Gaver til naboen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2022

Soonmom

Hanspige skriver:

Det synes jeg så er rigtig mange penge. 

I vores tilfælde vil det så være en gave til 800 kr? 

200 pr voksen og 100 kroner pr barn. 

Men hvis man regner en kuvertpris ud plus drikke, giver det vel deromkring  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2022

Hanspige

Soonmom skriver:

Men er det en bytte handel? Hvis de vælger at servere, østers, champagne og kaviar. Skal min gave så matche det? 

Og den anden vej ligeledes, hvad hvis den står på hotdogs og Harboe? 

Hvis sidemanden spiser det dobbelte af mig, skal han så have en dobbelt så dyr gave med? 

Anmeld Citér

23. marts 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Soonmom skriver:

Men det er vel ikke en byttehandel? Fordi nogen vælger at bruge 100.000 på en fest, 900 kr pr kuvert, skal vel ikke sige hvad jeg skal give i gave..

Så en studerende kan ikke blive inviteret til sådan et bryllup, fordi de skal give hvad parret giver i kuvert pris?

Man skal vel give den gave man vil give parret /fødselaren, ikke efter hvad andre vælger at bruge. 

Anmeld Citér

23. marts 2022

Carina:-)

Jeg går nok imod strømmen- men jeg synes ikke 450 er meget til sådan en fest.

Vi giver 1000 til venner ved lign fester.

Anmeld Citér

23. marts 2022

Soonmom

Hanspige skriver:

Men er det en bytte handel? Hvis de vælger at servere, østers, champagne og kaviar. Skal min gave så matche det? 

Og den anden vej ligeledes, hvad hvis den står på hotdogs og Harboe? 

Hvis sidemanden spiser det dobbelte af mig, skal han så have en dobbelt så dyr gave med? 

Ja selvfølgelig skal gaven matche det?

Hvis du er inviteret på pølse og brød så ja så er en lille gave helt ok.

Men det var en rund fødselsdag hvor det højst sensynligt er dyre mad og mere formelt

Anmeld Citér

23. marts 2022

Soonmom

BAE skriver:

Men det er vel ikke en byttehandel? Fordi nogen vælger at bruge 100.000 på en fest, 900 kr pr kuvert, skal vel ikke sige hvad jeg skal give i gave..

Så en studerende kan ikke blive inviteret til sådan et bryllup, fordi de skal give hvad parret giver i kuvert pris?

Man skal vel give den gave man vil give parret /fødselaren, ikke efter hvad andre vælger at bruge. 

Nej man skal selvfølgelig ikke give præcis det samme beløb for det kan man jo ikke vide.

Men en rund fødselsdag kan man jo godt tænke sig til en ca kuvertpris og ja så giver man jo ca for det. Man giver jo heller ikke for en 50'er til et bryllup, selvom man er studerende

Anmeld Citér

23. marts 2022

Hanspige

Soonmom skriver:

Ja selvfølgelig skal gaven matche det?

Hvis du er inviteret på pølse og brød så ja så er en lille gave helt ok.

Men det var en rund fødselsdag hvor det højst sensynligt er dyre mad og mere formelt

Det kan jeg slet ikke følge. 

Hvis jeg vælger at invitere familien på en rejse, forventer jeg virkelig ikke at de hver især giver mig en gave til 2-4.000 år næse. Det er jo mit valg. 

Anmeld Citér

23. marts 2022

Soonmom

Hanspige skriver:

Det kan jeg slet ikke følge. 

Hvis jeg vælger at invitere familien på en rejse, forventer jeg virkelig ikke at de hver især giver mig en gave til 2-4.000 år næse. Det er jo mit valg. 

Der er vel også ret stor forskel på en fødselsdagsfest/bryllup/konfirmation, hvor der forventes en gave fremfor en ferie hvor man ikke normaltvis giver gaver  

Anmeld Citér

23. marts 2022

Hanspige

Soonmom skriver:

Der er vel også ret stor forskel på en fødselsdagsfest/bryllup/konfirmation, hvor der forventes en gave fremfor en ferie hvor man ikke normaltvis giver gaver  

Da ikke nødvendigvis? 

Jeg har været til runde fødselsdage og brylluper der er blevet holdt i udlandet. Så der har jeg naturligvis haft gaver med, de har dog ikke kostet kuvert prisen. 

Så har jeg været til runde fødselsdage der stod på åben hus med pølsevogn og Harboe, der har jeg givet gaver der kostede mere end kuvert prisen. 

Anmeld Citér

23. marts 2022

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Meheju skriver:

Hejsa herinde

Vi er inviteret til kobberbryllup hos naboen slået sammen med konens års fødselsdag og vi der bor her på vejen plejer normalt at give 50 ,- ved runde dage og særlige dage. Dvs et normalt beløb i det her tilfælde 100,- pr husstand.

Vi skal hele vejen med til festen og går dermed sammen om gaven, dog er vi en smule uenige om beløb pr. husstand. Der er foreslået 450,- pr. husstand hvilket jeg syntes er et stort beløb, men kan ikke finde ud af om det blot er fordi jeg er nærig eller ikke følger med tiden vedr sådan noget.

Hvad ville I give for i vores tilfælde pr husstand? Er der en norm for hvad man giver i dette tilfælde.

Nu er det jo både kobberbryllup og fødselsdag så tænker at det egentlig er okay. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.