Gaver til naboen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Så galt synes jeg egentlig ikke 450 kr er, når det er til et par?

Uanset om det “bare” er en nabo, så er I jo inviterede. Men hvis det er til en rød pølse og Harboe-øl, så har det også noget at sige, synes jeg.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2022

Lje

Lillehjerte skriver:

Jeg læser det som at de giver 50 kr generelt til runde dage og andet, når der ikke inviteres til fest. Men her bliver de inviteret og så skal der selvfølgelig gives mere, synes jeg. 

Jeg ville nok også give omkring 300-350 pr husstand

Nååårr - den detalje havde jeg ikke opfanget. Jeg antog bare, at når de ligesom havde aftalt en pris, så var det den pris uanset hvad. Jeg har måske ikke læst detaljeret nok.

Og der synes jeg selv, at 50 kr. per snude er for lidt i gave til en fest men jo egentlig meget fint til en buket eller gavekurv, når det 'blot' er en opmærksomhed på dagen. 

Vh. 

Anmeld Citér

23. marts 2022

Hanspige

Soonmom skriver:

Jeg synes 50 kr er virkelig fedtet og nærigt.

Vi siger også 200 kr pr voksen og 100 kr pr barn 

Husstand tænker jeg er svært for jeg synes der er ret stor forskel på en enlig og så en husstand med 3 børn (hvis det er med børn)

Det synes jeg så er rigtig mange penge. 

I vores tilfælde vil det så være en gave til 800 kr? 

200 pr voksen og 100 kroner pr barn. 

Anmeld Citér

23. marts 2022

Hanspige

Meheju skriver:

Hejsa herinde

Vi er inviteret til kobberbryllup hos naboen slået sammen med konens års fødselsdag og vi der bor her på vejen plejer normalt at give 50 ,- ved runde dage og særlige dage. Dvs et normalt beløb i det her tilfælde 100,- pr husstand.

Vi skal hele vejen med til festen og går dermed sammen om gaven, dog er vi en smule uenige om beløb pr. husstand. Der er foreslået 450,- pr. husstand hvilket jeg syntes er et stort beløb, men kan ikke finde ud af om det blot er fordi jeg er nærig eller ikke følger med tiden vedr sådan noget.

Hvad ville I give for i vores tilfælde pr husstand? Er der en norm for hvad man giver i dette tilfælde.

Hvor mange husstande er i? Hvis i er 8 hustande er beløbet temmelig højt

Synes selv at 200 er et fint beløb pr hustand 

Anmeld Citér

23. marts 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Hanspige skriver:

Det synes jeg så er rigtig mange penge. 

I vores tilfælde vil det så være en gave til 800 kr? 

200 pr voksen og 100 kroner pr barn. 

Jeg synes helt det kommer an på anledningen og relationen. Er det til en grillpølse i naboens have eller et bryllup i nærmeste familie gør jo en forskel. 

Jeg kan regne ud, at I har 4 børn. Hvis I er inviteret alle mand, så skal værtsparret jo af med 6 x kuvertpris til jer til de lidt større arrangementer. Det synes jeg godt gaven må afspejle. 

Anmeld Citér

23. marts 2022

Hanspige

Aalborgtøsen skriver:

Jeg synes helt det kommer an på anledningen og relationen. Er det til en grillpølse i naboens have eller et bryllup i nærmeste familie gør jo en forskel. 

Jeg kan regne ud, at I har 4 børn. Hvis I er inviteret alle mand, så skal værtsparret jo af med 6 x kuvertpris til jer til de lidt større arrangementer. Det synes jeg godt gaven må afspejle. 

Nej det har vi ikke

Vi er to voksne, et voksent barn og 2 børn. 

De fleste brylluper jeg har været til har været uden børn.. ja man betaler for sine gæsters mad. Tænker jeg er meget normalt. 

I ts tilfælde hvor der er tale om en nabo, synes jeg at 800 er rigtig mange penge. 

Anmeld Citér

23. marts 2022

Meheju

Profilbillede for Meheju
Ønskebaby1987 skriver:

Det beløb i “plejer” at give, er det det samme uanset om i et inviteret med eller ej? Hvis det beløb du nævner er noget i altid giver, selvom i ikke er inviteret til fest, synes jeg måske godt man evt kan fordoble beløbet, når man skal med til fest. Men 450kr… Nej.

Men altså hvis aftalen på gaden er 50 kr + 50 kr pr husstand (uanset invitation eller ej) er det vel sådan det er

Når det er rund fødselsdag/bryllupsdag så er det 50 kr pr. Begivenhed pr. Husstand vel og mærke når vejen Ikke er inviteret med. 

Anmeld Citér

23. marts 2022

Meheju

Profilbillede for Meheju
Hanspige skriver:

Nej det har vi ikke

Vi er to voksne, et voksent barn og 2 børn. 

De fleste brylluper jeg har været til har været uden børn.. ja man betaler for sine gæsters mad. Tænker jeg er meget normalt. 

I ts tilfælde hvor der er tale om en nabo, synes jeg at 800 er rigtig mange penge. 

Det er ikke 800kr. Der er tale om 450,- i alt 

Anmeld Citér

23. marts 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart
Aalborgtøsen skriver:

På den anden så køber man jo ikke billet til arrangementet via sin gave. Man må gå ud fra folk inviterer fordi de gerne vil se én. Hvilke gaver der falder af er for mig at se sekundært. Ellers bliver det noget underligt noget-for-noget.

Anmeld Citér

23. marts 2022

Hanspige

Meheju skriver:

Det er ikke 800kr. Der er tale om 450,- i alt 

Det er ikke det jeg kommenterede på

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.