Gaver til naboen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2022

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Seldomseen skriver:

Hvis jeg skulle til bryllup hos venner, ville min mand og jeg give for 1000 kr. tilsammen. Mange skriver det "bare" er en nabo. Men I er dog tætte nok til at være inviteret til fest. Så tænker slet ikke 450 kr er for meget. MEN modstanden mod at betale afhænger jo helt af om man ikke har pengene eller om man bare ikke har lyst til at bruge dem på naboen. Begge dele er jo fair. Ikke alle er enige med mig - og fred være med det. Men jeg ville altså ikke komme til et kobberbryllup og "kun" have en gave med til 50 kr. Man kan jo næsten intet købe til 50 kr. Naturligvis er det ikke meningen, at venner og familie skal smadre deres budgetter for at give en gave. Slet ikke. Men 50 kr? Det er lidt fedtet

Helt enig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Seldomseen skriver:

Hvis jeg skulle til bryllup hos venner, ville min mand og jeg give for 1000 kr. tilsammen. Mange skriver det "bare" er en nabo. Men I er dog tætte nok til at være inviteret til fest. Så tænker slet ikke 450 kr er for meget. MEN modstanden mod at betale afhænger jo helt af om man ikke har pengene eller om man bare ikke har lyst til at bruge dem på naboen. Begge dele er jo fair. Ikke alle er enige med mig - og fred være med det. Men jeg ville altså ikke komme til et kobberbryllup og "kun" have en gave med til 50 kr. Man kan jo næsten intet købe til 50 kr. Naturligvis er det ikke meningen, at venner og familie skal smadre deres budgetter for at give en gave. Slet ikke. Men 50 kr? Det er lidt fedtet

Der er jo heller ikke tale om at komme til et kobberbryllup med en gave til 50 kroner, men om at bidrage med 50 kroner til en fælles opmærksomhed på dagen, når man  ikke er inviteret. Hvis der er fx ti husstande på vejen, er der til en stor buket blomster eller fem-otte flasker god vin. Det er i mine øjne en ok gestus, når man ikke er gæst, men blot med i en fælles hilsen. Jeg ville ikke synes, fx 100 kroner decideret var for meget, men der er stor forskel på at splejse til en hilsen og på at komme som gæst med en 50 kroners-gave. 

Anmeld Citér

25. marts 2022

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Mor og meget mere skriver:

Der er jo heller ikke tale om at komme til et kobberbryllup med en gave til 50 kroner, men om at bidrage med 50 kroner til en fælles opmærksomhed på dagen, når man  ikke er inviteret. Hvis der er fx ti husstande på vejen, er der til en stor buket blomster eller fem-otte flasker god vin. Det er i mine øjne en ok gestus, når man ikke er gæst, men blot med i en fælles hilsen. Jeg ville ikke synes, fx 100 kroner decideret var for meget, men der er stor forskel på at splejse til en hilsen og på at komme som gæst med en 50 kroners-gave. 

Men TS er jo netop inviteret med til festen. Så det er vel netop at komme med en gave til 50 kr til et kobberbryllup/rund fødselsdag.

Anmeld Citér

25. marts 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mor og meget mere skriver:

Men lige her er de jo inviteret til kobberbryllup og konens fødselsdag.

Anmeld Citér

25. marts 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Seldomseen skriver:

Men TS er jo netop inviteret med til festen. Så det er vel netop at komme med en gave til 50 kr til et kobberbryllup/rund fødselsdag.

Hun har jo ikke tænkt sig at komme med 50 kroner, men fortæller, at det er normen, når de  ikke er inviteret med. Hun synes, 450 kroner er meget og spørger til, hvad andre finder passende. 

Anmeld Citér

25. marts 2022

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Hmm, sorry, hat ikke læst alle svar. Men synes 450 ikke er for højt. Og det er ikke fordi jeg tjener meget. Men jeg er også dårlig til det med gaver, skulle sende mit barn til en ud af mange børnefødselsdage i klassen forleden dag, og jeg endte med at købe noget for 100kr, for jeg kunne bare ikke finde noget billigere jeg kunne lide, som ikke bare var skrammel. Tingene er bare blevet dyrere. Take out koster 200-300 kr hver gang for os. Så tror jeg ville føle mig akavet med en gave eller bidrag på 200kr eller deromkring. Det er jo en særlig lejlighed man er inviteret med, ikke bare endnu en jul der kommer hvert år, hvis det giver mening. Så jeg ville nok komme af med Ca. 500kr, altimens jeg gik og tvivlede på mig selv og overvejede om det var for lidt

Anmeld Citér

25. marts 2022

AnoMor

Synes det kommer meget an på hvor tæt man er med den nabo hvor meget jeg ville betale. 

hvis man er meget tæt og forholdvis tit ses med kaffe, middagsmad, ungerne leger osv så det tegner sig til venner så synes jeg 450 kr er helt rimeligt. Men hvis det “bare” er sådan nogle “hygge-snak-over-hækken” naboer. Så ville jeg max give for 300 kr.  

Anmeld Citér

26. marts 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

TS læser du stadig med? Mangler lidt at få af vide, hvad du selv tænker er rimeligt? Og om det er venner eller bare naboer, man hilser høfligt på/snakker kort med ude på vejen

Anmeld Citér

26. marts 2022

Meheju

Profilbillede for Meheju
Unicorn1 skriver:

TS læser du stadig med? Mangler lidt at få af vide, hvad du selv tænker er rimeligt? Og om det er venner eller bare naboer, man hilser høfligt på/snakker kort med ude på vejen

Tænker selv 300,- men alle andre naboer mener 400,- er fint 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.