøret senere hen igen ..

Anmeld Citér

26. marts 2022

Anonym trådstarter

Ccamilla skriver:

Ahhh Kastanje, det passer ikke helt.

der står intet sted i min kontrakt, af jeg udelukkende skal arbejde på mit arbejde - jeg må gerne være afløser andet steds eller arbejde som vikar. Eller arbejde som bartender, hvis jeg har lyst til det. Tror det har meget at gøre med, hvilken stilling man har i det offentlige. 

til ts, tror du har forstået at det er din egen skyld. Jeg kunne personligt ikke drømme om, at opstarte et sted, der laver intro i weekenden uden løn. Pas på, at du ikke bliver snøret senere hen igen ..

Har ingen steder skrevet jeg ikke får løn under oplæring 

men som selv er inde på må man jo godt have flere job - og kan da godt se fejlen nu men har bare ikke tænkt sådan på det

Anmeld Citér

26. marts 2022

Carina:-)

Det er bedrageri 

Både at modtage sygepenge, men samtidig på tro og love meldt dig syg -  og så smutter du lige på oplæring på nyt job.

Vær du glad - hvis der ikke kommer en sag ud af det her  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.